Gå til innhold
Fiskersiden

Tre dager og netter i Damtjern


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Karpene i damtjern er jo blitt vant til krok,så de er vanskeligere å lure nå?

Du lever virkelig opp til "karpeløs"

Synd med 3 dager uten drømmefisken.

Kansje noen kunne dele ett vann med deg over pm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjempefin tur jeg, ingen grunn til å klage. Man lærer mens man holder på, og denne turen har virkelig vært nyttig. Jeg har fått testet alt utstyret, fått kjenne litt på det å fiske tre dager i strekk. Samt fått knota med rigger og annet karpestæsj. Fant dessverre litt sent ut at jeg nok har brukt alt for kort fortom på riggene, så det er fare for at agnet har havnet under øverste bunnlag. Forferdelig bunn i dette vannet for en fersking. Alt i alt er jeg fornøyd, jeg mistet nok en karpe som tok under karussfiske på kvelden. Den tok rett av og røk snøret tvert...

Jeg var godt forberedt på å blanke, og bivvy-livet gav rett og slett mersmak :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bestanding det er kjedelig å ikke få fisk. Som Jørgen sier så hadde han en kjempefin tur.

Og en fiskeløs økt kan gi deg utrolig mange svar som igjen kan gjøre at du kommer bedre rusta til neste tur.

Utrolig flotte bilder Jørgen, jeg vil også fremheve Øyenstikkeren et flott bilde. Og dekorasjoen av "juletreet" var artig.

Neste tur sitter den

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare mangle at du får fine bilder da... Ja faktisk så burde bildene vært enda bedre ! Med ett slikt kamera så må det være lov å forvente litt :D

Selvsagt bare tull at man kan forvente fine bilder fordi man har et bra kamera. Det er fotografen som tar bildene, ikke kameraet.

Fine bilder Jørgen, min soleklare favoritt er det av de regn/duggvåte stangringene. Meget pent. Ser ut til at du har begynt å få taket på nykameraet nå, husk at trening (lek) gjør mesterfotograf ;)

Synd det ikke ble karpe, men når Hunter klarte å få sandflyndre skal nok du klare å ta knekken på karpeforbannelsen din også! Godt at du hadde en bra tur i alle fall!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt bare tull at man kan forvente fine bilder fordi man har et bra kamera. Det er fotografen som tar bildene, ikke kameraet.

Så ufattelig sant Åsmund! Tenk hva de klarte seg med før, helmanuelle kamerahus med nål-lysmåler og kameralinser med okularer som så ut som håndstøpte glassruter...men lekre bilder tok de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selvsagt klar over dette, men skriver det igrunn for å legge litt press på stakkars Jørgen..

MEN på den annen side, når man invester 10-tusenvis av kroner på kamerautstyr så må man forvente at fyren tar bra bilder ?? Det er jo tross alt ikke utstyret det står på ?

Legge press på stakkaren? Han er jo totalt nede etter å ha insett at han er vaksinert mot karpe jo... SlemmeThor!

Joda, klart man må ha litt press, og man bør alltid søke å forbedre seg, men enkelte av disse bildene var riktig så fine, så han klarer seg jo bra.

Man kan ikke forvente at noen tar bra bilder kun fordi de har blåst en månedslønn på utstyr. Slikt utstyr må man lære seg å bruke, og det tar tid før man kan det fullt ut. Jeg vet ikke om noen fotografer som anser seg selv som fullt utlært. Jørgen har vel akkurat kjøpt kameraet, og er i startfasen ifht å lære seg å bruke det. Dette er ikke et pek og knipskamera, men et verktøy (og leketøy) som man må kunne bruke for å utnytte det helt og fullt.

Men for all del Jørgen, bildene er aldri så gode at de ikke kan bli bedre :)

Mvh Oz

Endret av Oz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.