Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor mye


link
 Share

Recommended Posts

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg oppfordrer alle til å legge inn beløpene her.

Da kan jeg vise de til kjærringa.... Er jeg heldig øker bevilgningen her i heimen.

Har kun handlet fortomsmateriale I år. (7-800 kr.)

Vunnet et "slickstream" fluesnøre fra sshoot.com (anbefales ikke)

Vunnet ei "Vision XLA" fluesnelle på flueb.konkurranse

Sliter IKKE med noen samvittighetskvaler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter ikke med damemas og pengeforbruk for tida, så det skader vel ikke å legge ut det jeg har brukt penger på i år.

Shimano Beastmaster Surf 425 BX : kr 1200,-

D.A.M. E-Motion Surf + surfsnelle: kr 1200,-

Sene: ca kr 5-600,-

Kroker/perler/øvrig dims: ca kr 700,-

Mitchell Armada 6500: kr 400,-

Fluebinderutstyr: ca kr 500,-

Båtleie/reise/bo i sammenheng med fiske: ca kr 6000,-

+ I tillegg kommer det man MÅ HA på fisketur, det være seg snus, mat, drikke, agn osv.

Sum: ALT! for mye for min stadig krympende lommebok. B)

Endret av LasseB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driter egentlig i hvor mye jeg bruker. Hobbyen gir meg opplevelser som ikke kan måles i kroner og øre uansett.

Det er en sunn holdning! :lol:

Det har vel gått et normalt årsbudsjett tenker jeg, dvs mellom 25 og 30 lapper, inkl utstyr og reiser, der omtrent halvparten ble brukt på spaniaturen i mai. Det var verdt hver eneste krone og vel så det, for som du skrive Cato kan jo ikke opplevelsene måles i kroner og øre...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre enn hvis jeg måtte gått til psykolog, psykiater, lege, skilsmisseadvokat m.m. (fisking er terapi for meg). Det som plager meg mest, er:

Nå har jeg penger - men ikke tid til å kjøpe utstyr eller reise på mange fisketurer(familiefar med ikke verst betalt jobb).

Tidligere hadde jeg ikke penger - men all verdens tid (singel med dårlig betalt jobb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-litt matnyttig spørsmål her også; forsikres fiskeutstyret spesielt, eller dekker innbo og/eller reiseforsikringen?

Innboforsikringen dekker da ikke utstyr skadet, mistet eller stjålet på tur?

Uflaks forsikring er genial. Koster 500 i året og dekker hva som helst hvor som helst opp til 20.000. Dette i kombinasjon med en normal bilforsikring (10.000 i ekstra utstyr) - og en reiseforsikring (normalt sett 20.000 i utstyr) er det som skal til for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i år har jeg ikke brukt så mye, hadde tenkt å handle en ny gjeddestang, men fant ikke noe jeg ville ha. Har blitt noen fluer, kroker, flueutstyr(fortomsene, impringnering osv), søkker, woblere, sene så samlet verdi har vel blitt rundt 600-700 kroner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

namsenlaksen har vel ei lita liste med investeringer han også;)

Hehe, skal ikke se bort i fra at det har blitt noen høvdinger ja

:D

Sikkert kjøpt 20-30 stenger ....(6 karpe stenger,2match stenger ,1 havfiskestang++++)

X antall sneller.....(6 baitrunner sneller, amb7000 maaange vanlige haspelsneller)

Pod....

Wobblere i store mengder...

Masse kroker og stasj...

Av turer, så ble det jo bare en tur til Frankrike,men fikk jo svidd a litt der nede også da ( karpehov,avkrokings matte, 3 daiwa wisker karpe stenger+++++)

Har kjørt på bilen 23000km . halv parten av denne distansen er sikkert i forbindelse med fisketurer vil jeg tro...

og bensin/ferjer/bom.....

Men hvor mye dette blir.... har ikke peiling og bryr meg heller ikke så mye om det. Er jo tross alt min hobby og lidenskap...

Men nå som man har det meste av utstyr, blir det da handlet mindre.... neppe

*kjøpte meg ny bil for å kjøre ned til frankrike også ja ,hehe*

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje rundt 4000,nei vent nå litt det var jo den...og den og de baitsa.Nei F##K prisen,bruker hva f##n jeg vill. Og ja jeg d####r i hvem som skulle lese dette,jeg skal fortsatt kjøpe mye mere til neste år. Nytt år,blanke ark og nye "fargestifter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et raskt overslag:

båt og henger 40.000

to scotty dyprigger, planer mast og boards 7.000

Ekkolodd/gps 6.000

4 Daiwa downrigger stenger, 5 tica seaspirit 3.700

tomic 2.000

larvik fiskesport div. 7.000

en shimano laksestang med abu 7000 syncro 2.500

Har nok runda 70 laken ja.... Men sulter ikke engang så det må være muligheter for budsjett utvidelser!!

Tumlaren

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.