Gå til innhold
Fiskersiden

Gunners - tråden


stein
 Share

Recommended Posts

Jepp, han har imponert stort så langt i år - håper at utviklingen holder seg og at han får seg noen PL-kamper utover i sesongen. Vi trenger en unggutt som har gått gradene i Arsenal som kommer opp nå !

For de som lurer, så er det den lille 10'ern

aK8Z4lgSHkE

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor mange sjanser han får da, Stein.......

:)

I år kommer han nok ikke til å dra på seg førstelagstrøya særlig, men spennende at Wenger har tatt med unggutten i troppen. Han vil nok få prøve seg i ligacupen, og kanskje noen innhopp i serien.

Tiden vil jo vise om han klarer å ta steget helt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Grei seier i bortekampen i CL-kvalik i dag (0-2 mot Twente)

Mye bedre en L'pool ser det ut til hvertfall

Ja, da var sesongen i gang. Glimrende resultat, men mye rusk i maskineriet. Hvorvidt det skyldes at det er tidlig, at de mønstrert et rekordungt og urutinert lag (gjennomsnittsalder 22 år - og med en midtbane som i gjennomsnitt var 20 år), eller begge deler er ikke godt å si. Men de har mye å gå på for å si det sånn. Men mangelen på rutine, og allerede så store skadeproblemer, virker ikke akkurat lovende. Da spørs det hvor mye det hjelper at de har det mest talentfulle laget noen gang, eller spiller den mest estetiske fotballen når de er på sitt beste. Det er ikke først og fremst DE egenskapene man trenger midtvinters... har en snikende og litt urovekkende følelse av at Wenger ikke har klart å ta laget videre i forhold til fjoråret.

Det kan dog være mer enn nok i forhold til Liverpool, skjønt gårsdagens resultater er et alt for tynt grunnlag for en slik vurdering. Vanskelig å sammenlikne enkeltkamper og motstandere på denne måten, selv om jeg ikke er spesielt overrasket over at Liverpool spilte 0-0 for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre en L'pool ser det ut til hvertfall

Vi vil bare ha en liten flik av spenning i returoppgjøret serr'u! Ingen dramatikk i dette.

Another European Night at Anfield!! :):P;)

YNWA

Btw, god innsats av et litt redusert Arse-lag ser jeg. ;)

Endret av PRH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det bare 30 minutter igjen til galskapen starter for i år - jeg kjenner jeg er veldig spent det det usannsynlig unge laget vi har i år, men når jeg ser på fjorårssesongen så tenker jeg at vu bør være helt der oppe i år også, kanskje helt oppe. ManU uten Ronaldo og Chelsea med ny og fersk trener (i klubbsammenheng) bør være overkommelig.

Drakten er på og kanalen er stilt inn !

Go Gunners !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grei serieåpning dette. Tre poeng var det viktigste, og det er jo ikke nå man skal være i toppform. Viktig å ikke blåse for mye krutt i starten, og hvis man starter på topp kan det jo bare gå en vei...!? Og liten tvil om at Arsenal har MYE å gå på, selv om vi så klare forbedringer i spillet sammenliknet med de siste treningskampene. De hadde i det hele tatt god kontroll, men den største bekymringen er den samme som tidligere, at laget ikke klarer å drepe kampen. Jeg tror at dette er nøkkelen til ligagull. Hvis man fortsetter å slippe opp gasspedalen så fort man leder, kommer man før eller senere til å bli straffet, og dermed sløse bort unødvendige poeng. Det har man ikke råd til.

Og ellers artig å registrere at Tottenham nok en gang går på trynet etter å ha blitt hauset opp i pre-season, og nærmest genierklært og av mange vurdert som en outsider til tetstriden. Hørte jeg opp som en løve og ned som en skinnfell for n'te gang? :o:)

Vel, det er fortsatt langt frem, men at de nok en gang fremviser sin sedvanlige mangel på stabilitet, og sløser bort poeng i slike kamper, som tetlag sjelden gjør, er for meg et tegn på at de neppe klarer å oppvise den nødvendige stabilitet, som om noen innerst inne har trodd at de skulle blande seg inn i tetstriden! :o

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende kjøp: Silvestre fra ManU! Første spiller fra ManU til Arsenal siden 1974 (Brian Kidd), og første handel mellom klubbene siden 1987 (Viv Anderson). Silvestre vil gi Arsenal mye av det de har behov for; rutine og bredde i troppen, men spørsmålet er om en skadeforfulgt 31-åring som ikke spiller fast på ManU kan forsterke Arsenal særlig. Handelen er uansett lite kontroversiell, all den tid han ikke har vært noen "identitetsbærer" i ManU på samme måte som Giggs mfl, eller Henry i Arsenal for den saks skyld. Velkommen skal han være, men jeg er litt avventende til dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende kjøp: Silvestre fra ManU! Første spiller fra ManU til Arsenal siden 1974 (Brian Kidd), og første handel mellom klubbene siden 1987 (Viv Anderson). Silvestre vil gi Arsenal mye av det de har behov for; rutine og bredde i troppen, men spørsmålet er om en skadeforfulgt 31-åring som ikke spiller fast på ManU kan forsterke Arsenal særlig. Handelen er uansett lite kontroversiell, all den tid han ikke har vært noen "identitetsbærer" i ManU på samme måte som Giggs mfl, eller Henry i Arsenal for den saks skyld. Velkommen skal han være, men jeg er litt avventende til dette...

Avventende bør du være ja....dersom Silvestre spiller fast er ikke Arsenal i nærheten av ligagull, og det er jo helt greit <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei seier for deres del igår, men Newcastle er jo prügelknabene våre også. :)

Selv om de greide et poeng mot münichsøpla i første kamp, så tror jeg det blir nedre halvdel for KK's gutter denne sesongen også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tja, nok en grei seier. Riktignok en lurvete førsteomgang, og sifrene ble vel i overkant store, men den andre omgangen ble vel en ren maktdemonstrasjon, uten at man behøvde å anstrenge seg for mye. Det er jo også positivt at man er relativt effektive på en ikke alt for imponerende dag. Laget har åpenbart mye inne, og det er greit å ikke brenne opp kruttet for tidlig i en lang sesong. Men jeg tror vi skal vokte oss vel for å ta av etter en slik kamp. Selv om Blackburn yppet seg, var de sørgelige defensivt, og Arsenal kunne fort blitt straffet mot et bedre lag. Det er tydelig at de mangler et defensivt anker på midtbanen, og selv om ting ser bra ut, virker laget fortsatt for lett. Walcott er plutselig en helt annen spiller. Mye mer besluttsom selv om han åpenbart fortsatt har mye å gå på. Og Song imponerte i sitt innhopp, solid defensiv, rolig, ballsikker, fysisk tøff og tacklingssterk, godt blikk og gode pasninger. Kan han bli det defensive ankeret vi mangler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei kamp og greit resultat mot Kiev. Så ikke kampen, men rapportene sier at Arsenal var best før pause, Kiev etter. Kievs straffe var tvilsom, men de hadde et skudd i stanga. De kunne også ha punktert kampen rett i forkant av utlikningen. Men alt i alt rettferdig resultat, og et brukbart utgangspunkt for Arsenal. Mer interessant er det hvordan mediene velger sin fokusering, som nærmest avslører at de har antipatier overfor Arsenal... ("Kiev straffet av nådeløse Arsenal", "Arsenal rystet", "Arsenals mareritt fortsetter") Alle disse overskriftene er vel ikke "kompatible", ei beskriver de vel kampen særlig godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle overskriftene er dekkende jeg- uansett om man har sett kampen :angry2:

1. Dersom Kiev hadde stolpeskudd og kunne gått til 2-0 er første dekkende

2. Arsenal utlignet vel noen få minutter før slutt, og gikk altså ensten på et tap mot Kiev... da er "rystet" passende

3. MAreritt- antar det da tenkes på CL og det stemmer jo- utenom finalen mt BArca har jo ikke Arsenal vært i nærheten av å få ut lagets spill og resultater i CL kontra PL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer interessant er det hvordan mediene velger sin fokusering, som nærmest avslører at de har antipatier overfor Arsenal... ("Kiev straffet av nådeløse Arsenal", "Arsenal rystet", "Arsenals mareritt fortsetter") Alle disse overskriftene er vel ikke "kompatible", ei beskriver de vel kampen særlig godt?

Hallo, Rune???!!! Hvor har du befunnet deg i de siste 2-3 tiårene?

Slik har da mediene alltid fungert....... :angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettaste Døsen

Såg ikkje kampen, men referat på diverse nettsider fortel at Gunners hadde god kontroll fram til eit heller diskutabelt straffespark etter 64 minutt.

Norsk media handlar i stor grad om eit par, tre lag som vert hausa opp uavhengig av resultat. Arsenal er ikkje eit av desse. Eit døme er NRK 1 sitt referat frå gårsdagens kamp på Old Trafford, som surrar på boksen no i morgontimane. Journalisten sine kommentarar talar for seg sjølv...

For eigen del tyder dette at det knapt vert sett fotball på norsk fjernsyn lenger. Val av kampar samt kvalitet og vinkling på kommentarar og analyser, gjer at tilbodet vert totalt uinteressant.

Vel kan det argumenterast med kva lag som har størst interesse osv, har ingen vanskar med å sjå det, men det må vere mogeleg å kunne pakke dette inn i eit konsept som har verdi for andre enn den mest ihuga fansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, Rune???!!! Hvor har du befunnet deg i de siste 2-3 tiårene?

Slik har da mediene alltid fungert.......

har aldri sagt noe annet, men synes disse eksemplene faktisk var ekstra grove, og derfor en god anledning til å påpeke noe vi alle - som du sier - har visst bestandig.

Synes alle overskriftene er dekkende jeg- uansett om man har sett kampen :angry2:

1. Dersom Kiev hadde stolpeskudd og kunne gått til 2-0 er første dekkende

2. Arsenal utlignet vel noen få minutter før slutt, og gikk altså ensten på et tap mot Kiev... da er "rystet" passende

3. MAreritt- antar det da tenkes på CL og det stemmer jo- utenom finalen mt BArca har jo ikke Arsenal vært i nærheten av å få ut lagets spill og resultater i CL kontra PL.

Jo, men ingen kan være "sanne" samtidig - de er ikke kompatible - og de forteller noe om de som har laget dem. Og dette var ikke noe mareritt selv om Arsenal nok en gang ikke klarte å vinne i Ukraina/Russland. Dette var faktisk et godt resultat i Europa. Spiller man uavgjort borte og vinner hjemmekampene er jobben gjort rett og slett! ;) Det var heller ikke noe mareritt spillemessig. Og selv om eller kanskje nettopp fordi de hadde marginene på sin side i sluttminuttene, å bruke nådeløse blir også litt misvisende. Skal man kunne bruke det ordet, bør man vel ha vært litt mer kyniske og beregnende? Her hang jo poenget i en tynn tråd for å si det mildt, og Arsenal ble på sett og vis reddet av gong-gongen, uavhengig av om poenget var fortjent nok sett kampen under ett. Det eneste måten dette kan sies å ha vært nådeløst på er at Kiev misset på sin sjanse, for så å umiddelbart bli straffet. Og selv om man ligger under til sent i kampen behøver man slett ikke være rystet, man kan jo tvert i mot være høyst angripende, og trykke på for en utlikning. Så vidt jeg kan forstå - ut fra det jeg har lest og sett etter kampen - var Arsenal "rystet" i ordets rette betydning kun i en kort periode etter den tvilsomme straffescoringen, da de var på gyngende grunn. Men de klarte å holde hodet kaldt og sakte men sikkert kjempe seg inn i kampen igjen, og sikret, med litt flaks, ett poeng. Dette understreker faktisk medias forvrenging av virkeligheten på en god måte, en kunst de mestrer nesten til det fullkomne...

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.