Gå til innhold
Fiskersiden

Ny stor havål....


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hiver meg på jeg også med store gratulasjoner. Har prøvd ett par netter her nede. Men har store problemer med krabber. Fisker dere helt på bunn, eller popper dere agnet slik att det ligger over bunnen?

Kan med fordel poppes opp om det er mye krabber. Mener Rønsingen hadde en tegning av hvordan vi gjorde det, men klarer ikke finne den igjen i farta...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står en del forskjellig rundt omkring om havålen, leste at hunnene kunne bli opp mot 3 meter å 65 kilo, velger å tro at det KAN høres rimelig ut, men den skal jeg ta neste gang, he he.

JEG SKALL HA 1 TILL I ÅR :lol: blir jo lten gutt jeg nå med min på 13,5 kilo.

Var innom jobben din Ståle for å gratulere i dag, tar det i mårra.

Litt info.

Levesett

Havålen er vanlegast på steinbotn, men førekjem òg på sand. Dei lever stort sett på relativt grunt vatn (0-500 m), men kan påtreffast ned til 4000 m. Yngre individ lever grunnare enn vaksne.

Havålane jaktar om natta, hovudsakeleg på fisk. Dei et òg noko blekksprut, krabbar, reker og muslingar.

Som mange andre ålefisk gytar havålen berre ein gong i livet sitt. Alle havålar gjer dette på same stad; ved særs store djup vest i Middelhavet eller mellom Gibraltar og Azorene. Ei ho kan gyta opptil 8 millionar egg. Ut over dette veit me lite om havålen sin forplantning.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fishbase har tatt feil før....

http://www.britishcongerclub.org.uk/

Klikk å linken "The conger" der står det litt om str også.

Ser ut som en bra link. Gikk så snarest inn på bildene; er bilde av det som angivelig er den stangfiskede verdensrekordfisken(?) - hvis jeg ikke har regnet feil så er den på 60,36 kg. Lurer på hvordan en på 3 meter ser ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.