Gå til innhold
Fiskersiden

Laksefiskerns fiskerapporter.


Laksefiskern
 Share

Recommended Posts

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Laksefiskern

Ny tur i går.

Svenna og jeg dro ut i båt med utgangspunkt Vækerø for å gutse etter SØ og HA + makrell.

Kort fortalt blanka vi nesten, en liten SØ og endel makreller er årsaken til "nesten", men det er jo ikke rart at vi sleit med HA nå, de fleste er jo allerede blitt kroka en gang allerede av andre fiskere etter det vi kunne forstå.[8D][ :) ]

Det ble ialt 7 arter på oss; torsk,lyr,sei,makrell,SØ,nebbis og hvitting - alt på dorging. Og makrell ble det seff mange av... en hel bærepose stapp full

Grattis Laskefiker'n, og hvis du ikke skal ha all makrellen, kan du jo selge den til KIS og co. borte på Vestlandet ("Som om de ikke har makrell selv"[ :D ]!!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hehe... ikke helt uanfektet jeg heller.... deilig med lakseskjelven, men denne gangen kom den i etterkant! [:0]

Måtte ta meg en tur ut igjen rett etterpå MED en brun en...for å riktig komme "på plass" igjen.. det er dette kicket som gjør at laksefisket ennå er litt magisk for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lite som slår den herlige skjelven som sitrer i hele kroppen når fisken er kroket. Det eneste som overgår det er hugget! Svært lite i verden som overgår følelsen da løsbukta forsvinner ut av fingrene, snella skriker og stanga bøyer seg kraftig. Har ikke noe i mot å kjøre fisk heller, men hugget er det beste for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Laksefiskern

sitat:Opprinnelig postet av MP

Hva tok du fiskene på forresten?

skuffer deg nok litt nå (fluefiske-)Morten;

11 kg - wobbler, 4,1 kg - Kuusamo Rãsenen, 2,1 kg - kleppesluk.

Ikke noe å være flau over! Må vel innrømme at jeg har tatt de fleste laksene mine på sluk/wobbler selv, selv om det glir mer og mer over til utelukkende fluefiske. Men i nød fisker fanden med sluk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg at hogget er det største - magisk, kjøringen er kul ved siden av at det er spennende hva som skjer underveis, deretter er det spennende å lande og veie.... så tar jeg meg en god røyk og nyter den gode følelsen og synet av den vakre rosa/sølvfargede fisken. (Så kan Gabrielsen være så uenig han bare vil..! hehe)

Etterpå er det bare pes: skjellprøve, innpakking, notater og nedfrysing...[ :D ]

Laksefiske er hærli' dere...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For å si det som det var Cato; SØ så wobbleren, tok sats og skulle angripe, vegret seg litt og ble i tvil... men så kom wobbleren i ca 3,5-4 knop og hekta seg i nakken på'n...

Vi hadde ikke med oss brevvekt på turen.. med hvis krabaten veide 100-150 gram så kan jeg fort ha jugd på den litt! [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei evigunge Karl Inge [ :D ]

Svært få vil kunne sånn uten vidre få noen opplysninger om denne sluken ut av meg.. mange timer har gått med på å gjøre researce på å få tak i disse slukene via gamle fangstrapporter osv... men for de som kjenner til Kuusamo Rãsenenslukene vil jeg gjerne oppgi at disse (Kuusamoene) er laget som en tilnærmet kopi av slukene jeg har fått oppsporet. Disse er mere butte i fronten, litt annet feste for splittringen, noe annen kromming av sluken i front og litt kortere - men ellers lik fasong. Tipper det er andre her inne som kjenner igjen beskrivelsen og bare brenner etter å få tak i disse.

Produksjonen av disse slukene er nå gjenopptatt og skjer for hånd og de er belagte med ekte sølv. Men noe storsalg tror jeg ikke det blir fordi de ikke blir markedsført, men selges "på folkemunne". Men jeg skal i hvert fall sikre meg mange flere.[^][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.