Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiskestøvler


geirm
 Share

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann.

Kunne selv tenkt meg å skaffe meg noe nytt vintertøy til beina.

Har hatt Wildmark Vinterstøvler til nå, og de har vært knall i 15 år, men er noe kalde.

Er derfor på let etter noe nytt. Men, de bør ha spor i sålen, slik at jeg kan bruke dem på jakt-ski med kandahar-bindinger.

Er det noen av disse som er nevnt over som har slike spor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elers bruker jeg ofte en liten varmepose av den typen med lim på ene siden og legger i støvlene under fotbuen elle r ved tærne om det er plass. Mine støvler er både brukt på fiske, og på elgpost, og det er nesten værre da du sitter dønn stille i en god stund av gangen.

Hvor kjøper du disse varmeposene? Hadde tenkt å gå til innkjøp av elektriske varmesåler, men tror jeg heller går for denne patenten hvis det er å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper du disse varmeposene? Hadde tenkt å gå til innkjøp av elektriske varmesåler, men tror jeg heller går for denne patenten hvis det er å få tak i.

http://www.fisketid.no/heat-varmepose-taavarmere-pakke-p-2249.html

Eller på Felleskjøpet:

http://produkter.fk-butikken.no/trade/productview/989424/917/

Endret av Trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så varme ut.

Powerboots

:thumbsup: Som nevnt i tården over er de varme, og helt ok. Kjøp den korte varianten. Lettere å få bukebeina utenpå. Med flytedress er det ikke noe problem uansett. Og bruker du 42 så må du kjøpe 44 til 45 i powerboots. Lette av vekt og greit å gå med over kortere strekning. Det blir fort litt lukt i de etter en stund, men d et blir det i alle støvler uten ullfilt og lign. som har kusnfiber. Men selv i disse kan en bli kald. Fordelen er at du blir fort varm med litt bevegelse. Jeg har hatt to par, brukt de på isen, og på elgpost. Den andre fordelen er at de er lett å kjippe av og på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Setter en knapp på Powerboots. Låner noen ganger et par av svigers (Jämtland), og er aldri kald på isen i Jämtland. Vantette er de også :thumbsup: De bør tas på når man går ut av bilen, kjører jeg med dem på blir jeg så svett at det blir kaldt på isen etter hvert, og så er de ikke akkurat pedalvennlige sko ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.