Gå til innhold
Fiskersiden

Gunners - tråden


stein
 Share

Recommended Posts

Kommer de i flytsonen - som de i motsetning til Liverpool enda ikke har vært i nærheten av denne sesongen - kan de fort bli nærmest uslåelige med det potensialet laget besitter. Så var det å få ut dette da....

Takk :lol: trengte virkelig å få ledd litt etter en knallhard dag på jobben. Du er nr. 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utilgiveligt ! Ikje mer å sei om det - honnør til T'ham dog for å ikke gi opp ! - Men vi burde drept kampen tidligere, plenty sjanser (som vanlig)

Syns Harry skal sende en hilsen til Cesc for hans sammenligning med Arsenal-damene, det var nok en grei artikkel å vise spillerne i garderoben. He he.

Jadda! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Harry skal sende en hilsen til Cesc for hans sammenligning med Arsenal-damene, det var nok en grei artikkel å vise spillerne i garderoben. He he.

Jadda! :lol:

Med tanke på prestasjonane til Tottenham i det siste ville vel den godaste Fabregas sikre seg at dagens motstandar var tilstrekkeleg motivert, og det klarte han visst. Eit sjakktrekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye midtbane-action i de glimtene jeg så, Thor.

Spennende med derbies.

Tja da må du ha sett et meget spesielt utvalg av glimt for å si det sånn. Og hvis vi legger til det du skrev i tråden om kampen ("velfortjent poeng") så bekrefter du vel bare det inntrykket vi har om din virkelighetsoppfatning.... sannheten er jo at dette var veldedighet fra Arsenal av verste sort, og dessverre en indikasjon på hvorfor Arsenal IKKE vinner ligaen denne sesongen. Og dette handler ikke om at man ikke klarer å slå bunnlaget hjemme - noe som er frustrerende nok i seg selv - men MÅTEN det skjer på. For når man leder med to mål i siste minutt skal det være UMULIG å rote bort poeng på dette nivået (det var det altså ikke for Arsenal..). Særlig når man har hatt et såpass stort spillemessig overtak (med unntak av det første kvarteret), og skapt så mange flere store sjanser enn motstanderne.

På tross av det spektakulære resultatet var dette komikveld for alle som ikke holdt med Arsenal (som det snarere var tragikomedie for), mens yidsen må ha opplevd dette som å stå opp fra de døde. Og rent fotballmessig var jo nesten alle målene bisarre og et resultat av tragikomisk forsvarsspill. Dette er jo for så vidt noe yidsen er vant med, men nå legger Arsenal seg sannelig på det samme nivået.

Som sagt; det er frustrerende å ikke klare å slå bunnlag, å gjøre det på denne måten er direkte provoserende og utilgivelig. Og det mest håpløse er faktisk at vi her snakker om å sløse bort talentet sitt. Å ha et middelmådig talent er på sett og vis en slags lettelse. Da kan ingen klandre deg for at du ikke klarer å nå til topps. Ingen kan kreve mer enn du har kapasitet eller talent til. Men å ikke få ut sitt potensiale på grunn av latskap, mangel på holdninger, mangel på konsentrasjon, og mangel på profesjonalitet, det blir jeg virkelig provosert av. Og det er det Arsenal er i ferd med å gjøre nå. Dette er det mest talentfulle Arsenal-laget jeg har sett i mine snart 39 år som supporter, og desto mer skuffende er det å registrere at de roter seg bort på de "enkle" tingene. Det vanskelige, å SPILLE fotball - i betydningen kombinasjonsspill - er de best på. Å forsvare seg - som tross alt er MYE enklere (det er lettere å ødelegge for andre enn å skape noe selv) kan det se ut som Wenger fullstendig har glemt. Der er de på småguttnivå.

Og det handler om mer enn å forsvare seg. Det handler om rutine; evne til å drepe kamper, evne til å hindre at motstanderne i det hele tatt slipper til. Og da er vi direkte tilbake til det vi har kritisert Wenger for så ofte; han har systematisk tappet laget for rutine (selv om det faktisk er slik at det man hadde av rutine i går Almunia-Gallas-Silvestre, var bakover på banen...), og har ikke evnet å skape et lag med den rette balansen. Og Wenger selv viste vel med sine bytter i går at defensive bytter, det mestrer han ikke. DET var jo indirekte årsaken til den bisarre avslutningen; når Arsenal la seg bakpå for å sikre seieren, mistet de momentet, og la alt på et sølvfat for Tottenham. Når skal de lære at de ikke mestrer å spille defensivt, og faktisk ta konsekvensen av det?

Og alt dette har jo på sett og vis vært en rød tråd i ALLE årene under Wenger. Selv i de "store" sesongene var jo dette en akilleshæl for Arsenal. Da vant man likevel fordi man var så enormt suverene offensivt, noe som kompenserte for de defensive skakhetene og vel så det. Dit har man enda et stykke å gå i dag, talentet på tross.

Og er det da ikke noe lys i tunnellen? Jo da, HVIS man klarer å våkne opp etter denne flausen, og faktisk lære av det, så kan det komme noe godt ut av dette. Dette minner meg faktisk MYE om høsten 2001. Laget spilte bra angrepsfotball, men rotet bort for mange poeng på tilsvarende vis som i går, og kom på etterskudd i forhold til rivalene. Best huskes 2-4 tapet for Charlton (den gangen bunnlag) i månedsskiftet oktober-november 2001, i en kamp Arsenal skapte mer enn 25 STORE sjanser, Charlton hadde fem, og scoret altså på fire av dem. Likheten med gårsdagens kamp er nesten slående... Etter denne leksen våknet laget til liv, og vi husker jo alle vårsesongen 2002, der man på de siste 21 kampene hadde 18 seire og 3 uavgjort, og vant de 13 siste kampene... Kan historien gjenta seg? Det er ihvertfall noe sånt man nå er avhengig av, og det viser vel hvor vanskelig det nå skal bli for Arsenal å vinne ligaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune skrev: .........

Nei, så sinna vi var på morrakvisten da, Rune.

Hmm....... :lol:

Statistikken fra de første 45 min (som jeg så litt av) viser 14% foran Arsenal-målet, 68% på midten samt 18% foran Spurs-målet.

Vet at statistikk er statistikk. :)

PS! Tequila; Piscator er GAMMEL. :glare:

Endret av PRH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så sinna vi var på morrakvisten da, Rune.

Hmm....... ;)

Statistikken fra de første 45 min (som jeg så litt av) viser 14% foran Arsenal-målet, 68% på midten samt 18% foran Spurs-målet.

Vet at statistikk er statistikk. :)

PS! Tequila; Piscator er GAMMEL. :glare:

jag er inte besviken, jag er mildt sagt förbannat!!

Tja, statistikken om ballinnehav og hvor på banen, sier jo egentlig fint lite om målsjanser.

og alder er et tall. Jeg er ung i sjela...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.