Gå til innhold
Fiskersiden

Sinnsyk røye!


CIder
 Share

Recommended Posts

  • Svar 404
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

eller F O R D

denne tråden er jo så ubruklig at den trengs strengt talt ikke ryddig, bare chips, popcorn, dipp og bambus prat hele veien! En diskusjon der alle parter ALDRI blir enige, en diskusjon som er styrt av følelser, en diskusjon der personlige meninger og oppfatninger forsøkes å bli gnidd inn på andre.... Tråden er ubrukelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ubrukelig

Det er jeg ikke enig i...

Det har vært mange velformulerte og gode innspill fra flere parter.

Mye shait mellom de, ja... men dog er det bare å se etter de leeengste postene (som ikke handler om apekatter).

PS: Jeg rydder ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det noe nyttig her, men dette nyttige har vært oppe før av alle parter i samme diskusjon, bare av en annen trådstarter fra tidligere. Den endte opp med samme resultat, masse bs og krangling

Joda...

Men man skal ikke feie under teppet nyttigheten av en skikkelig nett-krangel.

Det er alltid deilig å få bekreftet fordommene sine, for leter man etter bekreftelse på de finner man det alltid.

Mine antagelser ble også (igjen) bekreftet i denne tråden. :)

Videre må vi huske på at det har kommet til noen nye medlemmer siden sist gang, og det er jo mye mer spennende å være med på en aktiv diskusjon (selvom vi har hatt den før) enn å lese en gammel en.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært Piscator nå så hadde jeg hissa meg opp! ( :) )

he he ja, men nå er ikke tråden ubrukelig i henhold til de faktaopplysninger som dukket opp her OG i den forrige som er x antall sider lenger. Med begrepet ubrukelig er at den aldri stopper opp, ingen BLIR enige... sånn er det bare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det er verdt å diskutere Skogseidvannet noe mer. Det er jo hevet over en hver tvil at røyene er sunne og friske. De har aldri spist spillfor og de er ikke unaturlig fete. Røyene i vannet er store og av nydelig kvalitet, ja rett og slett perfekt matfisk kvalifisert for den beste gourmetrestaurant. Hva mer kan en sportsfisker drømme om, enn å pilke fra båt etter røya i dette vannet? Hvorfor vandre mil etter mil i fjellet når man heller kan ligge og plaske i en båt på Skogseid, nyte bilduren i bakgrunnen og hvile blikket på noen nymalte hus. Tenk så spennende det er å slippe sluken rett ned og pilke med den, helst i nærheten av oppdrettsanlegget røya tilfeldigvis befinner seg i nærheten av. Den er ikke der for å spise unaturlig fór, neida, det er bare så spennende å se på de andre fiskene i fangeskap. Å se inn i merdene er Skogeidrøyenes Big Brother, som et alle tiders TV-program de kan følge med på mens de spiser seg fete…

For min del vurderer jeg seriøst å kutte ut fjellfisket, og kun konsentrere meg om å sette røyerekorder i Skogseid. Pikling og ekkolodd vil definitivt være en del av min fremtid som sportsfisker. Min største drøm er å få en rekordstor røye i dette vannet, holde den, bli tatt bilde av og sende det inn til Villmarksliv. Måtte denne drømmen gå i oppfyllelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig matnyttig førsteinnlegg....

Fint at du ville tilføre oss dine fintenkte ironiske tanker.

Takk, jeg skal jammen slutte å fiske i Skogseid (som ligger 2 timer biltur unna), og heller reise til Finnmarksvidda( som jeg må ta båt og 2 fly for å nå)

YES, blir jo ikke mange turene da når de forslår maks to flyturer i året på oss hihihihi...

Fiskenes BB :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er din oppfatning av diskusjonen rundt din missopfatning av specimenbegrepet så er vel dette bare en bekreftelse på hvor "far off" din virkelighetsoppfatning er. Å beskylde noen for trakasering er sterke saker og det fortjener i grunn et svar bare av den grunn så her er en kjapp oppklaring: Vi (jeg) mente betegnelsen specimenfisk var betegnelsen på en stor fisk enten på landsbasis eller for en gitt lokasjon. Du på din side mente at en fisk du så på som stygg ikke kunne være en specimenfisk. At du velger å se på det faktum at du ble overkjørt argumentasjonsmessig som trakasering velger jeg å å se på som nok en begrepsforvirring fra din side og dermed ikke tillegge særlig grad av alvorlighet.

Forøvrig vil jeg som tidligere kollega, venn eller hva du vil kalle det å gi omtrent de samme rådene som du har fått av Ginny.

Ellers har jeg valgt å stort sett ligge unna debatten denne gangen da jeg synes piscator (med flere) har gitt gode argumenter og innspill som belyser mesteparten av mitt meningsgrunnlag på en god måte.

Ha ha, fy ***** at det går ann! Ok, gidder ikke ta opp gamle fighter med deg via admin eller å gå noe mer til personangrep, du kan jo bare lete opp i arkivet ditt å se all den driten du kom med den gang begrepet ble "diskutert"! Jeg deler iallefall delvis den oppfatning Piscatro har om begrepet speciment, at du var uenig med meg den gangen er vel et "understatement"!

Utrolig patetisk og bassere sin tilværelse på løgn og pissprat for å "redde eget skinn".....! Kanskje du skal vurdere å ta opp Ginny i FS styret, tror han ville passet rett inn!!!

:D

Endret av Flemms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, fy ***** at det går ann! Ok, gidder ikke ta opp gamle fighter med deg via admin eller å gå noe mer til personangrep, du kan jo bare lete opp i arkivet ditt å se all den driten du kom med den gang begrepet ble "diskutert"! Jeg deler iallefall delvis den oppfatning Piscatro har om begrepet speciment, at du var uenig med meg den gangen er vel et "understatement"!

Utrolig patetisk og bassere sin tilværelse på løgn og pissprat for å "redde eget skinn".....! Kanskje du skal vurdere å ta opp Ginny i FS styret, tror han ville passet rett inn!!!

:D

Flemming, ikke ta det lenger nå for det går utover deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, fy ***** at det går ann! Ok, gidder ikke ta opp gamle fighter med deg via admin eller å gå noe mer til personangrep, du kan jo bare lete opp i arkivet ditt å se all den driten du kom med den gang begrepet ble "diskutert"! Jeg deler iallefall delvis den oppfatning Piscatro har om begrepet speciment, at du var uenig med meg den gangen er vel et "understatement"!

Utrolig patetisk og bassere sin tilværelse på løgn og pissprat for å "redde eget skinn".....! Kanskje du skal vurdere å ta opp Ginny i FS styret, tror han ville passet rett inn!!!

:D

Nå må vi ikke la gammel bitterhet gjøre så vi sarpinger taper ansikt. Det med å tape ansikt er vel noe jeg skal ta meg av. Heller ikke ny bitterhet mot meg da jeg skrev et innlegg til deg som et tips som gikk på din argumentasjonsteknikk ikke argumentene dine. Det er jo dette som gjør det så vanskelig, nemlig måten du reagere på innlegget på. Går rett i forsvarsposisjon eller kanskje forstår du ikke det jeg skriver, hva vet jeg?

Har allikevel lyst til å komme med noe info som jeg trodde alle hadde fått med seg, men tydeligvis ikke. Alle tror at man fisker nært oppdrettsanlegg fordi der står fisken og spiser pellets, eneste grunnen til å fiske her er jo at man fisker på røyevarp akkurat som man fisker røye i hundrevis av andre vann. Man fisker på røye som står i lek. Ellers synes jeg denne diskusjonen er preget av veldig mye bastante utsagn fra folk som aldri har besøkt vannet. Til alle som tror det er så vannvitig lett kan jeg jo nevne at feks Bråtha var der og fisket i tre dager til ende uten å få. Foreslår at folk tar seg en tur tester vannet og deretter sier hva man synes?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vi ikke la gammel bitterhet gjøre så vi sarpinger taper ansikt. Det med å tape ansikt er vel noe jeg skal ta meg av. Heller ikke ny bitterhet mot meg da jeg skrev et innlegg til deg som et tips som gikk på din argumentasjonsteknikk ikke argumentene dine. Det er jo dette som gjør det så vanskelig, nemlig måten du reagere på innlegget på. Går rett i forsvarsposisjon eller kanskje forstår du ikke det jeg skriver, hva vet jeg?

Diskusjonen rundt dette dreier seg om viktigere ting enn å "tape ansikt". Hva slags "ryggdolking"? du med flere prøver på, blir bare tull, men for provoserende i lengden. Forøvrig så betyr ikke det du mener noe som helst, på lik linje som mine, eller andres meniger er irrelevante, siden vi ikke vet fakta her. Det er fortsatt lov å ha sin oppfatning om ting, og det eneste jeg prøver på er å "belyse en annen side av saken", samt stille et kritisk syn på denne fisken, som like fort kan bli en realitet.

Har allikevel lyst til å komme med noe info som jeg trodde alle hadde fått med seg, men tydeligvis ikke. Alle tror at man fisker nært oppdrettsanlegg fordi der står fisken og spiser pellets, eneste grunnen til å fiske her er jo at man fisker på røyevarp akkurat som man fisker røye i hundrevis av andre vann. Man fisker på røye som står i lek. Ellers synes jeg denne diskusjonen er preget av veldig mye bastante utsagn fra folk som aldri har besøkt vannet. Til alle som tror det er så vannvitig lett kan jeg jo nevne at feks Bråtha var der og fisket i tre dager til ende uten å få. Foreslår at folk tar seg en tur tester vannet og deretter sier hva man synes?!

At man har vært der og fisket en gang eller to gir vel ikke noen større "rett/kunnskap" til å uttale seg noe mer en andre. Vil tro det finnes flere her inne som har vært aktive i diskusjonen, men som ikke har vært der, som alikevel vet mer om vannet enn deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggdolking? For å si det sånn da, du avfeier alt andre sier som går imot det du mener som tull og pølsevev, men så fort du sier noe er det en absolutt sannhet, som ingen skal betvile. Det er poenget mitt Flemming. Og jeg vil virkelig tro at man har bedre forutsetninger for å uttale seg om noe om man har vært et sted enn om man ikke har det.

Videre skrev jeg det som et forslag at man opplever vannet før man uttaler seg, ingenting bastant. Jeg skrev ingenting om at jeg hadde noe mere rett/kunnskap til å uttale seg. Du har mye gode argumenter og syn på ting Flemming og mange dårlige i mine øyne, men når det gjelder å få lagt dem frem på en fornuftig måte og samtidig vise at du er interessert i å prøve å forstå hva andre mener, der havner du dessverre langt ned på skalaen. Tror vel dette kanskje er noe av grunnen til at du ofte havner i heftige diskusjoner også. Hele poenget med fiskeforum eller diskusjoner er vel å få lagt frem sitt syn på saken og oppnå at motparten prøver å se ting fra din side, dette betyr ikke nødvendigvis alltid å vinne for enhver pris.

Lykke til videre til deg og de som eventuellt gidder å diskutere med deg.

PS! Flemming dette er ikke en krig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggdolking? For å si det sånn da, du avfeier alt andre sier som går imot det du mener som tull og pølsevev, men så fort du sier noe er det en absolutt sannhet, som ingen skal betvile. Det er poenget mitt Flemming. Og jeg vil virkelig tro at man har bedre forutsetninger for å uttale seg om noe om man har vært et sted enn om man ikke har det.

Da har du nok missforstått fulstendig! Synd å se at din intligens ikke strekker seg lenger en dette! Får si som Morten(hoffa) grunnløse beskyldninger er lett og forsvare seg mot!

Videre skrev jeg det som et forslag at man opplever vannet før man uttaler seg, ingenting bastant. Jeg skrev ingenting om at jeg hadde noe mere rett/kunnskap til å uttale seg. Du har mye gode argumenter og syn på ting Flemming og mange dårlige i mine øyne, men når det gjelder å få lagt dem frem på en fornuftig måte og samtidig vise at du er interessert i å prøve å forstå hva andre mener, der havner du dessverre langt ned på skalaen. Tror vel dette kanskje er noe av grunnen til at du ofte havner i heftige diskusjoner også. Hele poenget med fiskeforum eller diskusjoner er vel å få lagt frem sitt syn på saken og oppnå at motparten prøver å se ting fra din side, dette betyr ikke nødvendigvis alltid å vinne for enhver pris.

Lykke til videre til deg og de som eventuellt gidder å diskutere med deg.

PS! Flemming dette er ikke en krig :lol:

Det virker slik på deg! Selv om du tydelig vil diskutere meg som person fremfor selve saken her, så er det gerit om du slutter med det nå! Tror folk er temmelig lei av slike "tulle krangler"! Når du stadig skal gå på person, angripe, provosere så er du ikke verdig diskusjone i seg selv! Hvordan du(med flere) etter eget hode prøver å fremstille meg som person, seier vel mer om deg, enn den personen du prøver å fresmtille meg som! Det du påstår er iallefall en missoppfatning.

Bedre om du hadde holdt det på Chips og dipp nivå :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo problemet Flemms - alle "misforstår deg". Og da er jo sprøsmålet om det er alle andre det er noe galt med, eller om det er din måte å fremlegge synspunktene på som er årsaken til misforståelsene.

Det er lett å missforstå i en slik diskusjon(spessiellt om man vil det), har nok utrykt meg noe klossete til tider jeg også ja, men det er faktisk ikke bare min feil at enkelte ikke forstår hva jeg prater om! Prøver å holde ting på et saklig nivå og diskutere med folk som har "mere peil" enn meg selv. Kun på en slik måte kan jeg/andre lære/få frem saker og ting. Når noen påstår ting, eller sier ting som er uriktig, og uten å ha konkrete bevis for det, så bør det være rom for å kritisere/diskutere det i et slikt forum!

Mye morro i denne tråden, ler så jeg grinere av enkelte(håper det er flere som gjør det), men er mere opptatt av saken i seg selv!

I bunn og grunn så tror jeg ikke vi(de fleste) er så ille uneig alikevel.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er utvilsomt underholdende ja.

Men du Trond - nakenbildene av deg selv kan sikkert postes på mer egnede fora... ;)

Dette er jo Nordnorgeforumet da, og de er jo så frisinnede der oppe.

Vurderer å drikke meg til mot og legge ut bildene jeg tok etter at jeg barberte meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden representerer idioter og noen som er litt mindre idiotiske. Selv er jeg steingal og har begynt å fore ørekyter i en grøft, bruker finmasket garn sånn at fisken ikke stikker av. Noen dager senere snikfisker jeg ørekytene som ikke er i fangenskap og Jøss!! de var blitt store. Jeg legger ut bilde av meg selv på alle mulige nettsteder og holder den lille karpejævelen helt opp i linsa. Men jeg sier ikke hvor det er , rykter vil allikevel føre til horder av specimen jegere med krok 28 og hemmelig agn. Det blir diskutert hvorfor ørekytene blir så enorme akkurat her, som griser velter de seg hele 10 meter nedenfor oppdrettsanlegget og mange perser. Det må være noe magisk her, noe med akkurat denne bekken.

Noen mener det ikke er like gjevt med disse ørekytene på tross av at de er ville, det er jo helt umulig for dem å komme inn i nettet sammen med de andre selv om de vil. Men for lekker ut og brødrene napper til seg det de kan av denne utømmelige kilden. Vi slipper å bevege oss like mye som før per kalori, nesten som en deppa og skilt tv tittende onanist i en 80 talls skinnsofa. De burde tappet ned skogseidvannet for å se hvor stor og jævelig fisk som lever nede i spillforslammet, men tatt vare på genene i en genbank slik at man kunne bevare den sinnsyke genpoolen. Noen som vet hvordan karper smaker sammenlignet med de røyene som lever i skogseidvannet? Ørekytene er ikke gode...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.