Gå til innhold
Fiskersiden

Ett korsbånd til besvær


ThorEH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Endelig har jeg noe litt spennende og litt ekkelt å skrive om.. eneste grunnen til at jeg legger det ut er vel strengt muligheten til å legge ut en del ekle bilder :) Var nemlig skuffa over at KIS ikke gjorde da han opererete rævå !

De ekle bildene holder jo en ganske høy kvalitet da, som vanlig...

Det drives vel en viss sensur her eller????? En SÅNN tråd ville jo vært... Hrm... Tja, vel.... Litt ekkel??? :blush:

Endret av Milo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det drives vel en viss sensur her eller????? En SÅNN tråd ville jo vært... Hrm... Tja, vel.... Litt ekkel???

Ikke om bildene er tatt nære nok :blush:

Når jeg tenker meg om så sitter jeg på ett par bilder av det åpne såret til KIS... kanskje jeg skulle benyttet muligheten av han er i utlandet noen dager og lagt det ut ? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette liker eg.

Fantastiske flotte bilder, koser meg her eg. Hadde aldri drømt om at eg skulle få se fagstoff på Fiskersiden.

Og så mye blod, herlig.........

Men Thor, ka sier du til å ikke sitte så mye med kneet ditt bøyt men ha det liggende strakk ut.

Du har alt for mye strekk i arret ditt nå første dagen, og press på strukturene :)

Du har vel en laptopp du kan bruke, eller leg foten på en stol på en pute!!

Bra framstilling av kroppsdelene dine på MR bilde, men hvis du vil vete hva som er korsbandet ditt, se på den mørke (moro-)klumpen mellom lår og leggben. Siden den er revet av blir det en klump. Skal gå fra bakerst ned til øverst framme, og går i kors inne i kneet ditt, hvis han er inntakt altså. :D

God bedring :)

Når jeg tenker meg om så sitter jeg på ett par bilder av det åpne såret til KIS... kanskje jeg skulle benyttet muligheten av han er i utlandet noen dager og lagt det ut ? hehe

JA TAKK! :D:D

Endret av Joost.L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om så sitter jeg på ett par bilder av det åpne såret til KIS... kanskje jeg skulle benyttet muligheten av han er i utlandet noen dager og lagt det ut ? hehe

Kjør på! (Go Ricky! Go Ricky! osv..)

Whitetrash wannabees i Ytre Enebakk støtter deg i din kamp om retten til å publisere bilder av dinne venners åpne sår!

Sammen er vi sterke! Skuler mot skulder osv.

(Noen som vil se bilder av verkesåret på røykfoten til tanta/morra/søstra (litt usikker) mi? Det er litt muggent nå, hjemmehjelpa har sluttet å komme da jeg drev litt skytetrening i hagen sist hun var her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Thor, ka sier du til å ikke sitte så mye med kneet ditt bøyt men ha det liggende strakk ut.

Du har alt for mye strekk i arret ditt nå første dagen, og press på strukturene

Du har vel en laptopp du kan bruke, eller leg foten på en stol på en pute!!

Har stort sett ligget i benken, men så er det så mange som plinger på MSN da vettu :) Får se om jeg ikke kaprer laptopen til kjerringa i morgen og prøver å holde meg stort sett i ro...

Men skal bli digg når lårmuskulaturen begynner å virke igjen imorgen... de kobla dem nemlig ut med strøm før operasjoen (artig opplevelse gitt). Så etter opersajonen så har ingenting mellom kne og lysk virka.. men er rimelig handy da gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vil vete hva som er korsbandet ditt, se på den mørke (moro-)klumpen mellom lår og leggben. Siden den er revet av blir det en klump. Skal gå fra bakerst ned til øverst framme, og går i kors inne i kneet ditt, hvis han er inntakt altså.

Mulig du har rett, men ser man leddbånd på slike MR-bilder; er det ikke FESTENE på beina som sees? Og hvis disse er ødelagt, så er leddbåndet revet av? Synes også det ser ut som det er noen uregelmessigheter ved framkanten av leggbeinet; foran den nevnte klumpen, og i bakkant av lårbeinets ende. Hva skyldes disse? Skal det ikke være en glatt overflate her for å få minst mulig friksjon? Kan heller ikke se noen menisk her; synes disse på MR fotografering? Eller er disse nedslitt hos Thor E?

btw, god bedring Thor E. Hadde du fått komplikasjoner av oppholdet i Spania?

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MR bildene jobber seg lagvis innover Rune, det ene bildet jeg la ut er omtrent midt i serien om jeg ikke husker feil. Så på bildene før så viser muskler osv, mens de etterpå viser lenger innover... ganske fascinerende i grunn. Meniskene mine var bra i dette kneet. Ingen komplikasjoner fra Spania-turen, utenom at det indre leddbåndet hadde fått strekt litt på seg etter jeg gikk ut av båten siste dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36820_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/14963/36820.jpg

Her ett lite arr på innsiden av kneet, noe uvisst hvorfor jeg har dette arret (fikk ikke ett slikt forrige gang)

36821_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/14963/36821.jpg

Her er "hovedarret", det store er hvor de har gått inn og hentet sena som de har brukt til å rekonstruere korsbåndet mitt, de 2 små på sidene er kikkhulsarra (de de faktisk opererer igjennom - s.k arthroskopi -)

Har også ett arr (hull) på oppsiden av kneskåla som de har brukt til å stramme korsbåndet igjennom om jeg ikke tar helt feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.