Gå til innhold
Fiskersiden

Ett korsbånd til besvær


ThorEH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjipern, men får håpe de får ordnet opp nå da. Får gi beskjed vil du låne en DVD eller 2

Si fra om du trenger en "lett"matros mens Thor er under rekonvalesent da Aasmund

You wish - ett mye enklere inngrep denne gangen, så jeg antar å være fiskbar allerede etter 4-5 dager :) Så jeg skal bo hos Assmind ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Regner med å være fiskbar om ett par dager - inngrepet i dag gikk fint, menisken lot de være. Men fjerna en del bruskrester på lårbeinet.

Det negative var at det nye korsbåndet hadde slakk :P Og må kanskje opereres på nytt, skal til ny kontroll over sommeren for å avgjøre det...

..so the saga continues

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med å være fiskbar om ett par dager - inngrepet i dag gikk fint, menisken lot de være. Men fjerna en del bruskrester på lårbeinet.

Det negative var at det nye korsbåndet hadde slakk :) Og må kanskje opereres på nytt, skal til ny kontroll over sommeren for å avgjøre det...

..so the saga continues

moralen i denne tråden er vel at fotball er en farlig idrett....? Særlig ille er det jo når det går ut over fisket i så stor grad... god bedring Thor, og si fra hvis du har tenkt deg på den andre siden av fjellene, så kan vi jo kanskje ta en tur sammen, fortrinnsvis på et sted der du slipper å gå særlig langt...!? ;)

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - det har blitt mindre og mindre fiske ja.. men kan definitivt ikke skylde det på knærne. Tror foto skal få ta skylda :) Men likefullt så får jeg flere kvalitetsfisk enn deg hvert år KIS - både i år og i fjor ;)

At jeg ikke får splt fotball har jeg kommet over, var verst de første 4-5 månedene

EDIT

Lange_12200_220108-2994_FS.jpg

Min beste for i år - så langt...

kveite_11660g_sittende_smal.jpg

Min beste i fjor

Slå du dem KIS? Du som fisker så mye ? Eller går det mer på dyktighet og ikke mengde :P

Lykke til, til slutt får du deg fisk over 10kg du og ;)

Edit 2 :

Klarte ikke å la være ;)

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mal på 16 er det vel også blitt Thor.. og ja, vonde knær eller ikke, det er helt klart vanskelig å få tiden til å strekke til, særlig når man har andre interesser enn fisking i tillegg, som for eksempel fotografering. Og det er vel kanskje slik at man over tid føler sterkere motivasjon for de tingene man har mest talent for, og der man "lykkes". Og når det gjelder foto har du åpenbart et talent langt ut over det vanlige Thor. Men det betyr vel ikke at du skal gi opp fiskinga...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har nok altfor mye dyrt fiskeutstyr til å slutte :)

Planen er helt klart å få fiska mer enn jeg har gjort de siste 2 årene, men innser helt klart at det kan bli vanskelig mtp familieforøkelse til sommeren samt oppstart av egen drosje :ninja:

Men jeg skal fremdeles få bedre fisk enn KIS hvert år ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artsfiske har lagt på hylla så lenge, men det visste du jo selvsagt.. (begynner ikke opp igjen før du nærmer deg )

Har du fisk om er bedre enn lange på 12 kg i år ?

Congersatsinga mi har gått dårlig, men ikke så mye dårligere enn din - du har en sykkelslange og en "liten" - en fisk på Moljå så er jeg forbi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fisk om er bedre enn lange på 12 kg i år ?

Paddetorsk above 50 gram is better than a 12KG balloon Thor (King flattie tho)... Hang up the rods and concentrate on getting better. If you sell me your Super Aero Technium it could go some way to easing the strain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artsfiske har lagt på hylla så lenge, men det visste du jo selvsagt.. (begynner ikke opp igjen før du nærmer deg )

Har du fisk om er bedre enn lange på 12 kg i år ?

Congersatsinga mi har gått dårlig, men ikke så mye dårligere enn din - du har en sykkelslange og en "liten" - en fisk på Moljå så er jeg forbi ;)

Da må du jo fiske da- du har jo proklamert congerstsing siden forrige årtusen du :)

Bedre enn lange på 12kg? Tja.... Paddetorsken er jeg fornøyd med... fløyfisk på 178gram er heller ikke å kimse av... sandflyndre på 835 er heller ikke verst synes jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paddetrosk under n.rek vil aldri være bedre en en hvilken som helst fisk på over 10 kg tatt i Sør-Norge...

Ikke lange her i distriktet... at min pers "kun" er 9.5kg skyldes jo rett og slett at jeg "aldri" driver havfiske :) Lange over 10kg er ikke veldig sjeldent hverken i nedstrandsfjorden eller Bømlafjorden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paddetrosk under n.rek vil aldri være bedre en en hvilken som helst fisk på over 10 kg tatt i Sør-Norge...

Og jeg kommer aldri til å selge mine Aero Technium :)

No 12KG bottom dweller will make You smile like KIS with an ålekvabbe.

Personally I'm most satisfied with seeing a whale one time... I've had some good blankings too. It's about the time spent out fishing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No 12KG bottom dweller will make You smile like KIS with an ålekvabbe.

Du har ikke fått fisk over 10 kg du heller forstår jeg... :)

Dere må jo tross alt holde sammen. Men jeg er selvsagt enige med dere negge to at av og til så er opplevelsen større enn det å få fisk, og jeg har hatt plenty av de turene selv jeg og. MEN når man både har opplevelser og får diger fisk, ja det slår blankinger etter ålekvabbe og flyndrer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke fått fisk over 10 kg du heller forstår jeg... :)

Dere må jo tross alt holde sammen. Men jeg er selvsagt enige med dere negge to at av og til så er opplevelsen større enn det å få fisk, og jeg har hatt plenty av de turene selv jeg og. MEN når man både har opplevelser og får diger fisk, ja det slår blankinger etter ålekvabbe og flyndrer ;)

It's quite possible that I have... and it's not a huge leap from 8 to 10 in anycase, I wouldn't be surprised nor overwhelmed if I weigh one at 10KG anytime.

I expect I'll eventually weigh in a cod and ling of 10kg+ but that's not uncommon of those species.

What should you value most, a medium cod/ling or a specimen smaller fish or a rarity?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.