Gå til innhold
Fiskersiden

Ett korsbånd til besvær


ThorEH
 Share

Recommended Posts

Du fikk 15% ufør pga gropa og skruen ?

Pingle :)

EDIT :

fra spøk til revolver,

Det må jo være noe med operasjonen din som ikke gikk som det skulle, da en slik operasjon i utgangspunktet skal gi deg tilbake tilnærmet 100% førlighet - noe ihvertfall jeg hadde etter min første korsbåndsoperasjon, så får tiden vise hvordan det går med denne.

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du fikk 15% ufør pga gropa og skruen ?

Pingle :)

Hvis du kan henvise skaden til en bestemt situasjon som gjorde at du fikk ødelagt korsbåndet og det ikke er over 2 år siden, har du rett til kroner. Men da må de på sykehyset sende brev til forsikringsselskapet ditt å fortelle at du har blitt mer invalid enn det du var før skaden.

Men du kan ikke ta med de andre tingene som gjør deg "begrenset" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok spøken slik du tar min(hehe)

Hvis du har full beveglighet i kneet og det ikke er noe som helst forandringer på dette før og etter skaden er du heldig.

Dette med invaliditet ble nærmest en bisetning på sykehuset og det var bare tilfeldiheter at jeg sjekket dette opp i mot min livsforsikring. Dette tipset ga jeg også til en som hadde fått en nakkeslengskade. Først da han tok kontakt med en lege fikk han fart på sakene.

Endret av Potemkin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men det vil jo da forutsette at operasjonen ikke var 100% vellykket ?

Min var 100% vellykket. Har du samme bevegelighet i kneet som du hadde før? Full strekk?

Dette bør du sjekke med sykehuset angående beregnet invaliditetsgrad etter en korsbåndsoperasjon som din.

Grensen ligger på 15% for utbetaling i livsforsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo spilt fotball i 5 år etter sist operasjon, så da blir det vanskelig å påstå at jeg har fått invaliditet etter skaden :)

men vi får nå se hvordan det går denne gang... forsikringa var ihvertfall i orden :)

Jeg spillte også fotball etter operasjonen. Men da med skinne rundt kneet.

Men det tok en stund før jeg hinket på det benet for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg og spilte med ei skinne første tiden.. (ei diger ei, spesialbygd i karbon - heldigvis betalt av idrettslaget, da den kosta 8000,- om jeg ikke husker feil) men det var mer fordi jeg ikke stolte på eget ben (altså mest sansynlig unødvendig) Jeg hinker vel mer eller mindre på høyrebeinte allerede ( ok, ikke helt - men det er ikke langt ifra)

Eneste problemet jeg kan huske å ha, er at kneet er "ufølsomt - å ta på det er som å ta på en arm som sover - samt at det tok 2-3 år før jeg kunne sitte på kne eller huk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen. Mulig han ikke vet så mye, men da kontakter du bare sykehuset eller kirurgen. Tror det var dem som skrev papirene du trenger. Mulig du kommer til å slite med at det er over 2 år siden du skadet deg første gangen. Men det er verdt å undersøke.

Ellers så er det du beskriver helt lik min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja... bryr meg jo i tilfelle ikke om forrige skade. Vi får i tilfelle henge oss opp i den nye.

Kanskje fysio Joost kan hjelpe oss litt i denne saken

Trur det er lite å hente etter første operasjonen, men kansje etter den 2.

Men de vil nok ikke vurdere skaden/ invaliditetsnivået ditt før det er godt vel ett år, og gjerne opp til 2 år oxo hvis det er forsikringselskapet som får bestemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bruke den obligatoriske tålmodighets salven.

Ta kontakt med en advokat først som sist.

Det tok nesten 4 år fra jeg skadet meg til erstatningen ble utbetalt.

(Ødela ryggen i fall på 5meter igjennom stillasje.)

Men hvis skaden skyldes sportslige utskeielser har du ikke min sympati :D

(Unntaket er selvsagt sportsfiske.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok nesten 4 år fra jeg skadet meg til erstatningen ble utbetalt.

(Ødela ryggen i fall på 5meter igjennom stillasje.)

Men her snakker vi antagelig yrkesskade, dette er noe helt annet :D

Synes nesten at du hadde flaks med "bare" 4 år i så tilfelle.

Har hatt flere saker som har tatt atskillig lengre tid, helt opp til nærmere 10 år før det ble utbetalt noe.

I slike tilfeller er du helt prisgitt forsikringsselskapene som stadig finner på nye "eksperter" som skal vurdere om din invaliditet kan tilskrives uhellet ditt, eller andere orsaker........ ;)

Endret av Joost.L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Kan heller ikke se noen menisk her; synes disse på MR fotografering? Eller er disse nedslitt hos Thor E?

Så, etter 4 mnd med sykemeldinger pga komplikasjoner med en betennelse etter operasjonen så kom man seg i arbeid i februar - men kneet ville ikke bli funksjonelt.. nå er det gått 6 mnd siden operasjonen og ideelt sett så skulle jeg nå vært i full vigør og skulle f.eks kunne spilt fotball igjen nå. Men jeg kan engang ikke jogge 500 meter.. Bestilte time hos han som opererte meg i slutten på februar.. fikk time 24.april. Var da føre var og fikk tatt nye MR-bilder før timen. Det viser seg at jeg har klart å ødelegge menisken mens jeg har gått sykemeldt! Gudene vite hvordan :D

Så nå venter ny operasjon 6.mai B) Begynner å bli litt lei nå.. Men blir jeg bra og kan bevege meg normalt igjen så skal jeg være veldig, veldig fornøyd !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.