Gå til innhold
Fiskersiden

Andrereisguttene svimer rundt i blinde


Gjest Hugo
 Share

Recommended Posts

Igjen, takk for en artig tur. Forventningene i forkant var nok noe i overkant, men eg hadde vel egentlig aldri tenkt tanken att det skulle være så dødt. Synd att det begynte å blåse opp akkuratt idet vi fant en lovende plass.. Først hadde eg ett kraftig napp der fisken dro av hele agnet, før Hugo fikk brosma.

Neste gang, ett annet sted. Snart treffer vi blink :)

Edit: haneskjell, det skal vel i teorien ikke finnes her sør. Er du helt sikker? Eg har ikke peiling, så det stemmer sikkert..

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk strålende å fiske på 375 meter uten dregg helt til det begynte å blåse opp. Som kjent så blåser det endel her nede, og eg tror vel ikke det blir noe særlig med slike satsinger igjen uten dregging. Men uten tvil en spennende plass som eg tror vil gi spennende fangster for den som har tid og ressurser til å satse litt.

Det som egentig var mest skuffende på turen, var att det ikke var noe fisk å få på grunna. Vi prøvde oss fra 50-100 meter uten å få noe annet enn 1 lusuer og 1 torsk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dregging er for sengevætere! Det er kun et spm om å bruke tungt nok søkke. Foreslår 4 kilos ploganker i enden at et paternoster med 3 kroker i str 28-32 på neste tur. Grattis med brosmepers Hugo! Stå på, så kommer det noe spennende opp av dypet før eller siden. (Mest sannsynligvis siden enn før, men man må prøve skal det bli noe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fileskjell - smaker nydelig(spist det en gang, fisket av Onar i Nedstrands).

Kjempefilskjell for å være helt nøyaktig.

rsv073cd134.jpg

Synd dere ikke dro opp noe skikkelig spennende, men det har nok ikke vært langt unna.

Gratla og fik til Hugo for fin brosme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, om ikke Jøsenfjorden er flyttet med Malvik eller noe. Den ble postet i konk-forumet, men ble vel flyttet av en moderator som er vant til at det meste av brosmer taes rundt Trondheim om dagen. :)

Turens høydepunkt, og samtidig overraskelse, er nok at vi var helt fri for svarthå og hågjel. Heller ikke ryktene om diger pigghå innfridde.

I det store og hele har de fleste rykter rundt denne plassen ikke innfridd, og det blir nok både vinter og vår før vi er på plass igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, om ikke Jøsenfjorden er flyttet med Malvik eller noe. Den ble postet i konk-forumet, men ble vel flyttet av en moderator som er vant til at det meste av brosmer taes rundt Trondheim om dagen. :)

Turens høydepunkt, og samtidig overraskelse, er nok at vi var helt fri for svarthå og hågjel. Heller ikke ryktene om diger pigghå innfridde.

I det store og hele har de fleste rykter rundt denne plassen ikke innfridd, og det blir nok både vinter og vår før vi er på plass igjen. :(

jaja,

da får vi andre fiske der inne fremover da (når det virkelig blir bra fiske). og ikke minst på rett plass. men så kommer det med dyktighet og da...........er nok der vi kommer til å bomme. :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.