Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er det rareste du har fått på kroken??


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Engang for vel 10 år sia var jeg med fadern og fiska i uldsfjorden. Vi sto prekert og fiska etter småsei. Så kom en flokk med måser flygende og jeg så smart som jeg var heiv uti men faktiskt ikke etter måsane da. Men resultatet var en illsint måse og jeg i full panikk. Ellers har jeg vel strengt tatt aldri dratt no bisart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått bind, kondomer, slagstøvel, sandaler, tskjorte og en arbeidsbukse i oslofjorden.

Nede ved lindesnes fikk jeg et bildekk fylt med noe jeg tror var baby-troll- eller kongekrabber.

Kongekrabber var det nok ikke , de finnes ikke der.

Av andre, ikke-fisker, så har jeg fått flaggermus på tørrflue, fiskemåke på hel sørv, gråmåke på halv makrell og storsalamander på mark/mais.

Endret av Triturus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket i Førresfjorden for noen år siden, snøret begynnte plutselig å komme oppover.

Beggynte å sveie å kjente "noe" var der, sveivet videre å så begynte det å svømme mot meg igjen, merkelig.......

Når jeg fikk sluken over vannflaten hang det en slimete eggeformet ting der jeg alldreig hadde sett før, å jeg rekker akkurat å si til min samboer "Hva FA#%N er et der......"

Da bretta dingsen seg av kroken å en en meters vannstråle sto rett till værs før den fallt i vannet, en eller annen form for blekksprut holdt seg fast i sluken ;)

Ikke sett før, ikke sett siden, men morro var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engang for vel 10 år sia var jeg med fadern og fiska i uldsfjorden. Vi sto prekert og fiska etter småsei. Så kom en flokk med måser flygende og jeg så smart som jeg var heiv uti men faktiskt ikke etter måsane da. Men resultatet var en illsint måse og jeg i full panikk. Ellers har jeg vel strengt tatt aldri dratt no bisart.

Velkommen til forumet.

Det har blitt noen måker og ei and fra fuglerike her også. Ellers er det ting som tomflasker, og annet "vanlig" søppel. Blir vant til litt dritt ved bryggefiske diverse plasser. Særlig i sentrale strøk. Har tilgode å få kondomer på kroken, selv om jeg har sett de flytende. Det er jeg GLAD for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fisketur for noen uker siden fikk jeg en måke på wobbler. Ikke helt uvanlig. Snella inn og fikk den til slutt løs. Dagen etter var jeg ute på samme sted med en kompis - og da fikk han en måke. På wobbler. Men det verste er at måkejævelen faktisk tok min wobbler også - rett etterpå. Da seilte vi duodrage i den friske brisen et kvarters tid...

Men det rareste hittil er likevel en sykkel - på tørrflue... Treningsracer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vass-sild tror jeg det heter :angry2:

Jeg har fått en godt tømt rødviskartong, bildekk på sunnmøre, noe som antagelig var et egg i utvikling (en rund og flat gelegreie med noe som så ut som det delte seg inni). Det rareste jeg har fått, det kan vel til nød kalles fisk, men det var en uhyre ung fisk. Var i båt uta for Høvik (Bærum) og kjente at det stanga levde, men ikke som når man får fisk. Jeg sveiva selvsagt inn, og der var noe som var veldig lite og ikke fullt utviklet fisk. Han som sto for båten mente det så ut som en knurr-unge, men gudene vet. Sjøpølse er også noe skitt å få på kroken. Nesten håpløst å få fri fra kroken. Det ekleste jeg har fått var en måke som hadde dødd - for en stund siden. Da ble jeg så kvalm at jeg kappet sena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.