Gå til innhold
Fiskersiden

Laks&Sjøørretfiske Møre&Romsdal 2006


robertar
 Share

Recommended Posts

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Søndag 12. mars ble den første turen på vårfiske etter sjøørret. Vi var fire stykker som dro på en dorgetur med to båter i en fjord i nærheten. Robert Løvik, Ola Thue, Roy Seth og meg. Vindretningen var gunstig, men det hadde vært meget kaldt i flere uker, så vi var litt spente på om det kom til å bli noe. Det var 8 minus da vi dro om morgenen, men skyfri himmel og sol. Den første runden var resultatløs for Ola og meg, og samtalen begynte å gli over på andre ting da det hogg i stangen min. Den festet seg ikke men vi fikk plutselig troa. Et minutt etter satt den første ørreten på stangen til Ola. Den var ca 1.5 kg, men litt tynn ble satt ut. Det spørs om den kommer til å død uansett fordi den var overdekt av lakselus. De neste tre timene gikk over all vår forventning. Sjøørretfiske ble plutselig veldig lett, vi fikk seks stykker fra underkant av kiloen og overkant av tre. I tillegg så var vi i kontakt med fire andre fisker som ikke ville sitte.

Ola mistet en stor fisk som løsnet ved ripa. Robert og Roy fikk tre ørreter, største rundt to kg, og en oppdrettslaks som ble satt ut igjen, død. Resultatet ble ni sjøørreter på to båter, der tre blir middag. Alt i alt en fin start på sesongen.

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

09.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

uff man blir rimelig fiskesyk når man ser slike bilder å leser om en slik fangs med en meget bra gjennomsnittsstørresle.

Kan dere si noe om vanntemp. i de områden dere fikk SØ ?

Var det slik at solen varmet opp de områdene fisken ble tatt ?

Jeg gleder meg til å følge dere utover sesongen karer, og med en slik start kan det bare bli bedre [ :) ][ ;) ]

Gratuelere så mye.[ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fisket med brisling og Vuoksi Raksi høyt i vannet og nærme land. Vann temperaturen målte vi aldri, men den var lav. Det ble ikke fart i fisken før sola fikk varmet opp vannet litt. Fisken tok i bukter med pålandsvind. Oppdretts laksen var ikke noe å ha.

Hvilken fjord vi fisket i det kan du godt spørre om, men jeg sier det ikke.. men det går ann å gjette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av robertar

vi fisket med brisling og Vuoksi Raksi høyt i vannet og nærme land. Vann temperaturen målte vi aldri, men den var lav. Det ble ikke fart i fisken før sola fikk varmet opp vannet litt. Fisken tok i bukter med pålandsvind. Oppdretts laksen var ikke noe å ha.

Hvilken fjord vi fisket i det kan du godt spørre om, men jeg sier det ikke.. men det går ann å gjette...

vil du ikke si hvor???[V]

ok...."jeg kan en sang sang som går deg på nervene jeg kan en sang sang som går deg på nervene jeg kan en sang sang som går deg på nervene jeg kan en sang sang som går deg på nervene"

[ :( ][ :) ][ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å prøve Vouksi Raksi med brisling. Skulle få noe brisling av en jeg kjenner. Blir dere plaget veldig av sei og lyr under dette fisket ? Hvordan ungår dere tvinn på senen og hvilken ca hastighet går dere i ?

Jeg har dorget med mange sluker og wobblere, men den sooooooleklare favoritten min er Toby blå/blank i den halvstore tynne utgaven. Har tatt de fleste ørretene og laks på denne. Fra land er det den lille 12g tobyen som brukes. Har vel mest med troa å gjøre...

Bruker dere multisene til dorg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Daggad

Gleder meg til å prøve Vouksi Raksi med brisling. Skulle få noe brisling av en jeg kjenner. Blir dere plaget veldig av sei og lyr under dette fisket ? Hvordan ungår dere tvinn på senen og hvilken ca hastighet går dere i ?

Jeg har dorget med mange sluker og wobblere, men den sooooooleklare favoritten min er Toby blå/blank i den halvstore tynne utgaven. Har tatt de fleste ørretene og laks på denne. Fra land er det den lille 12g tobyen som brukes. Har vel mest med troa å gjøre...

Bruker dere multisene til dorg ?

Blir ikke plaget av lyr og sei nå på våren, vi fisker jo også nesten helt i overflaten, ned til ca 2-3 meter. For å unngå tvinn bruker vi kulelager svivler 1 meter forann VR`en. Bruker Berkley biggame 0,38 sene. Hastigheten er ca 2 knopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av caddis

sitat:Opprinnelig postet av Blydonkern

]http://www.vuoksivieheet.net/se/produkter.html[8D]

Her den å få tak i i Norge Thomas ??

Åjadda[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.