Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken melk drikker du?


Potemkin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe :P

50 visninger på en tråd som burde engasjere folk etter en live bait diskusjon.

Ikke en eneste kommentar!?

I frusterasjon tok jeg å laget melke tråden for å se om folk våknet. Litt tregt gikk det jo, men napp ble det før 50 visninger. :)

Men jeg oppfordrer selvsagt alle til å tenke nytt innen ismeite etter abbor.

Tråden som jeg bruker litt tid på er på et annet forum. Der blir det samlet noen linker fra utlandet som kan gi inspirasjon til nytenkning :)

Skal ismeite bli en gyldig konkurranseform, trengs det nytenkning fordi at live bait er ulovlig og kommer neppe til å bli det i fremtiden.

Jeg kan med sikkerhet si at de som tror at specimenjegere kommer til å stå for denne utviklingen, må stå lenge på perrongen å vente. De er på sidesporet sitt og har ikke tenkt å snu. At de får snø på nesa får ikke hjelpe. Der er lykken om eget fiske prioritert. (gjelder selvsagt ikke alle og unnskyld til dem ;) )

FS sine medlemmer velger selvsagt hva de anser som viktig og det er mulig jeg var litt rask på avtrekkeren.

Men en lite vekker til dere alle burde det være.

Utveksle teorier uten å pakke den inn i ei slegge er alltid lærerikt for å komme videre med sitt eget fiske. :)

Endret av Potemkin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Får svare jeg også;

Kun skummet (helst Q), kun i mindre mengder i mine bøtter med espresso, varmet og pumpet.

Har ikke drukket et glass melk siden pre-tenår.

Mennekeapen er de eneste pattedyr som tviholder på melken, selv i voksen alder, og jeg mener å ha lest at Norge er på topp av listen over mengde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial måte å maskere en tråd på, for å få flere lesere/kommentarer til et viktig tema :P

Melk er for spedbarn og kalver, ref. beinskjørhetsproblematikken. Selv drikker jeg 1 liter lettmelk i uka. Selvom H-melk er mye bedre, tenker litt på melkefettet. Abbor får man på wobbler, jeg fikk en som veide et halvt telt en gang på en 13 cm rapala. Skummetmelk rører jeg ikke og Q er bedre enn Tine.

Endret av Triturus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pucko er jo utrolig godt da, og sånn sjokomelk på sånne små pappbokser. Loven omhandler også krepsdyr, og reker er krepsdyr. De aller fleste reker er i tillegg marine, så hvordan de skulle overleve i ferskvann ser ikke jeg helt.

Det skumle med hel melk er at den ikke er særlig holdbar over dato. At reke blir nevnt som det ultimate abboragn, viser at det er mer enn livebait.

Når melka har skilt seg, bør den ut av kjøleskapet er min mening. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at abborfiske i Sverige og DK mange steder utføres i brakt vann og dermed fullt mulig å kjøre med livereker - noe som også gjøres. Drev og lette etter en film jeg har slikt abborfiske på, men fant den ikke igjen i farten. Mener bestemt det er en konkurranse mellom en svensk og en dansk fisker etter stor abbor blant annet i en båthavn.

Ellers ser jeg at Hoffa har rett vedr melk og er på linje med meg og Per Ca. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener bestemt det er en konkurranse mellom en svensk og en dansk fisker etter stor abbor blant annet i en båthavn.

At de ikke ønsket en nordmann skyldes kanskje at de er kjent for juks å fanteri. :)

At De ikke ser forskjell på egen og andres fisk eller at vekta forandres hvis bildet blir bra er vel noen av fenomenene innen norsk specimenfiske. Oooops ;)

Men det er jo bare rykter :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at abborfiske i Sverige og DK mange steder utføres i brakt vann og dermed fullt mulig å kjøre med livereker - noe som også gjøres. Drev og lette etter en film jeg har slikt abborfiske på, men fant den ikke igjen i farten. Mener bestemt det er en konkurranse mellom en svensk og en dansk fisker etter stor abbor blant annet i en båthavn.

Ellers ser jeg at Hoffa har rett vedr melk og er på linje med meg og Per Ca. ;-)

Det var vel Jørgen Larson og en eller annen danske som hadde en landskamp med de metodene de trodde mest på. Dansken fisket med reker og Jørgen med mort, mener å huske at morten var en anelse bedre til de største abborene, var dog svært close race. Men det brukes mye levende reker til dansk brakvannsfiske etter abbor, har vært flere artikler om dette i bl.a. Fiske og Fri.

Melk!?! ALDRI!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann, da går sengepartern din glipp av mye, gitt! :lol:

Det bedste fiskeri kan forventes, når barometeret viser mellem 1009 og 1023 millibar og luftrykket er stabilt eller stigende.

Undtagelse:

Noget af det bedste fiskeri forekommer dog, når ..

Men dette har jo svært lite med melk og gjøre.

Hvorfor smaker melka så rart når den får litt sollys? Er det pga fettet? Virker som om helmelk er mer utsatt.

Endret av Potemkin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.