Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor mye


link
 Share

Recommended Posts

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen fisker i 2 mnd. Andre fisker i 12mnd. Hva gjør alle de andre med fisken (fra havet).

Gir den bort til venner går jeg ut ifra (?) Den som er god å spise vel å merke (kveite, breiflabb,steinbit etc. etc.) En fisk er en fisk, så lenge den ikke er utrydningstruet, så jeg skjønner ikke ytringene.

Men vi lever nok i 2 forskjellige verdener når det gjelder akkurat arten Salmo Salar.

Den er iallefall ikke truet enda (i Gaula).

:D

Men skotter og engelskmenn, de var utrolig takknemlige for min laks, som ble røyket av grunneiere fra Rognes etc. og sendte den til UK for å promotere laksefisket i Gaula :)

Men nok om det, jeg avslutter iallefall dette tema.

Kanskje jeg skal prøve meg på fiske i sjøen i stedet ???

Prisen på kveite er faktisk meget høy, iallefall i Ravnkloa, Tr.heim :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjekkasene treker i fra investering i båt og båtutstyr og tenker klart "rent" fiske utstyr....så detter vel summen kraftig ned hos de fleste her tipper jeg :wacko:

Når jeg kjøper en båt kun for fiske har i hvertfall jeg få andre budsjetter enn fiskebudsjettet å føre den på.

I ytterste konskvens er det vel bare krokene du regner med da, siden dette er det eneste som aktivt er i kontakt med fisken? Alt annet er jo bare til for å få kroken inn i munnen på fisken :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Båt kun for fiske må tas med her. Det samme gjelder egen fiskebil og drivstoff og vedlikehold til desse.
Det finnes neppe folk som har kjøpt båt KUNN for fiske.

Jeg har rigga min båt KUNN for fiske...men alikevel blir det fam turer i den

:wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes neppe folk som har kjøpt båt KUNN for fiske.

Jeg har rigga min båt KUNN for fiske...men alikevel blir det fam turer i den

:D

Jeg har kjøpt båt KUN for fiske og den ble brukt KUN til fiske. :o Når jeg kjøper båt igjen blir det også til fiske men da skal jeg også ha muligheten til å ta med familien på tur (fisketur). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt båt KUN for fiske og den ble brukt KUN til fiske. :D Når jeg kjøper båt igjen blir det også til fiske men da skal jeg også ha muligheten til å ta med familien på tur (fisketur). :o

Neppe...du har brukt den til bade turer også :P;):D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit...noen kjøper båt til noen få hundrelapper...mens andre kjøper til flere hundre tusen.

Jeg kjøpte min utelukkende til fiske bruk...bet knappe 5 lapper for selcoen...70 hk evinrude...4 hk dorgemotor pluss sportpilot autopilot for 4.500 kr.

Mye båt for penga ja.

Men jeg gider ***** meg ikke å skryte at jeg har brukt masse penger på den da det balla på se en Helv****.... masse annet utstyr på den som gjør mitt selve utlegg til bare båten til nada i forhold.

Ergo så mener jeg at båt bør holdes utnefor "skryte-hvor-mye-penger-jeg-har-brukt-på"fiskeutstur").

Jeg kjenner til et medlem her som omtrent bare fisker fra båt og har svidd av 500 lapper på båt...selv han nekter for at båten KUNN er kjøpt i fiskeøyemed da han også bruker den til ferie/bade turer.

Tipper båt og utstyr der har passert en mill jeg.

klapp igjen og hold dere til FISKE utstyr

;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes neppe folk som har kjøpt båt KUNN for fiske.

Jeg har rigga min båt KUNN for fiske...men alikevel blir det fam turer i den

:blink:

Jeg har kjøpt båten min bare for å fiske. I sommer har det blitt noen turer for å bli kjent med båten men tviler på at det blir en eneste tur uten fiske som formål til sommeren.

Hadde tidligere en båt sammen med en kamerat i Oslofjorden, men båten er nå solgt da jeg ikke forstår hvorfor man skal ut i båt hvis det ikke er for å fiske.

Jeg kjenner til et medlem her som omtrent bare fisker fra båt og har svidd av 500 lapper på båt...selv han nekter for at båten KUNN er kjøpt i fiskeøyemed da han også bruker den til ferie/bade turer.

Og den nektinga skulle tilfeldigvis ikke ha noe med forholdet til kona eller samboeren å gjøre vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt båten min bare for å fiske. I sommer har det blitt noen turer for å bli kjent med båten men tviler på at det blir en eneste tur uten fiske som formål til sommeren.

Hadde tidligere en båt sammen med en kamerat i Oslofjorden, men båten er nå solgt da jeg ikke forstår hvorfor man skal ut i båt hvis det ikke er for å fiske.<---- her råder det typiske "samarbeidet"...FISKE KOMPISER SOM BLIR UVENNER TILSLUTT

Og den nektinga skulle tilfeldigvis ikke ha noe med forholdet til kona eller samboeren å gjøre vel?

neppe...han er så singel som det går an å bli

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: ROFL :P

Dette er ca 25 år siden donkern og båten kosta 1500. Poenget mitt er at det er faktisk noen som kjøper båt KUN i fiskeøyemed.

:P

tviler på at du har brukt båten til KUN FISKE....har nok brukt den i andre sammenheng B) ...tenk etter nå

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette netto eller brutto da? Er jo skattbart dette også.

Jeg var faktisk i tvil om det selv, da jeg solgte noen storlaks til Ravnkloa før julen 2005.

Fikk ikke noen kvittering heller. Men jeg ble fortalt at når jeg solgte laksen for 40,-/kg. (til dem)

var jeg som hobbyfisker å regne. Men hvis de betalte kr. 60,- f.eks. ble det verre, da måtte det registreres.

Solgte endel av min laks til min grunneier i år, som sikkert solgte de videre til gruneierkaksene lenger opp i dalen for det dobbelte. Britene skulle jo fòres med prima røykalaks, og tilgangen fra de øvre deler var heller laber, iallefall i 2005.

Men kvitt.blokkene er heller ikke oppfunnet på gårdene i Gauldalen.

Men når man skal snakke om skatt : Hvor mange av millioninntektene ved kortsalg blir beskattet ?

:D Det skrives jo 3-årskontrakter med private personer, men hva står på papiret ? :D:)

Så jeg tror jeg har mitt på det tørre. Blir nok det samme som å selge noe av sitt fiskeutstyr, er en liten formue bare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk i tvil om det selv, da jeg solgte noen storlaks til Ravnkloa før julen 2005.

Fikk ikke noen kvittering heller. Men jeg ble fortalt at når jeg solgte laksen for 40,-/kg. (til dem)

var jeg som hobbyfisker å regne. Men hvis de betalte kr. 60,- f.eks. ble det verre, da måtte det registreres.

Solgte endel av min laks til min grunneier i år, som sikkert solgte de videre til gruneierkaksene lenger opp i dalen for det dobbelte. Britene skulle jo fòres med prima røykalaks, og tilgangen fra de øvre deler var heller laber, iallefall i 2005.

Men kvitt.blokkene er heller ikke oppfunnet på gårdene i Gauldalen.

Men når man skal snakke om skatt : Hvor mange av millioninntektene ved kortsalg blir beskattet ?

:D Det skrives jo 3-årskontrakter med private personer, men hva står på papiret ? :D:)

Så jeg tror jeg har mitt på det tørre. Blir nok det samme som å selge noe av sitt fiskeutstyr, er en liten formue bare det :)

tror du virkelig at skattereglene reguleres av hvor mye du får for fisken hvis du får 40,- pr kg så er det skattefritt, selger du for 60,- så må du skatte ????? det rimer ikke i mine ører.

Har du ditt på det tørre ? siden eventuellt andre ikke følger lover og regler ? forstår ikke helt hvilken tankegang du har rundt dette ???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å gjøre en fjær til 5 høns.

Jeg må jo for f... få svare på spørsmålet.

Æ drit da vel i om hvordan skattereglene er. Om det stemmer, som de sa: kr.40,- maxgrense, hva så ?

Men det jeg vet sikkert er at jeg kan selge min fisk til andre da jeg er regnet kun som en hobbyfisker.

Har en liten mistanke om at reaksjonene igjen i dette forum har litt med det særnorske fenomenet:

JANTELOVEN!!!!!! Skjerp dæ gut !

Blir noe annet hvis jeg hadde dette som næringsinntekt, ikke sant ??

Kanskje det hadde vært bedre om man kunne brukt energi i dette forum til å utveksle litt erfaringer innen de forskjellige fiskegrener. Så kunne man lært litt mere av hverandre enn å plukke ut detaljer av andres kommentarer og vridd det i gal retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stillte meg bare uforstående til det siste svaret ditt om du virkelig var så naiv og da må jeg vel få lov til å spørre ? eller.

Ja, det er lov å spørre. Men kanskje med litt mindre syrlighet. Jeg skjønte nok hvor du ville hen.Er faktisk ikke naiv med tanke på akkurat med dette fastsatt pris (for hobbyfiskere). Uten at jeg bryr meg så særlig om akkurat det.

Håper dette var et "ledende" svar.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer også på tankegangen her - det blir som at jeg har fulltidsjobb som elektriker, men jobber delvis med siden av med andre ting og mener jeg ikke trenger skatte av dette fordi det ikke er hovedgeskjeft - tipper skattemyndighetene har et helt annet syn på saken.

Blir nok det samme som å selge noe av sitt fiskeutstyr, er en liten formue bare det
Å selge brukte varer som en selv har hatt i bruk ombefattes nok ikke av skatteloven på samme måte, nei...

Og jeg mener man bør tåle å få det påpekt når en bruker argumenter som er så til de grader på trynet... (Ref: "Det er en del andre som ikke følger reglene - derfor er det greit for meg også" - skulle likt å høre reaksjonen din om en GULP-fisker hadde presentert denne argumentasjonen for deg i elven din; altså: "Jeg driter vel i om det er forbud mot GULP - mange andre fisker jo med det") Noen ganger er det bedre å la det ligge enn å presentere motargumenter som ikke henger på greip.... ;-) Det blir ikke merkeligere at folk reagerer når man samtidig sutrer over not og garnfiske og roper om baglimiter osv når en selv selger unna over 300 kg laks. (En liten notis for å minne deg om hvorfor kanskje noen reagerer)

Og så - tilbake til opprinnelig emne med dere hele gjengen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.