Gå til innhold
Fiskersiden

Tips om god hodelykt fra biltema eller clas ohlson?


FishingBUDDY
 Share

Recommended Posts

Hallais. Er det noen som har kjøpt hodelykt fra enten biltema eller clas ohlson? Tenkte eg skulle kjøpe meg en men vet ikke kas av de som er bra.

Har flere fra begge steder. Med tanke på prisen, syns jeg de er helt greie. Men man får såklart det man betaler for.. Har ikke den helt store lysstyrken og sånn, men til fiskebruk syns jeg de funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19562793 og jeg er ganske fornøyd sett i forhold til at den ikke koster så mye. Den er lett og fin på hodet og du kan vippe lykten fremover hvis du driver med noe knotarbeid nærme ansiktet (knyter på fluer etc)

Har ikke brukt den nok til å si noe på kvaliteten, men du blir jo ikke ruinert av å teste den heller :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19562793 og jeg er ganske fornøyd sett i forhold til at den ikke koster så mye. Den er lett og fin på hodet og du kan vippe lykten fremover hvis du driver med noe knotarbeid nærme ansiktet (knyter på fluer etc)

Har ikke brukt den nok til å si noe på kvaliteten, men du blir jo ikke ruinert av å teste den heller :blush:

Kjøpte to slike til ungene, men på begge gikk festet til batteridekselet i stykker ganske kjapt. Will not buy again.

Kjøp kvalitet, de billigste til Petzl og Silva koster bare 250-300 kr.

Endret av Havengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kikk på Monter(av alle plasser). Her finner du gode lykter(Petzl o.l.) til ca. halve prisen sammenlignet med sportsbutikker.

Min erfaring er at billigere lykter har et sinnsykt batteriforbruk i forhold til de dyrere. Og man kommer jo ikke fra at hodelykta er et viktig fiskeredskap for oss som løper rundt i mørket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kikk på Monter(av alle plasser). Her finner du gode lykter(Petzl o.l.) til ca. halve prisen sammenlignet med sportsbutikker.

Min erfaring er at billigere lykter har et sinnsykt batteriforbruk i forhold til de dyrere. Og man kommer jo ikke fra at hodelykta er et viktig fiskeredskap for oss som løper rundt i mørket...

Må prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Petzl lykta fra Coop. Har erfaring både med Pezl og billiglykter, billiglyktene virker greit en kort periode så er det slutt. Dårlig kontakt, ødelagt bryter, lekkasje i fra møkkabatteriene som fulgte med osv. Petzl lyktene mine fungerer fortsatt suverent etter mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat Claes eller Biltema, men her snakker vi lykt: http://www.bdel.com/gear/soliras.php

Var ikke dum den da. Med dagens dollar, blir den jo ikke SÅÅ dyr...

Både OBS og Biltema har flere modeller,men nettsidene er ikke så bra som Clasolson sine.

http://www.coop.no/ncms.aspx?id=158FAF88-2...AF-3C42DA37429F

Hvordan er denne da? Var jo bra pris.. (For medlemmer, noe jeg ikke er...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gå feil med Petzl Myo XP lykta som OBS har... men den lokale OBS-butikken her har hatt dem til 199 og nå sist 149 kr :)

En lykt som vel har en ord.pris på 800 kroner ! Kjempelykt ! 426 eller hva det var er faktisk fremdeles billig, og tror levetida på disse er bedre enn 149,- kr lykter fra LIDL og Biltema. For å ikke snakke om lysstyrken på Myo XP'en. Den er KONGE !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... får ta turen innom coop og glo litt da. Hadde ikke tenkt å kjøpe noe dyrere enn 100-150kr siden eg ikke tror eg kommer til å bruke den så mye men eg liker jo egentlig å kjøpe noe bra med engang når eg først skal ha meg en "leke".

Får håpe eg får den "billig" på coop ellers tror eg det blir det "dyr" bt eller co lykt. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers tror eg det blir det "dyr" bt eller co lykt. :glare:

Jeg har begge lyktene fra bt. Den dyreste er å anbefale hvis du ikke har mere enn 10 netter med fisking i året. har du mere enn det,så vil ett dyrere merke lønne seg mht reflektor,levetid og fukt ressistanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste problemet jeg har hatt med Petzllyktene mine er at de altfor fort blir borte :glare: Ellers ingenting å klage på, selv om mine gamle, som bruker 4,5 volts batterier suger strøm litt vel fort...

Har også ei Silvalykt. Kombo vanlig og diode. Den er dritbra.

Greia med billiglyktene er, som så mange sier her, at gjerne er supre den første uka, så stiger luftfuktigheten og de slutter å funke...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.