Gå til innhold
Fiskersiden

Mega-Laks klubben


Gamlingen
 Share

Recommended Posts

Er det noen form for medlemskontigent i grom klubben?Det blir jo litt utgifter på det som skal kjøpes inn.

Ja vi maa nok finne en ordning som dekker de smaa utgifter som klubben kommer til aa ha. Det kommer vi tilbake til. Men klubben skal eller ikke vaere en "penge maskin" ! ;)

Vi jobber ogsaa paa en del fordeler som klubben's medlemskap vil bringe med seg. Den foerste vi tenker paa et at Klubben anskaffer seg videoer som kan vaere av interesse til medlemmer. Disse skal vaere tilgenglige FRITT for laan til alle medlemmer som har lyst til aa se de. Du skal bare betale porto fra og til en bestemt Norsk adress. Med hensyn til alle, skal Du bare faa lov aa beholde DVDen for en uke maksimum. :D

Styret hoerer gjerne fra medlemmene om dette. Hvis det finnes interesse, skal denne foerste fordelen kunne settes i livet umiddelbart. Takk for hurtig svar. :)

Styret

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi maa nok finne en ordning som dekker de smaa utgifter som klubben kommer til aa ha. Det kommer vi tilbake til. Men klubben skal eller ikke vaere en "penge maskin" ! :D

Vi jobber ogsaa paa en del fordeler som klubben's medlemskap vil bringe med seg. Den foerste vi tenker paa et at Klubben anskaffer seg laksefiske videoer som kan vaere av interesse til medlemmer. Disse skal vaere tilgenglige FRITT for laan til alle medlemmer som har lyst til aa se de. Du skal bare betale porto fra og til en bestemt Norsk adress. Med hensyn til alle, skal Du bare faa lov aa beholde DVDen for en uke maksimum. :D

Styret hoerer gjerne fra medlemmene om dette. Hvis det finnes interesse, skal denne foerste fordelen kunne settes i livet umiddelbart. Takk for hurtig svar. :D

Styret

Ettersom noen kunne kansje tenke at de videoene som det snakkes om ovenfor er gamle filmer, kan jeg fortelle at de to foerste som skal ut til medlemmene, om det finnes en interesse for det, er helt nye filmer, som er blitt nettopp lansert paa markedet og som styrelederen har faatt tak i :P:

1/ Henrik Mortensen: "The Scandinavian Speycast" utgitt i November.

2/ "Rett sted til rette tid" En Norsk produksjon som tar oss baade langst Norske elver og Skottland, utgitt i forrige uke.

Takk for hurtig svar. :D

Er medlemmene interessert?

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bilde av et ferdig brodert jakkemerke nå.

Jeg er litt usikker på hva jeg forventet, men selv synes jeg ikke det yter Sølvrevens flotte logo rettferdighet. Styret får vurdere om det likevel er brukbart inntil videre.

39581_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/16110/39581.jpg

Til å være sydd så syntes ikke jeg at det var så ille galt.

Jeg pers går for dette merket,tror ikke det blir så ille mye bedre en det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. fiskefilmer så har det vært lagt ut mange på nettet, som enkelte har nedlastet...:P men slike ting må vel tas mer privat enn på slike sider...

Vedr. logo. jeg skal forsøke å få bestillt en T-shirt for å se om det yter logo`en til Sølvreven rettferdighet. skal legge ut mer info når jeg får en sample.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. fiskefilmer så har det vært lagt ut mange på nettet, som enkelte har nedlastet... :) men slike ting må vel tas mer privat enn på slike sider...

Vedr. logo. jeg skal forsøke å få bestillt en T-shirt for å se om det yter logo`en til Sølvreven rettferdighet. skal legge ut mer info når jeg får en sample.

Hei,

enig med Team kaos, det ser ikke saa ille ut, spesielt hvis man tenker paa hvor mye den koster. :P Vi faar se hvordan den ser ut paa T-shirten samplen som Du skal faa.

Men hensyn til filmer, hva styret er etter er mer tilslutning om tanken/ideen enn bestillinger. Du har helt rett i at denne traaden er ikke plassen for aa bestille slike private tjenester. Vi skal eller ikke konkurrere med de som lager disse filmene og bruker masse penger paa det. De skal faa lov aa selge disse filmer og tjene penger paa det!

Vi i klubben, om vi godtar dette forslag, skal bare faa adgang til noen av de saa snart de kommer paa markedet, som en liten fordel av aa vaere klubb medlem. Ikke mer, ikke mindre. :P

Om Du er medlem og interessert, send en email til styret v/Gamlingen (jeg kan fremdeles ikke motta PMer) og vi tar oss av resten.

Som nevnt, jobber styret med flere forslag og kommer tilbake med flere medlemskap's fordeler ved en senere anledning! :blink:

Med hensyn til uniform, har vi bare faatt en reaksjon saa langt! Jeg kunne godt tenke meg aa se en del av vaare aerede medlemmer i rosa stroemper, MLK T-shirt, tweed bukser og slips jeg! :P men det ser ut som jeg er nok den eneste som tenker slik! ;)

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

enig med Team kaos, det ser ikke saa ille ut, spesielt hvis man tenker paa hvor mye den koster. :) Vi faar se hvordan den ser ut paa T-shirten samplen som Du skal faa.

Men hensyn til filmer, hva styret er etter er mer tilslutning om tanken/ideen enn bestillinger. Du har helt rett i at denne traaden er ikke plassen for aa bestille slike private tjenester. Vi skal eller ikke konkurrere med de som lager disse filmene og bruker masse penger paa det. De skal faa lov aa selge disse filmer og tjene penger paa det!

Vi i klubben, om vi godtar dette forslag, skal bare faa adgang til noen av de saa snart de kommer paa markedet, som en liten fordel av aa vaere klubb medlem. Ikke mer, ikke mindre. :P

Om Du er medlem og interessert, send en email til styret v/Gamlingen (jeg kan fremdeles ikke motta PMer) og vi tar oss av resten.

Som nevnt, jobber styret med flere forslag og kommer tilbake med flere medlemskap's fordeler ved en senere anledning! :blink:

Med hensyn til uniform, har vi bare faatt en reaksjon saa langt! Jeg kunne godt tenke meg aa se en del av vaare aerede medlemmer i rosa stroemper, MLK T-shirt, tweed bukser og slips jeg! :P men det ser ut som jeg er nok den eneste som tenker slik! :P

http://youtube.com/watch?v=5skh-0D0q5c ;) Bare for" the insperiatone" :P Nå giddet jeg ikke se hele men syntes jeg så en bag(da fiskebag). Selv fåretrekker jeg "leif juster "anntrekk. :P

Endret av villlax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg sett det også (jfr. youtube link), Louise Vuitton lager fiskeklær for den moderne sportsfiskeren..

Vel, vel, det ser ut som at uniform tanken ikke trekker den store oppslutning, hverken i den tradisjonel stil (tweed breeks) eller modern (Louis Vuitton med fiske bag) Vi faar ta det opp igjen ved en senere anledning! :lol:

Styrelederen bruker den anledningen til aa oenske alle, medlemmer, aspiranter og fiender, en riktig god Jul og et godt Nytt Aar! La oss haape at mange vil kunne treffe en liten "bamse" som den som er avbildet nedenfor (30kg fra 2007 stamfiske i Alta! :D) i 2008

40071_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/16298/40071.jpg

Ettersom jeg holder paa aa flytte til SoerVest Frankrike, hvor jeg skal bo ved den siste laks foerende elv i Pyrénées, vil jeg ikke ha mye tid for klubben i neste maaned. Men jeg haaper at medlemmene vil holde liv i traaden i mellom tiden!! <_<

Hvem vet, kansje kommer vi til aa arransjere ML Klubb moeter i Frankrike i fremtiden, laksefiske inkludert?? Watch this space! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vet, kansje kommer vi til aa arransjere ML Klubb moeter i Frankrike i fremtiden, laksefiske inkludert?? Watch this space! <_<

ja det er topp :lol:

En ritig GOD JUL til deg å

p/s

kan jeg få fiske litt laks å........................................? eller må jeg lage mat

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja God Jul til styreleder og forøvrig alle medlemmer av vår celebre klubb.

Lykke til med flyttingen til konjakkens hjemland. Vi er misunnelig, tross at vi bor i julenissens hjemland (?)

Vi får prøve å holde litt liv i tråden imellom all jobbinga og julemas.

Under juletreet vårt er nesten alt flytende i år, så det blir da jul i år også

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt må det være slik at de som har fått opp en over 15 må lage mat og de som enda ikke er fullverdige - må fiske hele tiden........

Har fått svar mht. T-skjorter. I kina ville de gjerne lage T-skjorte til oss, om vi bestilt over 1000stk.

Jeg tenker det er litt tidlig å bestille 1000, så jeg har kontaktet noen lokale produsenter.. og det rimeligste alternativet ser ut til å bli på ca. kr. 170..inkl. frakt, mva osv. Jeg har bestilt et eks. i sort, xl med logo på venstre bryst - så får vi se hvordan det blir.

God Jul og takk for dette innspillet i ventetiden..................

(Ps. så har jeg tatt kontroll over de fleste av julegavekjøpene - de som familien gir meg - og det blir knall !!)

(nå er det bare 5mnd 00dgr. og 2tim. igjen til laksefiske starter for meg :) )

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er topp :D

En ritig GOD JUL til deg å

p/s

kan jeg få fiske litt laks å........................................? eller må jeg lage mat

Ja Mao, Du faar fiske, om Du faar laks er et annet spoersmaal!! :lol: Men Du skal faa fri fra kjoekkenet naar Du kommer paa besoek! :)

Selvsagt må det være slik at de som har fått opp en over 15 må lage mat og de som enda ikke er fullverdige - må fiske hele tiden........

Har fått svar mht. T-skjorter. I kina ville de gjerne lage T-skjorte til oss, om vi bestilt over 1000stk.

Jeg tenker det er litt tidlig å bestille 1000, så jeg har kontaktet noen lokale produsenter.. og det rimeligste alternativet ser ut til å bli på ca. kr. 170..inkl. frakt, mva osv. Jeg har bestilt et eks. i sort, xl med logo på venstre bryst - så får vi se hvordan det blir.

God Jul og takk for dette innspillet i ventetiden..................

(Ps. så har jeg tatt kontroll over de fleste av julegavekjøpene - de som familien gir meg - og det blir knall !!)

(nå er det bare 5mnd 00dgr. og 2tim. igjen til laksefiske starter for meg :blush: )

Pass paa og ikke bruke alle dine penger for aa bestille logo og T-shirts, Du har julegaver aa kjoepe!! Med mindre at Du har tenkt aa gi bort MLK logo og T-shirt som julegaver?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt lite bilder på tråden og prøver å korte ned ventetida til en ny sesong med et bilde noen av dere sikkert har sett før...

GOD JUL

260420071148XdMjaptkGlxvmsHnwc.jpg?82

Gamlingen har bedt meg pr PM om å gi opplysninger til bildet:

Bildet er Icke av meg, men en fiskekompis og han er litt liten av vekst..hehe

Fisker: Kari Happonen, laksen veide 17,5 kg, tatt i Drammenselva på "Karet", sluk: Kaapriali, metode: kast fra land. Fangstdato: 24/9 2005.

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi som er medlemmer av MegaLaks Klubben skal ikke glemme hvor stor gleden kan bli aa fange smaa fisk!! Vi skal eller ikke vaere saa beksjedne at vi ikke skal vise vaare bilder av smaa fisk :)

Her er min minste laks (1kg) og min stoerste (21kg), vekt differansen mellom de to er bare 20kgs!! Jeg legger ogsaa et bildet av min 16kgs :)

40089_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/16313/40089.jpg

40090_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/16313/40090.jpg

40091_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/16313/40091.jpg

Jeg mangler ennaa seks vekt klasser for aa fylle ut hele rekke mellom den minste og den stoerste: 13, 14, 15, 17, 18, 20.

For tyve aar siden, ville jeg antageligvis hatt mulighet til aa klare det, men hva er probabiliteten idag? :lol:

Soergelige greier hvis man tenker litt paa det, ikke for meg, fordi jeg har vaert utrolig heldig og fanget mer enn nok, men for alle de yngre generasjoner som lengter etter den "store bamsen"!

Men, men, saa lenge snoeret er i vannet, finnes det nok en sjanse, saa KIS og alle andre aspiranter, det er bare aa staa paa!! :)

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer i julestemning av dette

Ville sette inn bilde av min lille laks, men jeg har lenge ønsket meg en brun hann laks (og den smaker fortreffelig) og det fikk jeg i år

Er ikke så flink til dette så jeg håper at bildet ikke stjeler hele skjermen din :):wub:

40109.jpg

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.