Gå til innhold
Fiskersiden

Deilig start på årets meitesesong!


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Idag fikk saltvann være saltvann, nå skulle meitesesongen begynne. Har fisket i dette vannet i 2 år nå uten karpe i håven, noen sutere har dog blitt landet. Byttet derfor strategi idag og satset på helt ny swim i dette vannet. La ut en stang med 16 mm boilies pakket godt inn med for og pva, har blitt fisket lite med boilies her de siste årene, så jeg hadde vel ikke helt trua. Men skal passe på og fore med boilies jevnlig for å venne fiskene til det. Rigget opp en duppmeitestang i tillegg, denne ble agnet med mais - foret med grunnfor og mais.

Sola skinner og trua er sånn helt passe...

26234_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/10774/26234.jpg

Som vanlig var sørven og morten aktiv og det ble landet flere på ca. 3 hekto. Har fått sørv og mort her på nesten 5 hekto. Stanga med boltrig og boilies ble ikke rørt. Deretter gikk duppen under og jeg kjente fort at det ikke handlet om sørv eller mort, tenkte først at dette måtte være suter. Men det skulle vise seg å være en strøken skjellkarpe på 1470 gram.

Etter 2 sesonger ved dette vannet lander jeg min første karpe her:-)

26233_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/10774/26233.jpg

Er en litt merkelig dag å legge ut fangstrapport med småkarper, samtidig som det har blitt landet en historisk karpe av Stig Helge denne uken. Grattis til Stig Helge for en vanvittig prestasjon!!

Selv er jeg fornøyd med å lande en av mindre format:-)

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men Jørgen da, aner jeg en liten artsrasist i overskriften? Hmmmm...ligner da ikke deg. Har du blitt revet med av kneskjelv og fiskeglede nå?

Men selvsagt fortsatt et stort grattis. Skal se om ikke jeg kan få gjort unna en slik i løpet av uken jeg også ettersom det ligger som en av årets mål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men Jørgen da, aner jeg en liten artsrasist i overskriften? Hmmmm...ligner da ikke deg. Har du blitt revet med av kneskjelv og fiskeglede nå?

Rart med det, superlativene har det med å bli kraftigere når jeg har karpe i håven :lol:

Med kåken går det fremover, men at det skulle ta så lang tid bare å få bestemt seg hvilket hus man skal gå for hadde jeg ikke trodd. Virkelig en lang prosess dette her...

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.