Gå til innhold
Fiskersiden

AoF nr. 8 / 06


 Share

Recommended Posts

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men hvis Aof ønsket å profilere noe annet enn fluefiske (og dermed oppfordre andre til å skrive) - så hvorfor er Audun degradert til baksider og annen 2. rangs spalteplass når han i tilegg besitter de desidert beste og mest allsidige artiklene? Dette skjer hver eneste gang...

Du er inne på noe der :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men litt selvkritikk!!!

Hvis noen av GURUENE innen forskjellige fiskegrener her på forumet, være seg trolling eller meite, hadde giddi å skrivi ei skikkelig reportasje inn til AOF, så kanskje ikke alt inneholdet hadde vært fluefiske? Kanskje fluefiskerne rett og slett er flinkest til å skrive?

Da kan jeg jo nevne at jeg for en tid tilbake tok kontakt med AOF jfr havmusbonanzaen vi hadde i vår og da ble det høflig takket nei. Havålfangsten vår i sommer ville sikkert vært interessant for mange utover FSbrukerne også.

Slik jeg oppfatter det så er det ikke lett å trenge gjennom hos AOF om man ikke har et "navn" å slå i bordet med.

Jeg føler meg ganske sikker på at det er mange av FSbrukerne som kan være med å heve AOF fra et gjennsomsnittlig sportsfiskeblad til et blad man står og tripper foran postkassen og venter på postbudet som kommer med godbladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som meg og send inn, husk at bra bilder er veldig viktig.

Jeg slapp riktignok ikke til, men fikk fin tilbakemelding på hvorfor jeg ble "retusjert" :)

Hadde jeg ikke brukt så mye tid på FS hadde jeg kanskje klart å fått gjort endringene jeg skulle med den artikkelen..hmmmmm jaja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var med Jon Lænes på turen til Hemsedal, snakket vi mye om FS og alt det spennende som vi holdt på med. Jon var veldig gira på og ta seg en tur til Bergen og være med "Bergensgjengen" på en surftur for å lage en større sak om surfcasting i Norge.

Han gjentok også dette rett før utgivelsen av det siste bladet, da vi snakket oss gjennom rep fra Hemsedal.

Han sa også at surfcasting/ kystmeite var noe nytt og spennende som kom til å komme mer av i både blader og bli pop blandt flere og flere fiskere.

Jeg har lovet å ta kontakt med Jon med tanke på havmusfiske senere i vinter, men kanskje vi skulle invitert han med på Vestlandstreff til våren også?

Ps: Ellers vil jeg bare si at Jon Lenæs var en utrolig behagelig person å være sammen med, og dette er en kar som vet MYE om sportsfiske i Norge.

Og hvis jeg forsto han rett, er det kun han og "Epleby" som jobber fast i AOF, så de har vel begrensa muligheter til å farte rundt å lage rep. Men det kan jo vi hjelpe de med. Send inn rap gutter og jenter, så kommer de nok på trykk før eller senere :-)

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er Jon rette mannen å dra på den turen... er det da ikke greiere å ta med Chris (som forøvrig flere ganger har snakka om å bli med oss på skatefiske). Han kan nok om surffiske til å skrive bra om det, det tviler jeg at Jon kan. Da han vel er fettfinnemann på sin hals.

Men det bør vel la seg gjøre å få Chris med på Vestlandstreffet om ikke annet ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke får å helle bensin på bålet, men fakta er rett og slett enkel. Det er fluefiskere som det er mest av i klart og tydelig tall, kanskje hele 60 - 70% av aktive fiskere i Norge. Fluefiske er stort, antall abonenter forlanger da fluefiske. Prøv å starte et meiteblad, eller trolleblad, eller kystmeiteblad, eller slukfiskeblad, overrasket om man fikk 500 abb :) Og da har man ikke mye å skryte av til annonsørene som skal annonsere, ergo ikke budsjett. Man må nok bare innse at slik er det pr i dag, men det er ikke dermed sagt at slik er det i fremtiden. Og fremtiden er ikke skrevet, dermed er det sjanse for alle som vil å påvirke hvordan den blir. Bedre det enn å syte :lol: (slik nordmenn kanskje er altfor flinke til når det gjelder det meste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre trender vil jo nye ting først og fremst ha gjenomslag i begrensede miljøer som har bedre kontakt med omverdenen og er mer interesserte i nye ting enn folk flest. Det er først når en slik ny ting får mediedekning at den slår gjennom i det brede lag. Slik sett har jo AOF et ansvar som formidlere i å følge med hva som rører seg i sportsfiskemiljøet mer enn vi har å formidle. Vi bare fisker vi, og eventuelle motiver for å utbre fiskeformen må jo være enten ære og berømmelse eller å rett og slett få lettere tilgang på egnet utstyr.

Kall det syting om du vil, men et blad som jeg finner nokså uinteressant pr. i dag har jeg ingen interesse av å påvirke da det finnes alternativer. Det måtte i såfall være for å få navnet mitt klistra i bladet, og det er også uinteressant.

Forstår vel egentlig heller ikke hvorfor AOF skulle ha interesse av å dekke treffet på Vestlandet da det er mer et sosialt treff enn fiske og derfor ikke går i dybden på fiskemetoder. Hadde jeg ikke kjent til FS, ville jeg jo heller hatt en artikkel om fiskemetoder eller en interessant tur med fokus på fangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest artikkelen til Audun nå, og likte den godt. Trykken til AoF suger ganske mye, så bildene kommer virkelig ikke til sin rett. I bladet ser de kornete og uskarpe ut, noe de ikke egentlig er. Ellers var det for meg mye uspennende i dette nummeret og, selv om jeg måtte lese artikkelen fra Hemsila, siden det er vår egen truttakiller som er med. For hardt tilslag er noe du sliter litt med ellers og Øyvind :) Synes du skal berømmes for FSreklamen, capsen var jo med på hvert bidige bilde jo!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest artikkelen til Audun nå, og likte den godt. Trykken til AoF suger ganske mye, så bildene kommer virkelig ikke til sin rett. I bladet ser de kornete og uskarpe ut, noe de ikke egentlig er. Ellers var det for meg mye uspennende i dette nummeret og, selv om jeg måtte lese artikkelen fra Hemsila, siden det er vår egen truttakiller som er med. For hardt tilslag er noe du sliter litt med ellers og Øyvind :D Synes du skal berømmes for FSreklamen, capsen var jo med på hvert bidige bilde jo!

Mvh Oz

Hmm, hva kan jeg si, jeg er en kraftig kar, og da blir det kraftige tilslag :)

Det skal også sies at på det bilde jeg signaliserer stor fisk til Jon, får jeg denne flotte fisken til å ta flua :D

Men hva POKKER gjør jeg :) Jo jeg gir en alt for hardt tilslag og rykker alt som heter fortom og flue :D

Tor klør seg i hode i frustrasjon og mumler noen ord for seg selv ( fikk de ikke med meg, og det var vel like greit) Så jeg kunne virkelig fått en flott hemsilafisk denne dagen, hadde det ikke vert for at jeg drylte til i tilslaget :D

Tror FS teamet fikk valuta for capsen ja

PS: Han nevner en taletrengt bergenser i rep, kan umulig være meg?? :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At AOF har mye fluefiskestoff er helt ok - men bytt navn. Liten vits i å lure abonentene heller :blink:;)

Alle som har andre interesser enn fluefiske burde boikotte bladet (en periode på f.eks 12 mnd) - så kanskje de tar hintet og ser at fluefiskere alene ikke kan subsidiere bladet i all evighet. Remys lek med prosenter er ellers ikke riktig. Brorparten av norske sportsfiskere denger sluk og fisker med håndsnøre. Det mest interessante med aof er jo rapportene - der man får innblikk i hva som blir tatt rundt om i det ganske land, og DET er interessant - uavhengig av fangstmetode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest interessante med aof er jo rapportene - der man får innblikk i hva som blir tatt rundt om i det ganske land, og DET er interessant - uavhengig av fangstmetode.

Er helt enig med Hoffa her, :blink: det er fangstartiklene som er mest interessant, i tillegg til storfiskkonkurransen.

Er rimelig lei artikler om laksefiske, og at det stort sett bare er fluefanget laks det skrives om gjør det ikke noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tyter angående Nebben min igjen jeg. Mail var sendt AOF den 26.8. Og jeg fikk bekreftet svar tilbake et par dager senere.

Ser også at Flemms sin Stam tatt den 2.10 er inne på listen.

Så her har vel AOF gjort en liten brøler. I så fall er jo det dumt for både meg og dem.

Det er jo et par AOFere her så de kan vel gjerne svare på hva som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tyter angående Nebben min igjen jeg. Mail var sendt AOF den 26.8. Og jeg fikk bekreftet svar tilbake et par dager senere.

Ser også at Flemms sin Stam tatt den 2.10 er inne på listen.

Så her har vel AOF gjort en liten brøler. I så fall er jo det dumt for både meg og dem.

Det er jo et par AOFere her så de kan vel gjerne svare på hva som har skjedd.

Ta det opp direkte med AOF. Det er jo fullt mulig at NR-fisker må en tur innom juryen for godkjennelse, og det spørs jo hvor ofte de har møte. Følgelig vil jo fisken ikke bli godkjent på lista i AOF før den er godjent som NR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100grams grense i AOF.

Og jeg tror ikke fansgten må godkjennes som n-rek før AOF registrerer den..... men dette kan vel ordnes med en mail til Appleby Svein?

Jeg mener også at den kunne deltatt i åpen klasse selv om det tar tid før N-rekjuryen har sagt sitt.

I så fall dumt, da jeg meget mulig gikk glipp av en rundeseier.

I samme slengen kan jeg opplyse at en av fiskene til Kristian er innmeldt i god tid før fristene uten noen respons fra VL i form av sluk eller andre ting.

Mulig forbannelsene som lå over meg i forbindelse med diverse arter har forflyttet seg til innmeldinger av fisk i stede. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.