Gå til innhold
Fiskersiden

Karpetur i tidlige morgentimer


Iversen
 Share

Recommended Posts

Sto opp i femtida i dag for å gjøre et første skikkelige forsøk etter kongen blant karpefiskene. Har fått noen halvkilos karper for snart 20 år sia i Italia, men det telles liksom ikke helt. Jeg er vel rimelig grønn når det gjelder karpefiske, men noen tips har man da snappet opp her på siden etterhvert. Det ble til at jeg prøvde enkelt glidende bunnmeite med to maiskorn på kroken. Bare fem min etter at jeg hadde rigget meg til og fått ut to stenger, var det en sværing som plasket mellom vannliljene som for å gi meg en anelse om at dette skulle bli en flott morgen. En halvtime gikk uten at det skjedde stort, men plutselig røska det til i den ene stanga. Fikk gitt tilslag, og presset fisken ut fra vannliljene. Karpa kjempet bedre enn jeg trodde, men jeg fikk nå manøvrert den inn i håven. Ga den en kjapp fotoseanse på en fuktet bærepose, og slapp den ut igjen. For en nydelig fisk, og så etter en halvtimes fiske da gitt! Helt skjelven i beina, og med et stort glis rundt munnen var det egentlig bare å pakke sammen sakene og dra hjem og fordøye en kjempeopplevelse :)

200620060851spyjusBSxAtBVC5Wkf.jpg?64

2,020 kg

Sted, spør du? ...tja sikkert mange på fiskersiden som har vært der :)

Endret av Iversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ble det en ny tur på meg i dag igjen. Gårsdagens fiske ga mersmak! Startet fisket kl 05.30 med samme oppsett som i går, og ca kl 06.30 hadde jeg en ny karpe på. Karpa raste inn mot et vannliljebelte, men jeg fikk heldigvis presset den ut igjen, og etter en bra fight kunne jeg håve karpe nr 2 fra dette vannet. Utrolig sterk denne fisken. Så at denne var noe større enn gårsdagens, og vekta var 2,275kg. En kjapp fotoseanse, så takket jeg for kampen og ga den friheten tilbake. Karpa kvitterte med et kraftig slag med halen og en sprut rett i fleisen på den fornøyde fisker :angry:

Får si som Håvard S sier: Livet leker dere B)

210620060858YtwSWDf91Jh3Y6PQK5.jpg?67

2,275kg

210620060851WfrqhiVbGZoS1XxvpK.jpg?23

Til tvilerne: her skulle da skjeggtrådene komme godt fram!

Får vel tilslutt rette en takk til Aage, da jeg fikk låne den ene stanga hans i går, og en baitrunner snelle. Det var den karpa tok på :)

P.S. Hvis noen gidder å blåse opp bildene er det fint. Skjønner ikke bæret av hvordan man gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gutten sin det.

Minimalt innsats og max uttelling.

ser fra plastposen du har vært ute og hentet inn ny sponsor :)

men hvor er suterbildene fra i går og ikke minst den frekke dvergmallen ?

Gratulerer med ny rekord !!"altid like hyggelig å våkne av tekstmeldinger i otta" :angry:

Endret av aage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.