Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er det rareste du har fått på kroken??


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

Tenker ikke på fisk her.

Noe av det ekkleste jeg har fått på kroken må vel være en klyse med menneskehår etter jeg hadde sittet fast, tankene rundt det i ettertid sier seg vel selv, lå det noen der ??

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har fått en boxer....heldigvis uten innhold... :) ellers fikk jeg opp ei klase med anemoner fra et av beina på en plattform jeg jobbet på i nordsjøen der var det også ei lita krabbe... de bakerste beina på denne krabba var flate og brede...sikkert fine å svømme med..... en artig liten krabat var det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sikkert fått mye rart, men husker ikke noe akkurat nå med unntak av den steinen jeg stod å kjørte på i ei flomstor elv. Var sikker på at det var stor ørret..... når jeg løftet så gikk fisken i strømmen, når jeg senket så stod den stille... til slutt bestemte jeg meg opp skulle det og plopp der brøt en stor stein vannflata. Den hadde slukt markkroken, så CR var umulig :lol: og derfor den ble pælma langt inn i skauen....

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis har en fin en, vi fiska etter aure i et vann med større mengder småfisk.

Han setter i bunn og drar til, sluken løsna og han sveiver videre.

Det biter en fisk på, dermed hipp hurra, men hva er dette da...???

Når han satt i bunn har den ene av krokene hans godt igjenom splittringen på en annen sluk som lå på bunn, og fisken hang på den(en svart Spesial med gule prikker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer fikk jeg et helt markoppheng på kroken. Ikke så uvanlig akkurat det. Drar inn mange klaser med markoppheng jeg da jeg fisker med grovt utstyr. Men denne gangen hang det en laks på godt over 8 kilo fast i det andre markopphenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egen pekefingernegl....

Skulle plukke av noe markrester fra kroken og istedend for å slippe ut snøre holdt jeg i kroken med godt bend/ spenn i stanga.

Grepet glapp, kroken flerret opp fingertuppen og røsket ut neglen.....

Det hører med til historien at jeg ikke plukket neglen av kroken etterpå, jeg, fy meg, kutta snøret og kasta kroken med negl i elva....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur med Daggers og fiska litt i Numedalslågen for et par sesonger siden, og forbannet alle muslingene som tok marken. Ellers ble jeg svært bekymra den første gangen jeg fikk sjøpølse utenfor Kragerø, og lurte fælt på om det lå en halvråtten gubbe på bunnen, og fra nå av uten "snopp" Ellers har jeg ikke fått så mye rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egen pekefingernegl....

Skulle plukke av noe markrester fra kroken og istedend for å slippe ut snøre holdt jeg i kroken med godt bend/ spenn i stanga.

Grepet glapp, kroken flerret opp fingertuppen og røsket ut neglen.....

Det hører med til historien at jeg ikke plukket neglen av kroken etterpå, jeg, fy meg, kutta snøret og kasta kroken med negl i elva....

Fy fa.. Det hørtes vondt ut.

kanskje ikke så rart det jeg har fått, men det var et hai eller rokke egg. Så hvertfall ut som dette:

hai_egg1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en pm av en her inne for et par år siden, etter å ha skrevet rapport fra mitt daværende "gjeddeparadis" som ALLTID pleide å levere gode mengder fisk på hver tur. Han spurte pent om å få være med på tur, og tur ble det.

Vi møttes i et virkelig HØLJENDE regnvær kl 6 om morgenen, og kom knapt frem til noen av fiskeplassene pga flom. Etter masse vassing og styr for å komme frem, sto vi og fisket/kastet konstant i 8 timer uten så mye som et halvt napp. Jeg hadde jo garantert stakkaren flott gjeddefangst :lol: Det hele toppet seg da fyren tilslutt røsker opp en halvbrent fakkel(sånn blikkboks med stearin og veke i) på wobbler :unsure: Vi kaller`n fortsatt "fakkelfisker`n" Kan allikevel ikke si vi så lyset da ;)

Jeg fikk endelig kompensert for denne turen nå i høst, da han ble med på tur med største gjedde ever på 110 cm 10,5 kilo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.