Gå til innhold
Fiskersiden

Sene til trolling


åens
 Share

Recommended Posts

Ser ingen grunn til å bruke noe annet enn Trilene Big Game. En storspole med 7-10km avhengig av tykkelse får du for rundt en tusenlapp. Sena er sterk og holdbar.

Om du bør bruke 0,38, 0,43 eller 0,46 kommer an på ditt fiske. Bruker du sluker som tvinner sena selv med gode hvirvler er det en fordel med litt tykkere snøre. Hva du fisker etter og kapasiteten på snellene dine er selvsagt også viktig for valg av diameter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Big Game, 0,42 i sjøen. Har ikke prøvd noe som er bedre så jeg holder meg til den!

Anbefales på det aller sterkeste!

God Julaften til alle!

Heise kran fiske det der :P:lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjørt 0.38 big game er i grunn fornøyd med den men har hatt et par episoder hvor jeg har mistanke til at den ikke har holdt, dette kan jo ha andere årsaker som slitasje, knutefeil, for hard kjøring o.s.v men jeg har nappet opp en god del stor fisk både laks og ørret opp i mellom årene så jeg mener selv at jeg unngår de mest innlysende feil.

Vurderer nå og annskaffe meg Sufix Xcelon 0,40 som "sage" nevner i en av postene har en høyere bruddstyrke en big game`n

Skal bytte ut på alle 10 hoved snellene+ et par reserve så det må jo være noe holbart og ikke koste skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,38 til all slags fiske...udiskutabelt!!!!!!! :P

Som du vet fisker jeg med noe som tvinner helt forjævelig selv med sampo kulelagerhvirvel. Den som også er favoritten din når den fiskes med fullt kroksett, var det ikke det vi kom fram til i par diskusjoner i vår :D Blir du med meg på Mjøsa til våren har du nok ikke noe valg, da skal den testes :lol:

Derfor er Big Game 0,46 helt suveren til mitt fiske. Fyller også en spole en gang i blandt på snella jeg bruker i elva når forholdene er slik at sena får kort levetid. Der "tauer" jeg mye stein slik at jeg har fått konstantert at sena er sterk.

Test av Big Game på Tackletour

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heise kran fiske det der :D:P

Men fryktelig greit å ha når 3 stk 10 kg,s torsker går på sammtidig og en ikke kan stanse skuta. Eller når jeg kjørte igjenom et gammelt utlegg for laksenot. Hadde kommet til å mistet mye utstyr om ikke sena hadde vært så sterk. Også det som Abbor nevner med utstyr som tvinner mye så er det greit med litt tykkere line. På ferskvann snellene er det litt tynnere sene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.