Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig satt storlaksen


Karleif
 Share

Recommended Posts

Etter nattens rekordnedbør var Hå-elva igjen stor og fin sånn eg liker den. Eg klarte å smiske meg til en kort tur, og pakket sekken i rekordfart. Dvs. det eneste som var i sekken var noen spinnere :lol: Kamera og alt annet unødventig dill var igjen hjemme. Var jo ikke meningen å få fisk.

Når eg kom frem til elva stod det en eldre kar på go`plassen min og fisket med mark. Han kunne melde om svart hav. Hadde verken sett, eller kjent noe. Eg begynte høflig å fiske ett godt stykke lenger oppe i elva, og fisket meg nedover. Da eg nærmet meg der karen stod spurte han høflig om eg vill fiske der han stod? Selvfølgelig ville eg jo det, er jo den beste plassen :P Eg kastet spinneren oppstrøms, og akkuratt idet spinneren snudde i strømmen hugg det til. Eg kjente med en gang att dette var en grom fisk, og begynte faktisk å få den store skjelven. 0,29, stor laks på stor elv er ikke optimalt. Det er nemlig en foss rett nedforbi der eg fisker, og der har det forsvunnet noen store lakser i løpet av åra. Etter en lang kamp fekk eg laksen inn til bredden, og fekk lurt den på land. Da først skjønte eg hvor stor fisken egentlig var. Årets største laks for min del, og min nest største noensinne..

Som sagt, ingen kamera med, men eg fekk lurt den andre karen som var der til å knipse ett par mobilbilder. Er jo bedre enn ingenting..

32788_s.jpg

Vekta stoppet på 8,2 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grom kroklaks det der, og gampelaks til den elva å være!!!

Flying C er vel kanskje bedre kjent som Flying Condom..? Den har tatt mye fin fisk i både glassklare og humusfargede elver. En spinner som terger laksen i forskjellige vassdrag, altså - så løp og kjøp..! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjør du dette, har ikke sovet siden halv 5 (syk unge), kona og jeg er uenige om resten av laksesesongen, jeg skal snart på jobb hvis jeg ikke må til lege med jentungen..... :lol:

Men uansett, gratulerer! Fin fisk!

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle grattulasjonene. Det er mange år imellom hver gang eg får laks av dette kaliberet i Hå-elva, men i år har eg hørt om flere fangster på laks fra 7-9 kilo. Håpet er att eg en gang skal på laks over 10 i elva, men eg har vel innsett att min sjanse for det antageligvis blei spolert av en amatørfeil i 1996 :lol: Blir vel tatt mindre 3 lakser over den magiske 10-kilosgrensa i året, sansynligvis bare ikke mer enn 1 eller 2. så det skal en del flaks til for å treffe den. Det er jo helt tydelig att det er storlaksår her i år, så eg bytter nok sene før eg stikker ut neste gang.

Tequila: Håper ungen blir frisk igjen snart, og kjøp noe fint til kona rett før du spør om å få fiske neste gang.

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.