Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor mye


link
 Share

Recommended Posts

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det ingen damer som har hobbyer som koster???

Jeg går heller ikke ut offentlig med hva jeg har brukt på fiskeutstyr i år, men det er mye mindre en hva gubben betalte for det nye kikkertsikte til rifla!!

Samtidig har jeg jo en hest som bor ¨på hotell¨ og det koster flesk :D

Hest egner seg jo godt som pølse. Gratis pålegg på nistepakken når du er ute på fisketur :P:blink:

blir jo masse pølse av en hel hest, så du trenger ikke pålegg på flere år...

Penger spart :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå jegeren få kjøpe en skikkelig Schwarovski-kikkert til rifla til kr.20-30.000,-(mulig en skrivefeil her, ikke pris).

Kjenner godt til prisene fra den kanten :)

For meg selv har sikkert rundt 20-25 lapper tatt turen til Baardsen m. flere i løpet av året.

"Litt" til meg selv og resten til guttungen som også må følge trenden..... ;)

Det koster å være kar... :(

Endret av Gismervik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ille i år - har byttet ut en del (5) ambassadeurer til xxx1 altså venstresveivede da jeg nekter å være på jentelaget lengre (kan noen forresten se til å produsere gode havfiskesneller for gutter (altså hvenstresveivede)snart?). Ellers en PowerAero til (brukt) - enormt mye småstasj - mindre enn normalt av bindemateriell da det er bra dekket opp der.

Oppsummering: - 6 nye sneller ellers hovedsaklig forbruks-/takkel-/fortoms-/binde-materiell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ille i år - har byttet ut en del (5) ambassadeurer til xxx1 altså venstresveivede da jeg nekter å være på jentelaget lengre (kan noen forresten se til å produsere gode havfiskesneller for gutter (altså høyresveivede)snart?). Ellers en PowerAero til (brukt) - enormt mye småstasj - mindre enn normalt av bindemateriell da det er bra dekket opp der.

Oppsummering: - 6 nye sneller ellers hovedsaklig forbruks-/takkel-/fortoms-/binde-materiell.

Du bytter altså til venstresveivede sneller, mens du samtidig ønsker deg gode høyresveivede?!?

Sjøl sveiver( og delvis kaster) jeg med både høyre og venstre, men foretrekker høyresveiv til havfiske da det er den jeg er sterkest i. Skjønte forøvrig ikke den gutte/jente greia når det gjaldt sneller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg NEKTER å finregne på dette :D Men håper det ikke kommer flere år hvor jeg starter på scratch i flere kategorier... Først "komplett" isfiske utstyr i vinter(gikk noen tusen der), så kraftige oppgraderinger av spinnutstyret(8-10 stenger, 5-6 sneller og uante mengder sluker/wobblere/meiteting) og så kom trollingspøkelset med båt, motor, henger+hengerfeste, og bittelittegranne trollingutstyr ;);):o

Det har vel gått noen kroner i turutgifter også....

Godt over 100 store vil jeg tro :P Godt jeg har delt med fattern på endel av sakene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskekort/trygd : 6200,-

Snører,div.småtteri : 1500,-

Drivstoff til/fra elva : 3000,-

Alkohol (dansk valuta) : 3000,- Flere brett øl, 5 flasker cognac, 2 fl. whisky, 4 fl. rødvin.

Totalt ca. kr. : 13700,-

Salg av laks : 12000,-

Netto : 1700,-

Utallige pakker Fjordland og annet skvip ikke medberegnet, mat må man bare ha !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjekkasene treker i fra investering i båt og båtutstyr og tenker klart "rent" fiske utstyr....så detter vel summen kraftig ned hos de fleste her tipper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt mye surfutstyr etter jeg traff bergensmafiaen pluss en del andre ting.

3 surfstenger + sneller

1 karpestang + snelle.

1 beastmaster 5.5 fot

To hånds guide line fluesett

Et par okuma sneller samt shimanosneller.....

MASSE dims fra Veals, Leslies osv....

Pluss sluker, håv og et par lapper hos Lidl

Summen har jeg ikke peiling på, men kunne sikkert kjøpt inn en del parkett til det nye huset for å si det sånn..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bytter altså til venstresveivede sneller, mens du samtidig ønsker deg gode høyresveivede?!?

Sjøl sveiver( og delvis kaster) jeg med både høyre og venstre, men foretrekker høyresveiv til havfiske da det er den jeg er sterkest i. Skjønte forøvrig ikke den gutte/jente greia når det gjaldt sneller???

Ble en liten trykkflei der - har rettet opp i originalinnlegget, men lar ditt stå da du helt rett tok meg i en trykkflei der. Gutte/jentegreia er en internsak, men med såpass mange innvidde at jeg likevel tok sjansen. (Den går kort fortalt på at jenter sveiver med høyre, mens gutter har både skjønt poenget og har kraft nok i begge armene til å sveive med det som er mest fornuftig, altså venstre. Forutsatt at man normalt kaster med høyre, altså.... ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten trykkflei der - har rettet opp i originalinnlegget, men lar ditt stå da du helt rett tok meg i en trykkflei der. Gutte/jentegreia er en internsak, men med såpass mange innvidde at jeg likevel tok sjansen. (Den går kort fortalt på at jenter sveiver med høyre, mens gutter har både skjønt poenget og har kraft nok i begge armene til å sveive med det som er mest fornuftig, altså venstre. Forutsatt at man normalt kaster med høyre, altså.... ;-) )

nå måtte jeg kjenne etter, og jeg er gutt hvis jeg har fulgt med i Anatomiens verden, og jeg sveiver med HØYRE

:) så du tar FEIL :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.