Gå til innhold
Fiskersiden

Mega-Laks klubben


Gamlingen
 Share

Recommended Posts

Jeg hadde lovet noen bilder fra siste turen opp i Gauldalen. Her kommer de.

gruppen som besto av 9 stanger, hvorav 4 hadde aldri fluefisket etter laks foer, fikk alle fisk. mange smaa lakser men en god del brukbare 2SW fisk paa 8- til 10kgs og noen store bamser.

haaper dere liker min slideshow:

http://www.kizoa.fr/diaporama/d1041833k4934475o1/-gaula--etesummer-2010

mvh

Gamlingen

Fikk ikke svar på denne?

Fikk dere 2 sjøvinters laks på 8-10 kilo?

Selv er mine 2sw laks stortsett 3-5 kg, mens noen få er mellom 2 og 3 kg og enkelte eksemplarer opp mot 7 kilo, men aldri oppe i 8- 10 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke svar på denne?

Fikk dere 2 sjøvinters laks på 8-10 kilo?

Selv er mine 2sw laks stortsett 3-5 kg, mens noen få er mellom 2 og 3 kg og enkelte eksemplarer opp mot 7 kilo, men aldri oppe i 8- 10 kilo.

Hei Hedde!

ja det kan godt vaere at jeg blandet opp aarsgang og at det var 3SW de som veidde tungst. men saa friske og rett fra sjoen!! (blandingen maa jeg sikkert skylde paa alderen!!!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser man hvor mange sjøvintre en laks har? :rolleyes:

Ser ikke det, må ta skjellprøver. Som årganger på et tre vet du :rolleyes:

Jeg lurer på hvordan man ser forskjell på en hunnlaks og en hannlaks ? Tenker da på en søvblank og nygått en og smålaks på rundt 2 kilo. Er jo enkelte plasser at hunnlaks er fredet, men hvordan ser man dette ? Jeg ser ofte ikke forskjell.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

.....så jeg ligger litt laft nå foran 2011 sesongen . :argue:

Åhhhh, det er sååååå lenge til :fish:

Søknad på fiske er levert, snellene er overhalt av Shimano-doktoren (Takk Jon og Kenneth!), de fleste nye wobblerne er ankommet eller under behandling (takk tollere!):growl:, Tor Hansens bøker er lest(Takk Bjørn!)...Søkki ta, det blir lange måneder med tuning og ventefiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Et godt råd er å glemme hele greia (laksestart). Det skal man begynne å tenke så smått på den 20. februar det :)

For da er det "bare" 100 dager igjen. Dimmelenka frem igjen.

Første mål er våren, eller liksomvåren her oppe i nord. Mars/april. Da kysten kaller med litt kos nede ved tangbeltet og forhåpentligvis noe blankt på lina :rolleyes:

Men det er nå bare en uke igjen til det går mot lysere tider igjen, ikke verst bare det for psyken :D

Edit: Ja så er det noen toillinga som får utløp for psyken ved å fryse nesten ihjel med såkalt isfiske før den tid da. (Ser du er inne Rigor) :lolu:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mega-laks klubben ja....Lurer på når det merket kommer i posten,gitt :D Var og kikket i postkassa i ettermiddag også, men kun noen kjipe julekort der :)

Uff, dette var slettes ikke bra ! Sløverævva hadde helt glemt det. Men fortvil ikke, jeg har en svær bunke igjen :rolleyes: Regner med at bunken varer noen år til, så merke skal du få neste gang vi treffes. Men da må du minne meg på det da, de ligger i bilen hele året :lolu: Er litt glemsk ja !

Noen flere som har lyst på merker ? Kvalifiserte laksefiskere sådan. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette var slettes ikke bra ! Sløverævva hadde helt glemt det. Men fortvil ikke, jeg har en svær bunke igjen :) Regner med at bunken varer noen år til, så merke skal du få neste gang vi treffes. Men da må du minne meg på det da, de ligger i bilen hele året :rolleyes: Er litt glemsk ja !

Noen flere som har lyst på merker ? Kvalifiserte laksefiskere sådan. :D

No problem, Silver :D Regner ikke akkurat med at jeg får flere laks eller at andre fiskere viker unna og overlater godplassen til meg når de ser et slikt merke. Trives egentlig best med å være grønnskolling noen år til :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja vel Folkens!

Da er det igjen tiden til aa oenske alle en riktig God Jul og et Godt Nytt Aar!

Blir det mange Megalakser iaar? Vel, det blir det sikkert og jeg oensker alle en MegaLaks og hvorfor ikke en Giga laks i 2011!!

Selv har jeg fem uker booket i Gaula for 2011!! Jeg gleder meg til det!! <_<

vi sees

mv

Gamlingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Jul og Godt Nyttår! Er usikker på om jeg kvalifiserer for medelmskap. hva er kriteriet for hhv Mega- og Gigalaks klubben?

D' er vel 15 som er definisjonen... Har du vert ute å kikka etter bjørneborga?

Til deg gamlingen, er selv over normalen fiskeintressert, vokste opp ved bondalselva( som du er gammal nok til å huske), og fikk min første "laks" der som 5-åring. Det var selfølgelig en av de sølvblanke støpt i samme form, sikkert 1,4kg(pjakk lokalt). Er selv "altetende" når det gjelder fiske, men ingen utpreget storlaksjeger. Men en ting er sikkert; "18.juni 21kg Vosso". gjør meg grønn av misunnelse. Fantastisk vassdrag, har lest historier og sett bilder.. uendelig synd at et slikt vassdrag kan bli utradert på den måten. Enda verre er det jo at det er utallige eksempler på det samme rundt forbi. Vel, vel vi får gjøre det vi kan, og krysse fingre og tær...

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall, her er mitt kandidatur:

storlaksen2.jpg

18,5kg, fanget på flue 16 juli 2010, Dividalen.

Fantastisk fisk! Da kan vi vel si til Deg: Gratulerer saa mye med nytt medlemskap i MegaLaks Klubben! Du kan sette inn "medlem av Megalaks Klubben i din avatar"!!!!! :)

Maritim,

Ja, av alle elver jeg har fisket, og jeg har fisket mange, Vosso elva er ELVA!!!! Saa mange gode minner fra denne elven! Men, men, vi faar se hva som kommer ut av restaurerings arbeidet! Vi kan bare stoette de som gjoer en fantastisk jobb for aa faa det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.