Gå til innhold
Fiskersiden

Lyr eller?


Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Gabrielsen

sitat:Gabrielsen kaller disse for blankhvitting tror jeg!Ja, dette er ikke brun-hvitting som det er så mange bittesmå av på Vest-landet. [ :D ]

Reine barnehagen for brun-hvitting på vestlandet - det formelig myldrer av dem!

Nice Catch Para....ma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Gabrielsen

Sørg for å dokumentere den godt med bilder og veiing på godkjent vekt, og du kan fort få noen diplomer på veggen.

--------------------------------------------------------------------------------

Kravet for å få diplom fra Jakt og fiske er 1 kg. Og tipper du får gullmerke fra Abu:

http://www.fiskejournalen.se/recfisk/recfisk.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde noe rart med hvitting en gang for lenge siden...Stod og fisket fra et berg da en enorm stim med fisk i samme størrelse samlet seg nedenfor. Slengte ut sluken, og dro opp fisk etter fisk på rundt kiloet, tipper fra 800 til 1200 gram. Hadde aldri sett fisken før, så jeg ga meg en halvtime og to fulle bæreposer senere. Var bare såvidt jeg fikk med meg fisken, sikkert 20-25 stk. Da jeg kom hjem, fikk jeg vite at dette var hvitting, eller bleik som det kalles på Sunnmøre. Det ble mye fiskekaker. Noen som har opplevd det samme med hvittingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

Opplevde noe rart med hvitting en gang for lenge siden...Stod og fisket fra et berg da en enorm stim med fisk i samme størrelse samlet seg nedenfor. Slengte ut sluken, og dro opp fisk etter fisk på rundt kiloet, tipper fra 800 til 1200 gram. Hadde aldri sett fisken før, så jeg ga meg en halvtime og to fulle bæreposer senere. Var bare såvidt jeg fikk med meg fisken, sikkert 20-25 stk. Da jeg kom hjem, fikk jeg vite at dette var hvitting, eller bleik som det kalles på Sunnmøre. Det ble mye fiskekaker. Noen som har opplevd det samme med hvittingen?

Ikke i så store eksemplarer, men har flere ganger sett STORE stimer med hvitting ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Laksefiskern

Ok ![ :D ]

I og med det som oftest bare er et sted man kan rapportere inn fisk - de fleste forlanger at man kun rapporterer til dem - så er det kanskje en ide å tipse henne om HVOR det kan lønne seg å innrapportere fangsten?

Takk Henning!

Hadde tenkt å melde meg på fiskersiden`s konkurranse. Hva skjer hvis jeg melder fisken inn der?

Kan jeg ikke rapportere den inn andre steder da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.