Gå til innhold
Fiskersiden

Gunners - tråden


stein
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg ikke husker helt feil, så hender det vel at de har flaks også? Vinne serien med 1 mål som attpåtil blir putta to minutter på overtid i siste kamp?

Jo da, Arsenal har hatt flaks noen ganger også. Men kanskje ikke i 1989, egentlig. Jeg er faktisk veldig glad du trekker frem akkurat det eksempelet. Ja, det var naturligvis flaks i den ene kampen at det avgjørende målet kom på overtid. Men ser man hele 1989-sesongen under ett, var det jo helt fortjent at de vant. Arsenal hadde ledet sesongen praktisk talt hele veien, og hadde spilt den fineste fotballen. At Liverpool i det hele tatt kom opp og passerte Arsenal skyldtes jo BLANT ANNET at Arsenal hadde tilfeldighetene urimelig mye imot seg utpå vårparten - litt som i år. Hadde Liverpool vunnet, ville det jo vært de som hadde ranet gullet på målstreken, etter egentlig å ha vært død og begravet ved juletider... Poenget er om man skal vurdere om noe er flaks eller ikke - til slutt - så bør man vel i anstendighetens navn ta med ALLE delene i regnestykket, eller hur? Og ut fra de scouserne jeg kjenner å dømme er ikke dere særlig gode på det...! :)

Og bare så det er sagt; det hevdes at tilfeldigheter vil jevne seg ut i løpet av en sesong. Statistisk sett er det rent vås. Antall kamper er egentlig alt for lavt til det. Så ja, man kan vinne ligagull hvis man har urimelig mye flaks, eller tape det av samme grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens gjettekonkurranse: HVIS ManU klarer maks ett poeng, Chelsea maks to poeng, og Arsenal vinner sine to gjenværende kamper, hvem blir da ligamester? :lol: Det er lov å drømme, for ikke at jeg TROR det vil skje, men det hadde jo vært utrolig morsomt, og ikke minst RETTFERDIG om så hadde skjedd, etter all kalabalik denne våren.... ;)

All den tid mitt kjære Liverpool ikke har muligheten, så hadde det ikke vært meg imot med dette scenarioet, Rune. :blink:

Spartak Chel$kij og the münichs er jo som pest og kolera i utgangspunktet..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw, HVIS Arsenal vinner ligaen lover jeg herved - i hele verdensvevens påsyn - å slutte å sutre selv når Arsenal taper ufortjent mot Liverpool...! :P :P

HA HA HA.

If pigs could fly! ;)

Dovre faller nok før dette skjer gitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Og den er ogsaa ganske interessant:

http://dagbladet.jumpmediagroup.no/default...Mal=8&CID=33&vd=

Paa basis av fakta (performans statistikk lyver ikke), viser vel denne artikkelen en del interessante ting:

1/ At vi (Arsenal) har bedre spillere enn mange andre, selv om deres fans paastaar det motsatte.

2/ At den saakalt "Engelsk fotball" er ikke hva den paastaar aa vaere: BARE 28% av "performans" spillere er Engelske i Engelsk PL!! :P (akkurat som aa selge Norsk oppdrettlaks for Villlaks!! :D)

3/ At Chelsea's performans i PL har (stort sett) vaert basert paa "flaks" og svaert lite paa spillere's prestasjoner, hvilket vi visste fra foer av! :D

4/ At hele "oppblaasning" av Torres performans i andre traader holder rett og slett ikke.To svaert gode Liverpool spillerne er med i laget (og dette er helt rettferdig!) men Torres klarer ikke listen! :P I told you so!! :D

Sorry PRH, ingenting personlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det laget du legger frem der, min godeste gamling (ingenting personlig. ;) ), beviser bare egentlig at statistikk er statistikk og intet annet....

Men hvis du mener at både Adebayor og Rooney har vært bedre enn Nando denne sesongen, ja ja.... :)

Hyppia har heller ingenting å gjøre der, han har vært god men ikke bra nok. At Essien står som midtbanespiller all den tid han stort sett har spilt back, ja det sier sitt.

Har vært oppe på andre fora tidligere, og konklusjonen er stort sett at det er crap.

Sorry, Gamlingen. Ingenting personlig. ;)

Endret av PRH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det laget du legger frem der, min godeste gamling (ingenting personlig. ;) ), beviser bare egentlig at statistikk er statistikk og intet annet....

Men hvis du mener at både Adebayor og Rooney har vært bedre enn Nando denne sesongen, ja ja.... :)

Hyppia har heller ingenting å gjøre der, han har vært god men ikke bra nok. At Essien står som midtbanespiller all den tid han stort sett har spilt back, ja det sier sitt.

Har vært oppe på andre fora tidligere, og konklusjonen er stort sett at det er crap.

Sorry, Gamlingen. Ingenting personlig. ;)

Nando?? Hvem er det????? :P

Jeg maa si at jeg ventet meg denne reaksjonen. Jeg mener ingenting jeg, jeg bare referer til en artikkel i Dagbladet (da maa det vaere sant!!) og trekker noen "personlige" konklusjoner", men jeg forstaar din reaksjon, selv om, som jeg sa, det hadde ingenting med deg "personlig" aa gjoere! En liten stemme i bakhodet mitt (ja sikkert forkalkningen ;)) sier meg at denne artikkelen hadde sikkert ikke vaert "crap" (sett fra andre fora, som jeg antar er Liverpool eller Chelsea fora??) om disse to klubber hadde kommet bedre frem enn det de gjoer her. Ja, ja, statistikk er statistikk, som du selv sier! :D

PS: Hva betyr "sutring" paa Norsk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nando = El Niño = FerNANDO Torres. :D

Nothing personal, my old mate. You seems like a good man, but without any knowledge about football (read: Gunners-fan). :angry:

Ja, jeg vet, men heldigvis finnes det folk som er villige til aa laere oss (les Gunner fans) noe om fotball, det er jeg veldig takknemlig for! Det kan vaere ganske underholdende og laererik til tiders, spesielt hva angaar PL eller CL! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle1972905.ece

http://www.dagbladet.no/sport/2008/06/10/537756.html

Og de virkelig store britiske talentene velger fremdeles Arsenal :hailfs:

Når vi vil ha dem selvsagt - men uansett veldig gledelig å snappe ett slikt talent foran nesa til Sir Alex, spesielt siden han allerede har gått ut og sagt at han (Ramsey) er på vei til ManU :D

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett Ramsey spille, men jeg skjønner ikke helt hvorfor Liverpool var med i dette racet. Æ'kke midtbanefolk vi trenger vøtt. :hailfs:

Btw, grattis med en ny engelskmann Thor. Får han spille like "mye" som Walcott? (som aldri burde gått til Arsenal spør du meg....). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke engelsmann :hailfs:

Walcott gjorde ingeting galt i å gå til Arsenal - Arsenal er vel en av de klubbene som har best talentutvikling (oftest videreutvikling av dem selvsagt) Og Walcott har da ikke spilt veldig lite til å være en 18 åring (19 nå) ? Virker ofte som at folk glemmer alderen til Walcott når de snakker om spilletiden.. Jeg så ikke så mange av talentene fra Liverpools (som var 17-18 år) spille i PL i fjor ?

Så - Cut the crap !

Walcott blir eldre, og bedre. Og kommer til å spille mer i år enn i fjor - og neste år igjen er han nok i første-ellveren hver kamp

Og sånn, bare for å holde diskusjonen vedlike - hva mener du Walcott burde ha gjort ?

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walcott gjorde ingeting galt i å gå til Arsenal

Dagens understatement. Walcott gjorde det eneste rette da han gikk til Arsenal, istedenfor å gå til bakgårdsklubber som Liverpool, som jo holder til der oppe i den tredje verden, i følge Monty Python! :hailfs:

Og mer saklig, talentet til Walcott kan neppe bli bedre ivaretatt noe annet sted, og ja, jeg forventer at Walcott blir mer eller mindre fast inventar på laget neste sesong. Sist sesong viste han stadig oftere hva som bor i ham. Det fikk jo blant annet Liverpool erfare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vfb Stuttgart - Arsenal 1-3. Arsenal unggutta viser at de kan klare seg uten Hleb, Flamini og Gilberto. Og Lehmann fikk ingen revansje mot gamle lagkamerater. Nasri hadde en solid debut, Bendtner virker pigg og målhungrig, Clichy er allerede i fantastisk form, Vela ser ut til å være det supertalentet det blir hevdet, og 16 år gamle Wilshire har jo fremstått som en sensasjon. Ikke bare raskt og teknisk, men enda viktigere ser han utrolig moden ut for alderen; uredd, energisk med stort pågangsmot!

Men selv om unggutta viser lovende takter var jo dette bare en treningskamp, og selv om det kanskje er enda mer talent i laget nå enn for et år siden må jeg innrømme at jeg er mer usikker og kanskje ikke så optimistisk nå som jeg var for et år siden. Tapet av Hleb og Flamini i seg selv er ikke grunnen, men at Wenger nå har et alt for urutinert lag. Det blir spennende å se hvor langt dette laget kan nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.