Gå til innhold
Fiskersiden

Hitratur med meget uventet ny art!! (Mora?)


bullfrog
 Share

Recommended Posts

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker igjen alle sammen! :)

@Gotland: Tok en titt på bildet og kjenner igjen fisken ja! :D Spennende at det faktisk er tatt mer enn en der ute. Da skulle det vel ikke være helt umulig å få flere heller da!

@SMS: Meget mulig det er vanskelig å kroke med egnet pilk ned mot 400m, for fikk både moraen og brosmene der på opphengeren med semi-sirkelkrok.. På litt grunnere vann (175-250m) har det dog vært desidert mest aktivitet på pilken og har ikke hatt problemer med kroking der i alle fall.

Må si jeg bare får mer og mer sansen for fiske på dypt vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, grattis med rå fangst. Jeg tar av meg hatten og resten av klærne for den. Brukte 90 kroner på wap igårkveld for å sjekke bildene, festen tok av for min del da jeg så de. Og hvorfor i heite er har ikke du meldt deg inn i Nidaros Kystmeitelag?? Du innbydes herved som æresmedlem med tittel Ypperstemora.

Endret av Triturus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor i heite er har ikke du meldt deg inn i Nidaros Kystmeitelag?? Du innbydes herved som æresmedlem med tittel Ypperstemora.

Visste ikke at man tok imot innmeldinger der jeg.. :)

Medlemskap i denne eksklusive klubben kan man da ikke takke nei til! :glare:

Har ett lite spørsmål. Regner med jeg prøver å melde inn denne som NR hvis vekta viser seg å være nogenlunde lik det min viste i alle fall. Den ble veid på en av rapala's fiskevekter, og de er ikke mye å stole på slik jeg har forstått det..

Fisken ligger i fryseren, men den må vel være opptint under veing for å få korrekt resultat regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at man tok imot innmeldinger der jeg.. :)

Medlemskap i denne eksklusive klubben kan man da ikke takke nei til! :glare:

Har ett lite spørsmål. Regner med jeg prøver å melde inn denne som NR hvis vekta viser seg å være nogenlunde lik det min viste i alle fall. Den ble veid på en av rapala's fiskevekter, og de er ikke mye å stole på slik jeg har forstått det..

Fisken ligger i fryseren, men den må vel være opptint under veing for å få korrekt resultat regner jeg med?

Vei den mens den er fryst eller kan du miste flere gram og det er da ikke noe poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med sjelden og flott fangst, og ikke minst med grundig fotodokumentasjon. Tenk om alle var like grundige som deg! Juryen ser frem til innmelding med spenning. Hvis fisken er veid på land med Rapala-vekta så holder det egentlig å sjekke denne vekta mot en beregnet for kjøp og salg, men siden fisken er fryst, kan du like gjerne ta den med deg til en butikk, og få veid den på en skikkelig vekt. Husk bevitnelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.