Gå til innhold
Fiskersiden

Kystmeitetreff i Trøndelag - Januar


 Share

Recommended Posts

Lufta i tråden til Chironomus et forslag til å ha et kystmeitetreff nå snart i Trøndelag. Siden mildværet fortsetter kan vi godt ta det nå på vinteren. Hva sier folket til neste helg?

En annen ting er forslag til plasser. Hadde vært greit om det var i nærheten av Campingplass/overnatting. Trondheim er nevnt, men også Frosta/Ekne er muligheter. Er ca like langt fra både nord og syd i trøndelag og så.

Kom med inspill folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne plassen på Ekne ser ikke dum ut:

17026_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/6804/17026.jpg

Noen som vet om campinghytter på Ekne? I nærheten av sjøen selvsagt.

Men er også meget interessert hvis det blir Trondheim, Malvik eller andre bynære områder.

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Endret av Trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vera interessant det. Dersom ein skal kalle det eit treff, er det antakeleg best å fiske med ein som er lokalkjend i området. Staden må jo gje fisk, samtidig som det må vera plass til mange. Litt kjedeleg med pionervirksomheit med 15 mann :mellow: .

Eg er ikkje kjent og erfaren nok til å foreslå gode stader, men har mange spennande raude ringar på sjøkartet mitt. Det er drøssevis av (potensielle) kystmeiteplasser forbi Orkanger og utover. Kanskje har nokon vore der og fiska?

God natt.

(Oi! 100 postar!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Område ser spennende ut det, Trond.

Passer for meg neste helg, fra fredag 19 til lørdag 20.

Må si det frister med skatefiske fra Namsos-kaia, men det blir kanskje ikke så givende for deg, Vilhelm.

Frostaområdet er i tillegg på halvveien, så det er kanskje mest aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vågen er en plass jeg fikk masse tips om av en som bor der for et snaut års tid tilbake. De fikk både kveite,store rødspetter og lomre i garnene. I tillegg til at det er godt med steinbit. Stor torsk og sei kan man også nå innen kastehold. i tillegg er det jo campingplass her, så overnatting skulle ikke by på noen problemer.

Alternativt kan vi jo bare avtale å fiske litt på deres kaier i Trondheim? Regner med det blir intensivt fiske både fredag lørdag og søndag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MTP transport og slikt, så er nok Trondheim det beste. Greit å fiske på ferdig innfiskede plasser også. Er nok enklere å finne overnatting også.

På vågen er det mye svaberg å fiske fra. Jeg er usikker på om det er noe særlig med brygger. Er fint om dere i Trondheim også tar litt initiativ. dere er tross alt litt fler enn oss :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennendes ut.

Chironomus og jeg stiller gjerne som guide.

Alternativ:

- Lakefiske i nidelva (har info om plasser som kan levere tre-kiloser).

- Børsabergan, ca 50-60 meter dypt, mye hågjel og svarthå, lange, paddetorsk og potensiell havmus.

- Trollabrygga: stor hvitting, kveite, hågjel, steinbit (potensiell havmus).

- Sentrumspiren: Hågjel, stor torsk, kveite, havmus, lange m.m. (skal teste dette stedet imorgen).

SMS, har du tid?

Endret av Triturus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vertshuset i Vågen på Frosta er i drift. De leier ut rom og serverer mat. Dette ligger i tillegg kun 500 m unna plassen Vilhelm hadde link på i tråden om kystmeiteplasser i Trøndelag.

Har ikke prøvd plassen, men han som driver Korsnes camping (der berget ligger) har vært fisker i mange år og det er vel sannsynligvis han Vilhelm har snakka med. Han har peil!

Videre utover er det bare å gå på bergene for å finne nye plasser, så det er nok plass til mange.

Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det frå fredag til og med søndag som er aktuelt? Alle ordnar vel med overnatting sjølve, då eg i alle fall har dårleg plass.

Kva med følgande plan:

Fredag: Lakefiske i Nidelva. Triturus og eg tek ein rekognoseringstur i helga eller i neste veke, for sjå korleis forhalda er for > 8 fiskarar. Stor fisk er det i alle fall potensiale for. Inntrykket eg har fått er at lakebettet sluttar ved midnatt, og det er då fint å samle krefter til neste dag. Eller er det stemning for øldrikking?

Laurdag: Flo klokka 12.00. Tidligøkt på Trolla (08.00-tida?), deretter flyttar me oss til Børsabergan på neste flo (00.30). Middag i mellomtida. Kva gjer me med mat? På veg til Børsa passerar me jo City Syd med både Egon og Obs!. Elles har dei pølser på bensinstasjonen i Buvika...

Søndag: Fyret på moloen ved utløpet av Nidelva. Floa er på topp i 12.30- tida.

Sjå denne tråden til Gjørs for nærare beskrivelse av plassene.

Dette er berre eit forslag, kom med andre alternativ den som har lyst.

Det er moglegheit for å ha bål på dei fleste stadene. Me kan jo kjøpe litt ved. På nattfiske er det i alle fall fint med ekstra varme.

Tidevatn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fyrste forslaget ditt, Trond, prøvde me i kveld. Me fekk hågjel, lange, kviting og hyse. Ganske god plass for mange. Le for vinden og greier. Det andre forslaget ditt trur eg er ISPS-kai, men er ikkje sikker. Nokon som veit? Malvikområdet er eit godt alternativ.

Elles har eg stortrua på lakefisket. Plassen me har plukka ut, er eg 99% sikker på er gratis å fiske på (kommunalt). God plass til mange stenger. Me tenkte å fore med oppmalt fisk kvelden i forvegen. Oioioi, eg har trua! Staden heiter forøvrig Tillerbrua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.