Gå til innhold
Fiskersiden

Aof Nr3


 Share

Recommended Posts

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lenge siden jeg kuttet ut det. Morsomt å se kjente fjes og slikt og det hender også at jeg plukker det med meg på bensern hvis det ser interessant ut, trives bedre med denne løsningen. Hvem er det som har skrevet vederbukartikkelen i neste nummer forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Det står jo inni at det er en abonnent-utgave av "Alt om fluefiske og fluebinding". Ikke rart man hverken finner boilies eller makrellfileter da.

Bra nummer og si opp på når man er grinete på mangel av variasjon. Et temanummer!! Ler meg skakk.

Helt enig! Når bladet ettertrykkelig skriver at det er et temanummer virker mesteparten av kritikken i denne tråden relativt malplassert og misforstått.

Så kan man naturligvis spørre seg om det var taktisk klokt av AoF redaksjonen å lage et temanummer om nettopp fluefiske, særlig når man ser reaksjonene her inne. Når man skal "belønne" abonnentene med et spesialnummer, bør man jo lage noe som treffer flest mulig, slik at "gulrot"-effekten blir best mulig. For noe av hensikten her har vel vært å motivere abonnentene til å fortsette? Så spørs det om reaksjonene her inne er representative? Men i etterpåklokskapens lys burde kanskje AoF redaksjonen kanskje ikke være overrasket over reaksjonene. For når man forsøker å lage et fiskeblad, som over tid nettopp har blitt kritisert for å ha for mye slagside mot fluefiske, og så smører ekstra på med et temanummer som bare understreker slagsiden, da bør man vel kanskje forvente negative reaksjoner? Det er åpenbart at noen har bommet på psykologien her, uansett hvor misforståtte reaksjonene egentlig er!

Og for å få sagt det; sett i lys av at dette var et temanummer synes jeg slett ikke dette var så ille. Ble særlig fascinert av artikkelen om bekkerøye og fiske etter storsei på flue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Temanummer eller ikke.

AOF nr 2 2008 hadde følgende overskrifter på forsiden:

Laks i grenseland

Harrytur etter sjøørret

Eksperttips for stor abbor

Ørret på isen

Lakseekstra: Rapport fra 60 lakseelver

Nr. 3 2008 var nesten mindre "Tema" i forsiden, og det er ikke mulig å tyde av forsiden at dette er en temanummer. I tillegg ser det ut som om det er et vanlig nummer, altså nr 3 av 10.

Fra lederen på side 3 i nr 3 2008:

"Denne store temautgaven av AOF, som du har mottatt, sendes kun ut til dere som er abbonenter, som en bonus."

Vi dette si at vi får 11 nummer i år?

Det er jo ikke noe bonus at et av årets nummer er tilnærmet strippet for variasjon? Ikke for meg iallefall. AOF skulle heller sent ut tilleggsnummerene gratis til sine abb. Og beholdt variasjonen i de vanlige numrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 3 2008 var nesten mindre "Tema" i forsiden, og det er ikke mulig å tyde av forsiden at dette er en temanummer. I tillegg ser det ut som om det er et vanlig nummer, altså nr 3 av 10.

Fra lederen på side 3 i nr 3 2008:

"Denne store temautgaven av AOF, som du har mottatt, sendes kun ut til dere som er abbonenter, som en bonus."

Vi dette si at vi får 11 nummer i år?

Det er jo ikke noe bonus at et av årets nummer er tilnærmet strippet for variasjon? Ikke for meg iallefall. AOF skulle heller sent ut tilleggsnummerene gratis til sine abb. Og beholdt variasjonen i de vanlige numrene.

Helt enig med deg, Gjørs.

Hvis dette skal være gjennomgangstonen hos AOF, så kan de vinke farvel til meg.......

Skal gi dem ut året med å bevise at de kan presentere noe annet enn pisking og fettfinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avklaring:

Dette er nummer 3 av 10 nummer. Det som abonnentene (dere) har fått, kommer ikke i løssalg. Derfor ingen pris på forsida. I løssalg kommer fluebiten (100 s) som en ren spesial med limfrest rygg til 99 kr. Alt stoffet i løssalgsutgaven finner dere også i "det vanlige" nr 3. Men det blir vel feil å si at det blir en bonus for dem som ikke er interessert i fluefiske... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke liker piske/fettfinne stoff i noe særlig stor grad,så ser jeg ikke lenger poenget med å abbonere på bladet.

Forrige gang bladet ga meg noe var artsjakt i romsdalsfjorden,Auduns suter artikkel og 6 sider spesial om fisket i langesund.

Deriblandt var det også kartkordinater til flere av gromplassene i Langesund. Den utgaven har jeg sikkert bladd i 20 ganger i forbindelse med fisketurer.

For meg så har bladet tapt seg siden de svorske utgavene i starten,da bladet dreier mere å mere over mot ett rent piskeblad.

ALT om fiske............. Eller heter bladet- Snart bare om fluefiske.

Blir løssalg av svenske og danske blader frem til aof har bestemt seg for hvilken retning de skal velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang bladet ga meg noe var artsjakt i romsdalsfjorden,Auduns suter artikkel og 6 sider spesial om fisket i langesund.

Deriblandt var det også kartkordinater til flere av gromplassene i Langesund. Den utgaven har jeg sikkert bladd i 20 ganger i forbindelse med fisketurer.

Og i samme åndedrag mener du at bladet ikke er verdt 500kr i året.... jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir løssalg av svenske og danske blader frem til aof har bestemt seg for hvilken retning de skal velge.

Hvilken retning? "Alt om fiske" (navnet) er jo i og for seg erklæring om at du ikke kommer til å få et blad som bare omhandler en type fisking. Å lage en blekke som omhandler alt om fiske må være skikkelig vanskelig, men så lange vi ikke kan tro og håpe på tre, fire spesialblader så er jeg egentlig meget godt fornøyd med innsatsen til gutta i AoF. Og stort sett også med bladet de leverer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da stor variasjon innen fluefisket ihvertfall ;)

Takk hoffa. :)

Den kommentaren traff klokkereint.

Det jeg refererte til ang Audun`s suter fiske er det vel 2-3år siden,og enda lengere siden Langesund artikkelen.

Som dere nevner om og om igjen- A L T om fiske,ikke 60-80% fluefiske og resten diverse fiske.

Om diverse fiske får så mye som hele 20% av bladet da?

For meg er ikke bladet verdt mye lenger.

Om de finner på å lage en artikkel om meite etter karpefisk,som de gjorde for snart 2år siden så kan jeg kjøpe det bladet.

Jeg gidder ikke å kjøpe ett nesten rent piskeblad lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo gjerne sitte i kjelleren og være opptatt med sitt, men faktum er uansett at fluefiske og fettfinnefiske er suverent størst både i Norge og store deler av verden.

Man kan enten utvide sin horisont eller bli sittende i kjelleren og sutre.

Tryta:

Nå kommer det jo vederbukartikkel i neste nummer ser jeg, så du får få med deg bladet da ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Nevnte noen alt om havfiske?

*sikle*

Da hadde jeg nok kunne tålt 1000 kroner i abbpris hvert år.

Eller kanskje vi skal gi 495 kr/år til fiskersiden? Her får man jo alt man trenger. ;) Og mer til; det er lite pisking her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo gjerne sitte i kjelleren og være opptatt med sitt, men faktum er uansett at fluefiske og fettfinnefiske er suverent størst både i Norge og store deler av verden.

Man kan enten utvide sin horisont eller bli sittende i kjelleren og sutre.

Man utvider ikke horisonten sin ved å gjøre det alle andre gjør KIS. Man utvider horisonten sin ved å fokusere på mulighetene i sportsfisket, rette bliket oppover, og ikke ved å male om igjen på det samme objektet år ut og år inn. Og hvem skal spre informasjon om spennende sportsfiske - og utvikling her, når det kun er ørret og fluer som får spalteplass? Alt om Fiske er det eneste alternativet her hjemme, men jeg synes det er fryktelig synd at de missbruker muligheten de har til å påvirke sportsfisket i en progresssiv retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.