Gå til innhold
Fiskersiden

Mega-Laks klubben


Gamlingen
 Share

Recommended Posts

Næmen Good Old Gammel Nok, hvor har du vært ? Hadde nesten glemt deg, huff å huff. What a shame ! Men nissefar dukker alltid opp like før jul, og smånissene jubler :)

God Jul ja til alle medlemmer i alle valører :D Og et fantastisk Nytt Fiskeår. 2010 vil stå i historiebøkene.

Og en spesiell hilsning til Frankrike ønskes fra Silver ! Vi treffes til sommeren får jeg håpe :D

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmen Good Old Gammel Nok, hvor har du vært ? Hadde nesten glemt deg, huff å huff. What a shame ! Men nissefar dukker alltid opp like før jul, og smånissene jubler ;)

God Jul ja til alle medlemmer i alle valører ;) Og et fantastisk Nytt Fiskeår. 2010 vil stå i historiebøkene.

Og en spesiell hilsning til Frankrike ønskes fra Silver ! Vi treffes til sommeren får jeg håpe :D

Hei Gammel Oern! Jeg har hatt det ganske travelt med jobben men jeg har ikke glemt dere ennaa!! :)

Jeg antar at det en kryssning av O og Vild laks som Du har i din ny avatar?? eller har Du gitt opp laksefiske for godt?? B)

Vi snakkes!

mvh

Gamlingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nok tenkt å melde meg på den 20-kilos grensa sjøl, får bare håpe den tar mens elva holder seg under 7 grader. Så kanskje jeg slipper å gå ufør for at halve underarma er blitt avsvidd :) Er blitt så lei disse små Megalaksene nå, at jeg blir helt kvalm ;) Er jo ikke noe futt i dem jo !

:P Greit med planer silver, viktig og ha noe og strekke seg etter :o

Men det er jo flere enn meg som lurer på om kvalmen er av andre årsaker

(les: unødvendig stort inntak av brunt fludium og virkning dagen derpå) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Greit med planer silver, viktig og ha noe og strekke seg etter :o

Men det er jo flere enn meg som lurer på om kvalmen er av andre årsaker

(les: unødvendig stort inntak av brunt fludium og virkning dagen derpå) :(

Rutine man, rutine !

Det er ikke mengden som er drepende, men hvor raskt fludiumet inntas. Akkurat sånn at man holder seg varm innvendig liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nok tenkt å melde meg på den 20-kilos grensa sjøl, får bare håpe den tar menns elva holder seg under 7 grader. Så kanskje jeg slipper å gå ufør etter at halvere underarma er blitt avsvidd:) Er blitt så lei disse små Megalaksene nå, at jeg blir helt kvalm;) Er jo ikke noe futt i dem jo!

[/ quote]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, slukfiskeren er tilbake, hvor i fuglekassa har den mannen vært i sommer da ? Har ikke hørt et pip fra dæææææææææ !

Og skremme sk..en av en gammel rev på Megalakstråden også, trodde at noe stort var på gang her nå. Så er du bare inne og siterer meg. Spytt nå ut, unge mann.

Hvordan ble lakseåret 2009 for din del ? Ble det noe på Møresilda ? Jeg krever et svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, slukfiskeren er tilbake, hvor i fuglekassa har den mannen vært i sommer da ? Har ikke hørt et pip fra dæææææææææ !

Og skremme sk..en av en gammel rev på Megalakstråden også, trodde at noe stort var på gang her nå. Så er du bare inne og siterer meg. Spytt nå ut, unge mann.

Hvordan ble lakseåret 2009 for din del ? Ble det noe på Møresilda ? Jeg krever et svar :P

:) Så, så, gamle venn, du veit om ein går rundt og siterer gamle revestrofer kan ein lett få ei skjorte med veldig lange ermer, og vips, så er laksesesongen over før den har byrja. No er han tydlegvis på frie føtter att, og kan byrja med nye sitat. ;)

Endret av Even A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Av alle forum's medlemmer som fisker etter laks, har noen vaert heldigere (selv om de selv tror at det har med kompetanse aa gjoere :D) enn andre og kommet bort i meget store lakser. Tanken med denne traaden er aa lage en oversikt over medlemmer som har fanget de stoerste laksene i en Norsk elv i loepet av de siste 30 aar. Angi gjerne fangst aar, vekt, elven og om Du har et bildet hadde det vaert fint. For aa gjoere saken enkel, skal minimum vekten vaere minst 15kgs.

For at de "uheldige" IKKE skal foelge seg utestengt eller diskriminert, to vesentlige poeng:

1/ Klubben's medlemskap har ingenting med kompetanse aa gjoere, BARE flaks, derfor er klubben ingen "eksklusiv" sak, alle kan bli med (med litt flaks :P)

2/ Neste "nye medlem" inntak starter i Mai/Juni 2008 :D

Er Du allerede med? Velkommen i klubben!

Gamlingen (18Juni 1982, 21kgs, Vosso) :thumbsup:

Må jo med da!

1999 Namsen laks 16,5kg 115 cm - vejet og notert på Overhalla Sport - er listet i "Namsen i vore minner" under Team A1 - har ikke noe bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Må jo med da!

1999 Namsen laks 16,5kg 115 cm - vejet og notert på Overhalla Sport - er listet i "Namsen i vore minner" under Team A1 - har ikke noe bilde.

Jaja, Longstone, bedre aa vente lenge enn aa vente forgjeves, klart at Du blir med i klubben og kan fra naa av forandre din avatar og vise medlemskapet! Beklager sent svar!!

Til alle andre, medlemmer og fremtidige medlemmer, skitt fiske!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bare for aa vise at jeg kan ennaa fange noen "mega" laks, kan jeg meddele at jeg fanget en 17kgs paa flua imorges, paa GFF's strekning i Gaula!! ;)

Laksen tok en liten Red Francis og kunne igjenutsettes etter en halv times kamp! Gjett om jeg er glad!! En av mine kompiser fanget, for to dager siden, fisken som antagligvis er den beste laksen fanget i Gaula iaar. Han antook fisken til aa vaere 18kgs, men maalingen viser 1,25 meter, hvilket vil si at denne laksen var antagligvis over 20 Kgs!! Bilder fra fisken stoetter paastanden! Han satt sitt video kamera paa en stein og loeftet fisken for et bilde, kysset fisken farevel og lot den gaa tilbake til sitt element. Da oppdaget han at han hadde glemt aa presse paa start knappen til kameraet!! ;) Men bilder har vi og de kommer opp senere!

Mao og Reven, min Iphone gikk i elven foerste dagen og er helt doedt!! :D Jeg kan ikke ringe og i tillegg har jeg bare begrenset adgang til Internet og kan dessverre ikke kontakte dere!!! beklager! ;)

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med megalaks på flue Gamlingen ! Ja du er en gammel ringrev !

Ja du var midt i smørøyet nå, da elva sank igjen etter at den steg bra for noen dager siden :D Knall forhold oppi dalen. Vet at du har mistet iphone i elva, du må da ikke ta med deg tlf. i elva ;) Da går det gæli !

Men reven var ikke langt unna en megalaks han heller her forleden. Ja det var en diger bamse gitt, var nok en pers dette tror jeg. Men den gikk som et lokomotiv rolig oppstrøms. Tung som en kampestein. Og der stilte den seg selvsagt ved en stein som den garantert visste om. Og gnisset av 0.45 lina som ingen ting ! Klarte ikke å rikke den en cm. med sidepress ! Typisk bamsetendenser. Men det finnes flere muligheter ;)

Var innom Rognes forrige helg men fant deg ikke, og ikke fikk jeg kontakt. Ikke rart når iphone din ligger på bunnen av Gaula ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Sjefen sjøl viser veien, og disiplene bukker i ren beundring. Og Silver har fått litt teften på denne Red Francis, dette er en flue jeg får mere og mere sans for. (en liten "rekedjevel" som sier smukk der det er store djævler ute og går);) Har det allerede klart til neste år hvilke små modifikasjoner som skal til, på både mark/sluk/woobler og fluefronten ;) Man lærer så lenge man lever, he he. Moro å vite at man stadig lærer noe nytt, med egne og andres erfaringer ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye, moro :growl: Håper jeg tråkker i fotsporene dine :)

takk alle sammen! Remy, jeg oensker Deg en slik fisk! Du fortjener den!

Veg, Det var en hanfisk, type stor bamse med noen farge og kelp. Bilder kommer senere.

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i Gaula eller Orkla fra tirsdagen igjen, er du fortsatt i elva til uka kunne vi tatt en kaffe langs bredden vettu. :)

nei, dessverre, reiser jeg hjem idag! Dra eller til Orkla (Meldal) vann temp er lavere og nivaaet er ganske bra! Myye fisk paa Aunan Torsdag kveld, naar jeg fisket der! fiik kontakt med en mellom stor laks paa Frona, mens mistet den!

skitt fiske!

Bare litt nysgjerrig hvor lang var den laksen på 17??

116cm var den. :dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gamlingen, synd jeg ikke traff deg/dere når jeg var innom. Var en snartur oppi sidedalen og tittet litt på cowboyene i Deliverance-dalen :dribble: Og tok turen innom Gaula på vei hjem forrige søndag. Det kom et lurveleven av et regnvær når jeg ankom Rognes så jeg flyktet inn i bilen før jeg ble gjennomblaut !

Gleder meg til bilder. Du får ha god tur til Frankrike. (Tør jo ikke si hjem, for det er vel Norge som er ditt hjem, he he). Vi snakkes !

mvh. litj-reven

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.