Gå til innhold
Fiskersiden

Fangstrapport juniortreff på Bontelabo


Hunter
 Share

Recommended Posts

Hadde forresten et bra run på sonen til Svein. Han hekta seg fast i snøret og sprang avgarde med stanga mi på slep. Fekk både landa han og hekta han trygt av, heldigvis. Svein sto halvannan meter vekke og einsa ikkje kva som skjedde idet han var opptatt med å stille inn baitrunneren til det perfekte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende tiltak! Dette skaper fremtidige sportsfiskere. Husker godt fisketurer med far og bestefar i barneårene. Ingen tvil om at grunnlaget for fiskeinteressen ble lagt da. Tar selvsagt med mine egne barn så ofte det lar seg gjøre. Og der i gården er det ingen tvil, fisketur er mye gøyere enn bare tur... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott :D

Gleder meg til dattera blir såpass gammel at hun kan bli med på fisketur :)

Vel, en kompis tok gjerne datteren i en sånn Bergans bæremeis på tur ned til elva. Han visste at hun sovna av den jevne, monotone gåinga, så han var i alle fall garantert å få fred til å fiske inntil hun våkna igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en kompis tok gjerne datteren i en sånn Bergans bæremeis på tur ned til elva. Han visste at hun sovna av den jevne, monotone gåinga, så han var i alle fall garantert å få fred til å fiske inntil hun våkna igjen :D

Kunne vært meg dette .

Hadde datteren med meg i meis noen ganger .

Nå vil hun ikke være med lenger .

"Lol "svarer hun når jeg spør om hun vil være med å fiske nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok første tur til våren, når hun behersker kunsten å gå i støvler :D

Da blir det innføring i trolling, laksefiske og kystmeite på frøkna :)

...bare husk å roe ned da far, de samme stedene i små porsjoner relativt hyppig er bedre enn en sjelden gang her og der over mange timer. Hvis det går på fars premisser og fiskes i time etter time, ja da blir de i alle fall ikke med senere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...bare husk å roe ned da far, de samme stedene i små porsjoner relativt hyppig er bedre enn en sjelden gang her og der over mange timer. Hvis det går på fars premisser og fiskes i time etter time, ja da blir de i alle fall ikke med senere... :D

Det er jo klart :) Blir nok stranda på hytta i første omgang, med meite, spade og bøtte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store gratulasjoner til små og store fangstmenn/fangstkvinner.

Dette virket som ett særdeles velykket treff :)

Det varmer ekstra godt i høstmørket å se barna kose seg sammen med foreldrene sine :)

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 9 months later...

På tide med et nytt juniortreff nå som Ølgylten Selv har påvist pigghå på Bontlabo? (Vi har jo dessuten en ny junior her, som det er på tide at utvider artslisten sin med en hai)

Hilsen Ølgylt-Gyda (som har tatt kontrollen over Ølgylts fiskesidemedlemsskap)

****************************************************************************

Ølgylten selv, den likte jeg.

Nytt juniortreff er uansett en god ide. Bontelabo funker selvsagt, men er det noen som har noen alternativer? Hadde vært fint med noe ferskvannsopplevelse.

Podinnen har flere venner som har sett bilder fra forrige treff, og fra fiskesommerkonkurransen og har veldig lyst å være med. Så logistikken må planlegges litt.

Selvfølgelig er det fint med sponsing, men vi foreldre har vel ikke akkurat noe imot å investere litt for å trigge fiskeinteressen.

(Hilsen Ølgylt, som prøver å ta kontrollen tilbake)

Endret av Ølgylt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumpeamnestiet er over, men jeg får vel ikke bank om jeg bumper denne?

Du kunne ikke sett om du kunne finne igjen "Artsliste for juniorer" også, Svein..??? :)

Som du vet er sitter det en her som vil legge inn noen nye arter.

Kanskje han er den yngste i landet som har fått den ene av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den artslisten for juniorer finner jeg ikke Ola. Mulig den er blitt slettet. Men vi kan vel bare lage en ny.

Om ingen andre tar jobben med nytt FS-juniortreff så tar jeg den. Men ikke før vi har fyllt hjortekvoten.

Siden Ølgylt nevner ferskvann er jeg fristet til å foreslå et juniortreff på røyevarpet i Liavatnet her i Åsane om en måneds tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den artslisten for juniorer finner jeg ikke Ola. Mulig den er blitt slettet. Men vi kan vel bare lage en ny.

Kan skjønne det Svein, pass på å få felt dyra i helga du, så skal jeg ordne ei ny artsliste for Juniorer :)

Ny liste er nå startet..!!!

Den ligger på "Artsdiskusjon / Artslister osv"

Endret av Gismervik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.