Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiskestøvler


geirm
 Share

Recommended Posts

Har sett disse omtalt i Villmarlsliv (ikke test) :

Tretorn Frost, Puma +

Ron Thomson Laplandia Boots

Begge ligger på ca 700 kr og det syns jeg er en grei pris.

Hører gjerne om erfaringer (alle merker) og tips på modeller som har et fornuftig forhold mellom pris og kvalitet.

P.s. Skulle vel stått under Bekledning dette, men...kanskje en moderator flytter ?

Endret av geirm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har brukt forsvarets fotposer mye. Gode og varme hvis du har varme sko inni. Jeg har brukt nesnalobben. Dessuten er de fine til å dra utenpå skisko (ikke 75mm) de gangene man må gå et stykke på si først. Prisen er meget gunstig hvis du kan dra til forsvarets utsalg på Hovemoen, Lillehammer.

Har også brukt powerboots en del. Ok disse også, men tunge og klumpete å gå med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker disse til isfiske her i traktene. I fotposene bruker jeg såkalte kartanker som er tjukke tovede ullsokker. Har brukt denne løsningen i -30 uten å fryse. Fotposene er i tillegg såpass vide at de går utenpå buksa også helt opp til kneet.

Har valgt denne løsningen da isfiske her i Troms for min del innebærer tidvis lange skiturer for å komme seg dit en vil. Veier lite og fungerer som juling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Canada boots CanadaBoots.jpg som blant annet Avkroken selger. Ganske gode å gå i, men jeg er litt usikker på hvor varme de ville være om man sitter i ro i førti blå.

Prisen er i hvert fall helt ok. Selges også på magasinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Kjøpte "Power boots", eller POWER ORIGINAL som de heter, før årets sessong. Har fått testa de litt og jeg er fornøyd. Fikk de neste kastet etter meg hos søta bror(50% + kurs) :lol:

+ Super lette og vantette all the way, meget varme

- Tynn såle(isloerer bra nok) og tåler lite skarpe kanter osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte "Power boots", eller POWER ORIGINAL som de heter, før årets sessong. Har fått testa de litt og jeg er fornøyd. Fikk de neste kastet etter meg hos søta bror(50% + kurs) :D

+ Super lette og vantette all the way, meget varme

- Tynn såle(isloerer bra nok) og tåler lite skarpe kanter osv

De tåler heller ikke bålvarme :lol:;) (smelter lett)

Ellers så er jeg fornøyd også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bruker disse til isfiske her i traktene. I fotposene bruker jeg såkalte kartanker som er tjukke tovede ullsokker. Har brukt denne løsningen i -30 uten å fryse. Fotposene er i tillegg såpass vide at de går utenpå buksa også helt opp til kneet.

Har valgt denne løsningen da isfiske her i Troms for min del innebærer tidvis lange skiturer for å komme seg dit en vil. Veier lite og fungerer som juling ;)

Er det disse fotposene du bruker?. Ser ut som om det er feil på linken din.

Ferdes også mye på isfiske i indre troms. Blir faktisk ofte -30 om man er tidlig ute... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.