Gå til innhold
Fiskersiden

Slitsom reklame


 Share

Recommended Posts

  • Svar 350
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk dette problemet nå, for første gang. Er det tilfeldig at 90% er "norgeshus" reklamen?? Regner med det siden det er google ads.... likevel påfallende :)

Og dere, ikke noe reklame under første post, skjønner dere luftet forslaget og jeg stemmer

[ ] Ja

[x] Nei

Jeg rakk ikke tenke på om jeg skulle se om reklamen faktisk befant seg i koden til siden der det viste seg i IE, eller om det er en browser bug. Skal huske på det neste gang det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamen kommer IKKE inni trådene selvsagt :) BAre Espen som er morsom :)

Er det noen som har hatt dette problemet med andre nettlesere enn explorer?

Antar det skjer oftere med Norgeshusreklamen fordi den er tyngre å laste for leseren enn de andre google-adsene som gjerne er bare tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg også skeptisk til reklame her inne, men har vel innsett at det må til for at forumet skal "overleve".

I dag så plager det meg ikke noe særlig, men for de som er plaget av det så er det sikkert ekstra irriterende når slikt som dette ikke blir tatt på alvor, for noen måneder siden så opplevde jeg også at reklamen la seg over postene noe ganger se link til tråd lenger oppe i denne tråden, og da ble det også "vitset" bort og "lagt skyld" på andre sider.

-Sportsfiske.nu

-steinalder pc'er

-feilen sitter foran pc'en

-o.s.v

Og, nei jeg ble ikke fornærmet og jeg tåler mye så slipper jeg å få den :)

jeg har ikke hatt dette problemet med reklamen siden den gang jeg skrev tråden og jeg bruker akkurat samme pc'ene og linjene ?

Nå ser det ut som at det er mange som har "problemet" og da må det i det minste sjekkes hvordan dette henger sammen før det blir bagatellisert og vitset bort, hvis ikke så kan folk bli litt småsure når de sliter så veldig med problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå oppstod det igjen, og bare fordi jeg er en nerd, så kikket jeg på koden på siden, og den så helt korrekt ut, altså er det IE eller en plug-in til IE som ikke funker som den skal.

Det kan ikke FS ta skylda for, men da er det kanskje, som noen påpeker, noe som burde tilpasses bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fra IE til Opera for en uke siden og har ikke hatt dette "problemet" etterpå.

Dette er det eneste forumet jeg har problemer med reklamen.

Synes det er langt over streken hva angår å bytte over til opera,når jeg er fornøyd med ie.

Er det fs som bør ta dette på alvor,eller er det brukerene som må bytte nettlesere?

75845_s.jpg

Takk for innlegget Ovejan.

Flott Martin,har du en løsning for jeg er mektig irritert over at den forbanna reklamen ødelegger opplevelsen av fs for meg.

Blir bare værre å værre.

Er det noen admin som faktisk gjør noe for å løse problemet,eller sitter dere bare å håper at brukerene bytter til fks Opera eller firefox?

Håper 5åring taktikken min virker.

Mase.

Mase.

Mase.

Mase.

Mase.

75854_s.jpg

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ihvertfall prøve Opera eller Firefox, er jo bare å avinnstallere hvis det ikke faller i smak. Selv har jeg brukt Opera i over et år og fatter ikke at jeg holdt ut med IE så lenge.

Hva med oss som bruker mye av arbeidsdagen ( :):) ) på FS, og faktisk ikke kan skifte nettleser da?

Da blir det litt for enkelt å si at "bare bytt til Firefox".

Ettersom dette ikke var ett problem for bare noen uker siden, så er det noe som ikke er helt som det skal.

Håper noe kan gjøres, for det er ikke kjekt å lese en rapport som er godt skrevet og gjerne med fine bilder, og så blir alt ødelagt fordi en ser Norgeshus bla bla bla i steden for fisken/naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det eneste forumet jeg har problemer med reklamen.

Synes det er langt over streken hva angår å bytte over til opera,når jeg er fornøyd med ie.

Er det fs som bør ta dette på alvor,eller er det brukerene som må bytte nettlesere?

Takk for innlegget Ovejan.

Flott Martin,har du en løsning for jeg er mektig irritert over at den forbanna reklamen ødelegger opplevelsen av fs for meg.

Blir bare værre å værre.

Er det noen admin som faktisk gjør noe for å løse problemet,eller sitter dere bare å håper at brukerene bytter til fks Opera eller firefox?

Håper 5åring taktikken min virker.

Mase.

Mase.

Mase.

Mase.

Mase.

Når jeg sier jeg kikker på etter en løsning, så skal du ikke se helt bort i fra at det er noe som pågår.... Ellers kan jeg opplyse om at taktikken din, akkurat som nå unga forsøker den, virker omtrent 100% mot sin hensikt.... Ettersom problemet plutselig duket opp så kan det selvsagt ha noe med en oppdatering fra MS eller lignende å gjøre ettersom selve kodingen av sidene ikke har endret seg... Heller ikke koden som implementerer google-adsene. Så er det jo å finne ut om google f.eks har endret noe i scriptet eller koden vi refererer til igjen - altså hvordan de presenterer sidene... Noe som selvsagt ikke tar 25 sekunder å få svar på.....

At du ikke vil bytte vekk fra IE har jeg forståelse for - det er alltid noen som er mer enn fornøyd med VW-bobla og holder seg til det....

(...ellers beklages det selvsagt på det sterkeste at arbeidsoppgaver som ramler inn i tillegg til de øvrige taes med godt humør og et glimt i øyet - skal forsøke å ikke la slikt gjenta seg... Som et siste smil i arbeidsdagen koster jeg på meg et smil over han som er så bekymret over at reklamen en gang i blant kommer der den ikke skal være, men likevel poster rader av bilder der 5% er innhold og resten er en trippel sidescroll.......noe som nesten ikke er irriterende i det heletatt for folk som forsøker lese tråden....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kommet noe vidre?

Det å legge ut en lang serie med Prt-Scr gjorde jeg med vilje.

Ganske irriterende ikke sant?

Har fremdeles ie.

Denne teksten dukker opp med javne mellomrom midt i poster,samt over bilder:

Sperrefunksjonen i Windows har blokkert tilgangen til denne websiden.

HTTP 450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vel aktivert en sperre antakelig? Har ikke hatt den meldingen på noen av de 4 pc`ene jeg har vært innom sidene med siste uken. Ellers har jeg heller ikke hatt problemer med at reklamen flytter seg og antar at muligens google har hatt et problem - har ikke fått tilbakemelding fra dem, men problemet er i hvertfall borte på de maskinene jeg disponerer etter at vi gjorde dem oppmerksomme på problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vel aktivert en sperre antakelig? Har ikke hatt den meldingen på noen av de 4 pc`ene jeg har vært innom sidene med siste uken. Ellers har jeg heller ikke hatt problemer med at reklamen flytter seg og antar at muligens google har hatt et problem - har ikke fått tilbakemelding fra dem, men problemet er i hvertfall borte på de maskinene jeg disponerer etter at vi gjorde dem oppmerksomme på problemet...

Fikk nettop en Google adds midt i et breiflabbilde nå. Har ikke vært plaget siste uka, men dukket som sagt opp igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er åpenbart et problem mellom google-ads funksjonen og explorer, har fått tilbakemeldinger på at dette er forekommet også på andre sider med google-ads.

Vi fjerner google-ads fra bunnreklamen foreløpig så Dere slipper dette :)

Takk og pris for det! ettersom andre hadde meldt feilen, kom jeg ikke inn paa banen selv, men det har virkelig vaert en plage i det siste! Problemet fikses via F5, men er plagsomt eller rettere sagt, har vaert plagsomt! ;)

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:):):hailfs:

Litt enig, selv om det er synd at FS mister en annonsør og dermed (sikkert?) sårt trengte ører til drift og vedlikehold. Forhåpentligvis vil ny versjon av forumet støtte dette bedre :)

Vi kan ikke forlange at såpass store sider skal drives på dugnad, selv om de begynte slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.