Gå til innhold
Fiskersiden

Ett korsbånd til besvær


ThorEH
 Share

Recommended Posts

Det vil selvsagt komme helt an på "jakten", forberedelsene og ikke minst tiden brukt på det.

En fløyfisk på 150gram som bifangst kommer ikke opp mot en lange på 15kg under målrettet fiske.. selv om fløyfisken både er specimen og nærmere norgesrekord. Det hele kommer selvsagt helt an på - men det er ikke det vi diskuterer nå :) Poenget her er at jeg kommer også i år til å få bedre fisk enn KIS, samme som i fjor altså ;) I fjor slo jeg ham med kveita min, KIS hadde vel en laks på 2.5 kg å vise til. Året i år er ennå ikke over, og mitt mål for året er lange på over 20kg - holder det til å slå KIS sin paddetorsk (om jeg får den langa) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

La oss nå ikke henge oss opp i arter :)

Jeg snakker forøvrig om 2007 og 2008 (så langt) - men om du skal dra frem 2006 så hadde jeg vel 8 eller 9 nye arter ;) , og det var vel og i 2006 jeg fikk distriktets største karuss, som vel var årets fisk her det året ?

edit :

rettelse, 7 nye arter i 2006

Gråsteinbit, harr, karuss, nipigget stingsild, slimål, gapeflyndre og solabbor ;)

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The year has a long way to run yet. A 20 kg Ling is a bloody big Ling but not unrealistic as between those Tysvær and Karmøy guys and certain folk on the other side of Boknafjord they seem to dredge them up every other weekend a short steam away.

Better than the Paddetorsk... yup. Doesn't better Your own Halibut IMO tho.

I'm sure there are more impressive little fish to be caught too.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

as between those Tysvær and Karmøy guys and certain folk on the other side of Boknafjord they seem to dredge them up every other weekend a short steam away

Tror ikke det er mye mer enn 10-20 langer på 20+ hvert år, og det fordelt på ganske mange fiskere, og enda flere timer tilbrakt på jakt etter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.