Gå til innhold
Fiskersiden

Ah...to nye arter i kveld...


Jarl Fr.
 Share

Recommended Posts

Jeg tok en liten kveldstur til Holmestrand på jakt etter rødspette. Jeg mangler den, og skulle teste en plass jeg vet andre har fått endel av de.

Satt og koste meg på ei flytebrygge og fisket rett ned med en lett feederstang, veldig moro og følge med på nappene. De følsomme feederstengene gir utrolig god nappindikasjon :D

Jeg fisket i et par timer og hadde bra med napp. Det ble endel hvitting og torsk før jeg endelig fikk noe spennende...... det nappet forsiktig, og stangtuppen stod og dirret... jeg ventet litt, og ga tilslag...fisken satt!

Kjente det var ei flyndre, og håpet på ei rødspette... det var det ikke.....opp kom denne....

2808holmestrand13.jpg?t=1188420293

Ei gapeflyndre på 140 gram, ingen kjempe akkurat, men veldig morsomt :D

2808holmestrand22.jpg?t=1188424781

Den beit på en kombinasjon av reke og Gulp børstemark.

2808holmestrand24.jpg?t=1188424833

Skulle vel ikke være tvil om at dette er ei gapeflyndre?

Joa.....fikk en ny art til....slimål :D

2808holmestrand3.jpg?t=1188424937

Fytti....for en ekkel skapning :)

Det ble en super liten kveldtur med to nye arter. Ikke dårlig på et par timers fiske. Det gjelder og komme seg opp av sofaen, og ut på tur... :D

Jarl

Endret av Jarl Fr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med gapert Jarl Fr.! Forundrer meg ikke at du fikk det på den plassen (ser hvor du har vært :)), identiske forhold med slik jeg fikk mine her i Midt-Norge. Også slimål da, uansett hvor ekle og slimete de er så er de fascinerende skapninger!

Får håpe det dukker opp flere flate derfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å lese om turer i Holmestrand. Kom akkurat hjem etter en heller mislykket tur nå.

En liten hvitting var det eneste å få, men utstyret var også feil da så....

En tur igår og jeg hadde 5 stk. 2 rødspette og 3 gapeflyndre, men jeg tok ikke bilder av de da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin rapport! Slimål er fascinerande for oss som ikkje er så vane med det. Drammen er i grunn eit utruleg bra utgangspunkt for fiske, enorme moglegheiter for variasjon utan å reisa så veldig langt.

WORD! Å flytte til Trondheim var en gigantisk nedtur mtp fiskemuligheter i ferskvann og fra land i saltvann! Drammen og Østlandet generelt er et veldig spennende område, selv om det er nok av nisser i utkant-Norge som innbiller seg noe annet.

Grattis med gapeflyndre, Jarl Fr.! Tenkte ikke over at det var en mulig art i sommer.

Irvin: jeg vil ha GPS-posisjon til minst én gapeflyndre før jeg drar og kopierer dere uka etter Åfjordturen deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.