Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig...


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

Erling, fruen og jeg bestemte oss for å ta en liten fisketur på onsdagen som var. Været var knall med litt sol og ellers uvant god temp. Turen gikk til en liten fjordtarm som har levert litt forskjellig tidligere og målet var å lure noen flatte.

Fruen brukte ikke lang tid før hun landet et par små sandflyndrer, for så å perse på rødspette.

48405_s.jpg

En vakker fisk på 1.5kg.

Så da gikk i grunn alt etter planen, selv om det begynte å utarte seg et lite mønster... Erling hadde hatt et par napp mens jeg fortsatt hadde urørlige stangtupper... og sånn så det ut til å fortsette.

Etter et ukjent antall små sandflyndrer til så napper fruen opp ei med litt mer fylde.

48404_s.jpg

740g og fruen gruser oss gutta.

Jeg må innrømme at jeg er en smule frustrert, siden det ikke en gang er tegn til aktivitet i enden av snøret mitt. Erling har endelig begynt å kroke nappene og opp kommer det et par små sandflyndrer til. Før det plutselig napper i flattie stanga mi.. en tynn torsk kommer opp... for så å bli etterfulgt av ei lita hyse... hmm jaja det var nå i hvert fall fisk selv om det ikke var flatt.

Det gikk et par timer til uten noe særlig som skjedde utenom ei spette til meg på 900g. Så vi fant ut at vi like gjerne kunne flytte oss. Men i det vi sveiver in stengene så runner det på min stang nr to...

Etter en liten fight så dukker denne persen opp og turen er reddet for min del.

48403_s.jpg

Kveite på 2.22kg

Hmm kanskje vi skal prøve litt til... så vi agner opp igjen og fortsetter fisket. Og i det det mørkner så napper det igjen i enden av snøret på stanga mi. Jeg strammer opp og kjenner noe rimelig tung i andre enden. Men syns nøkkingen kjennes flatt ut. Så mistanken heller mot noe flatt og en mengde med tang.

Der tok jeg vist feil.

48406_s.jpg

Ny art! Og vekt på 3.82kg.

Et primalbrøl høres utover fjorden og jeg angrer ikke på at vi ble igjen :)

Etter mørkets frembrud så var det små hvittingen og palen som tok over showet så vi pakket sammen og sa oss fornøyd med dagen.

Takk for en knall tur! Vi får håpe det blir flere sånne utover våren :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny art.

Mange spennende fiskeslag på en tur

Og flott vekt var det på fiskene også.

Grattis med velykket gyting også. :)

Hvor langt er fruen på vei?

(Ca 13 uker her i heimen.)

Kveite,rødspette og steinbitt ønskes sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.