Gå til innhold
Fiskersiden

Ny stor havål....


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fiskeren selv finnes her, Rein: https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=10741

Ellers ser det ut til å drøye litt med bilder av gromfisken. Du får kose deg med bilder av fiskeren så lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Takker.

Det var litt av en følelse å endelig få opp en havål! Det ble mange manneklemmer og fistelsnakking på kaien i natt.

Og om jeg ikke skriver en lang lekse nå så må jeg få komme med en takk til gutta som hjalp til. For det første så skal alle ha skryt for i det hele tatt å stille opp for og med en psykotisk havålmeiter med moby dick-syndrom på denne kalde og ufine kvelden. Og når havålen hadde tatt makrellen og fighten var igang så var det litt samme følelsen som i fødestuen: Folk var hektiske, effektive og raske. Korte beskjeder og samhandling uten ord :blush: Poden og stenger ble ryddet, klepperen kom i posisjon, filming og bilder ble tatt. Presenning lagt ut.

Kleppingen ble gjennomført på en ryddig og skånsom måte av Håkon og veiiengen ble som seg hør og bør gjort i pressenningen. Etter noen minutter på land fikk Dansken fatt i en bøtte med vann som ble skyllet over ålen. Arild løp litt rundt i periferien med sin havålfobi og filmet og knipset bilder. Jeg satser på å legge ut film om ikke lenge. Og hvilken følelse å lykkes etter så lang tid!

Her er en liten bildekavalkade fra min store natt:

37594_s.jpg

19,84kg gunship-grå superpredator!

Foto: ArildH

37595_s.jpg

19,84kg superpredator med sin euforiske overmann Foto: ArildH

37596_s.jpg

Finn 0 feil... <_< Foto: ArildH

37597_s.jpg

Litt vann og kos fra en danske som etter eget utsagn griset til boxeren to ganger i løpet av prosessen

Foto: HåkonH

37602_s.jpg

Skitten og lykkelig. En manns utlimate øyeblikk Foto:ArildH

Endret av StåleG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Congeren Ståle , det tok noen år med før den satt, men for 19,84 kilo muskler er nok all ventinga glemt nå... ;):):)

Det verste er at jeg hadde tenkt meg ut må moljå selv i går kveld, der gikk jeg vel glipp av historiens største seiersdans :)

Jeg brukte kvelden til å skru sammen en skrivepult og diverse rydding på juniors lekerom i stede for en fisketur til moljå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.