Gå til innhold
Fiskersiden

Flere enn meg som har blitt snytt i forbrukerforumet?


Recommended Posts

Ro ned et par hakk i varmen folkens - om man hadde tatt seg bryet (som vanlig) med å lese alle postene i tråden så ville man sett at mods og admin sørger for at det ikke blir noen postinger i forbrukerforumet av vedkommende.

OG: Skjulte eller direkte trusler holder vi oss for gode til - en del poster er allerede ryddet. Ønsker man ta tråden skal få stå så holder man seg for god til denslags. Fortsetter det vil tråden bli ryddet og evt fjernet.

Godt og se at dere bryr dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg aner ikke hvem denne fyren er, men nå har jeg lest gjennom alle postene i tråden. Blir jo litt skeptisk til å handle av folk på forumet etter noe sånt.

Dessuten skjønner jeg ikke helt det at han ikke blir utestengt fra FS. Han har brukt forumet på en måte som er helt forkastelig og burde følgelig bli utestengt fra alt som har med FS å gjøre, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han prøver og gjøre opp for seg som sagt fiske miljøet er nemlig ikke stort .Har hatt samtaler med han og det har nå orda seg for meg i alle fall. og for fler jeg har prata med og så vi får ha litt tålmodighet med han .så han har en sjangs til og ordne opp for seg.Det er jo til det beste for alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han prøver og gjøre opp for seg som sagt fiske miljøet er nemlig ikke stort .Har hatt samtaler med han og det har nå orda seg for meg i alle fall. og for fler jeg har prata med og så vi får ha litt tålmodighet med han .så han har en sjangs til og ordne opp for seg.Det er jo til det beste for alle parter.

Godt og hør at han vill---etter det jeg har forstått har det ikke gått på evnenen, men viljen. Om dette er riktig håper jeg for vedkommende at noe skjer...mange har blitt lei.

Håper vi ikke må møtes....Du gjør opp for deg DU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han prøver og gjøre opp for seg som sagt fiske miljøet er nemlig ikke stort .Har hatt samtaler med han og det har nå orda seg for meg i alle fall. og for fler jeg har prata med og så vi får ha litt tålmodighet med han .så han har en sjangs til og ordne opp for seg.Det er jo til det beste for alle parter.

Tror også det i det lengste. Hadde en hyggelig samtale med han i går og da lovte han å ta kontakt når han kom hjem igjen. Så får vi se.

Trur fortsatt ikke at han bevisst prøver å lure noen men heller at det er sløvhet og litt uflaks som ligger bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er temmelig sikker på at han aldri mente å lure noen i utgangspunktet. Han hadde nok mange fine planer om å drive business. Det kan jo se ut som om han har solgt ting han aldri har hatt for så å bestille det etter han har fått forskuddsbetalingen (eller i de fleste tilfellene, for så å bestille det noen måneder etterpå)

Å være så sløv og å ha så mye uflaks at man klarer å kødde ting til i så mange tilfeller går ikke an. Da er det bare det at man gir fullstendig f. eller så er man åndssvak. Eventuelt en kombinasjon. Hvis vi ser på antallet saker det har vært her så er det helt utilgivelig. I mine øyne er det ikke spesielt formildende at han endelig sender ut varene etter flere måneder og mange purringer.

Når han på toppen klarer å være snurt og frekk så fortjener han all dritten han får og helst enda mer.

Han klarte til og med å skylde på at han var arbeidsledig når jeg snakket med han. Hvis du ikke klarer å få deg jobb i dagens pressede marked så er det fordi du enten har alvorlige fysiske skavanker eller så er det fordi du rett og slett ikke vil ha jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi om privatperson eller firma her Arbiter ?

Er det et firma så kan det da ikke være noe galt å diskutere det her på fiskersiden.

For meg ser det ut som personen det gjelder er registrert med et (fiskerelatert) enkelmannsforetak. Han har også importert f.eks jigger/grubs for å selge de med fortjeneste i forbrukerforumet.

Endret av Fiskemannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...dessuten skjønner jeg ikke helt det at han ikke blir utestengt fra FS. Han har brukt forumet på en måte som er helt forkastelig og burde følgelig bli utestengt fra alt som har med FS å gjøre, etter min mening.

Jeg er skeptisk til forslaget ditt og mener at den linjen Admin legger for dagen her er riktig. Ingen er "dømt" før bevisene på bevisst bedrageri er klinkende klare - og totalt utestengelse er et sterkt signal om at Admin har valgt side i saken og mener dette er en bevisst handling. Hvordan skal man bevise at dette er en bevisst handling og ikke som andre sier her; at ting har balla seg på?

Som Admin her sier; kjøp og salg mellom brukere her blander man seg ikke inn i, med mindre det er snakk om ulovlig produkter/tjenester.

Vi skal være forsiktige med å si "korsfest,korsfest"...personen det gjelder kan ennå vise "bot og bedring", noe jeg håper på, men som endel kunder av ham kanskje rettmessig tviler på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk til forslaget ditt og mener at den linjen Admin legger for dagen her er riktig. Ingen er "dømt" før bevisene på bevisst bedrageri er klinkende klare - og totalt utestengelse er et sterkt signal om at Admin har valgt side i saken og mener dette er en bevisst handling. Hvordan skal man bevise at dette er en bevisst handling og ikke som andre sier her; at ting har balla seg på?

Som Admin her sier; kjøp og salg mellom brukere her blander man seg ikke inn i, med mindre det er snakk om ulovlig produkter/tjenester.

Vi skal være forsiktige med å si "korsfest,korsfest"...personen det gjelder kan ennå vise "bot og bedring", noe jeg håper på, men som endel kunder av ham kanskje rettmessig tviler på...

Godt du har skiftet mening. Sist diskusjonen var oppe var du for å henge ut folk så fort det var et mislykket salg/kjøp ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke under noe omstendighet at dette er bevisst, slik jeg kjenner personen er han både hjelpsom og hyggelig. Har selv handlet noe smådims uten problemer, tipper dette blir ordnet opp i fortest mulig.

fortest mulig... ? Fortest mulig er vel strengt tatt over for en stund siden Jørgen ? Ett par av de handlene som verken har sett penger eller varer bestilte i FJOR SOMMER! Hvor lang tid mener du det bør ta og få sendt en spole med PowerPro evt penger i retur til Rana ?? 5-6-7-8-9-10-11-12-13 måneder ?? nei, fortest mulig er definitivt over for leeeeenge siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortest mulig... ? Fortest mulig er vel strengt tatt over for en stund siden Jørgen ? Ett par av de handlene som verken har sett penger eller varer bestilte i FJOR SOMMER! Hvor lang tid mener du det bør ta og få sendt en spole med PowerPro evt penger i retur til Rana ?? 5-6-7-8-9-10-11-12-13 måneder ?? nei, fortest mulig er definitivt over for leeeeenge siden!

Har full forståelse for alle som mangler varer og penger. Men jeg tipper denne tråden vil være en vekker og få fortgang på sakene. Det viktigste er vel å legge kortene på bordet, skaden er jo allerede skjedd...

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke under noe omstendighet at dette er bevisst, slik jeg kjenner personen er han både hjelpsom og hyggelig. Har selv handlet noe smådims uten problemer, tipper dette blir ordnet opp i fortest mulig.

Akkurat dette tror jeg mange har tenkt lenge, men nå har det altså endt opp som denne tråden. Jeg tror heller ikke at noen av de som er involvert her har dårlig samvittighet dfor at man ikke har gitt personen nok muligheter til å ordne opp før man "blåste" greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har skiftet mening. Sist diskusjonen var oppe var du for å henge ut folk så fort det var et mislykket salg/kjøp ;-)

Hate to say I told you so, er egentlig ikke veldig kult å skrive, mener nå jeg da.

Utover det er jeg seffern enig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette tror jeg mange har tenkt lenge, men nå har det altså endt opp som denne tråden. Jeg tror heller ikke at noen av de som er involvert her har dårlig samvittighet dfor at man ikke har gitt personen nok muligheter til å ordne opp før man "blåste" greiene.

Mulig jeg var litt kjapp i avtrekkeren. Jeg mener ikke at noen skal ha dårlig samvittighet, alle har jo full rett til i reagere når slikt skjer. Men det kan vel være at denne tråden blir en "wakeupcall" for vedkommende - jeg tror nå at dette vil bli ordnet opp i slik at alle kan få det de har krav på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm - jeg liker også å tenke det beste om folk, og vedkommende det er snakk om er en hyggelig fyr - som dessverre skylder også meg penger, og som heller ikke svarer på henvendelser pr PM lenger. Tror vel heller ikke det handler om bevisst svindel, men det begynner vel å være på tide å rydde opp vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del som har spurt meg om hvem det gjelder og de har fått svar på det. Jeg har også fått en del PMer fra andre som enten ikke har fått sakene sine eller som har ventet i månedsvis og purret mange ganger før de fikk de.

Hvis dette er tilfeldigheter må han det gjelder være verdens uheldigste mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at han ikke er utestengt er fordi han må få sjangs til å svare for seg først. Om alle tilfellene stemmer dreier det seg mer omm svindel enn uflaks eller at det har rotet seg til. Legger man sammen litt så er svaret enkelt i denne saken. Nå begynner det å omfatte en del personer, både kamerater av han og ukjente. Så fort han har redegjort for seg kan vi ta en begrunnelse på det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk SMS fra vedkommende på morran i dag om at han hadde overført pengene han skyldte og de er nå kommet inn på konto.

Parashurama

Fikk også ein SMS fra han i dag morges der han sa han var på jobb. Han skulle ta kontakt etterpå slik at vi blir enige.

***EDIT: Navnet er endret til vedkommende. Ikke post navn eller brukernavnet til den personen denne tråden gjelder. -EØ (Navnet ble med opprinnnelig innlegg via sitat)***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nå si at denne personen som det refereres til har jeg bare POSITIVE erfaringer med. Alle har vel sine ting her i livet som ikke går som planlagt, som sagt tidligere er han en trivelig kar :)

Har handlet flere ganger med vedkommende. Har aldri vært noe prob.

Regner med at det er flere enn meg så har positive erfaringer med han?

Endret av øysteiin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nå si at denne personen som det refereres til har jeg bare POSITIVE erfaringer med. Alle har vel sine ting her i livet som ikke går som planlagt, som sagt tidligere er han en trivelig kar :)

Har handlet flere ganger med vedkommende. Har aldri vært noe prob.

Regner med at det er flere enn meg så har positive erfaringer med han?

Kan istemme på den, men vet jo hvor fort ting kan balle på seg

:)

Kjipt for alle parter er det i allefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.