Gå til innhold
Fiskersiden

Nils Masters Laksefiske 2008-2014, Nå oppdatert med en videosnutt fra 2014


Nils Master
 Share

Recommended Posts

Da har nok et nytt wobblermerke levert Gaulalaks. 6kg var den lusete laksen Vassfis og jeg nettopp landet på en nydelig matt KaiMa. Må vel snart oppdatere tråden min skikkelig, med action og bilder fra de første 10 dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble såpass seint ja, før du kom i seng :lolu: Trøtt på arbeid idag tænke æ :D

Ja det er svinaktig mye fin og feit mellomlaks i elva nå, for å si det mildt. Full av lus, så de er nygått. Lover meget bra fremover dette, utrolig bra med mellomlaks frem til nå også. Vil vi få et heldundrandes mellomlaks år i år ? Virker sånn :) Nå må du komme deg oppover fortere enn svint da h1rik, så det blir litt liv i feitmarken din igjen (han skal besøke meg i ettermiddag og i helga).

Jeg har noen plasser jeg skal vise deg :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en meget fornøyd Nils Master kommet hjem fra elva. Endelig satt den. Junilaksen på flue! B)

Kom opp i elva i kveldinga og starta med litt wobblerfiske øverst på valdet i påvente av at vinden og regnskurene skulle gi seg. At Vassfis både hadde mistet og vært borti laks, ga trua på at noe kunne skje.

Etterhvert så det ut i horisonten som om vi kunne få et lite "vindu" så vi flyttet oss nederst på valdet og rigget fluestengene. Dette var mitt første forsøk med flua i år, og jeg startet med enhåndsen. Etter bare få kast innså jeg at det var litt vel tøft og gikk opp og rigget tohåndsen. Valget falt på intermediate snøre, 1,5m fortom i 0,38 og en diger Sunray i min egen utgave, med orange undervinge.

Etterhvert fikk jeg dreisen på kastene og følte at flua fisket nydelig i den fine strømmen ned mot ei grunne som gikk ut i elva nedenfor meg.

Da skjer det.... Akkurat i det flua kommer inn mot ytterkanten av grunna kjenner jeg et lite "kakk" etterfulgt av en tung virvel i overflata. Laksen har fattet interesse for Sunrayen...... :)

Ganske sikker på at laksen ikke hadde føling med kroken, legger jeg et nytt kast på samme sted. Resultatløst.

Så tar jeg to kjappe skritt nedstrøms og vinkler kastet litt mer, for å få fart på flua inn mot laksen. Akkurat i kanten på grunna suger det til. Nå er jeg forberedt og slipper øyeblikkelig løsbukta, før jeg rolig løfter 15 foteren og kjenner at det gynger i den andre enden. Yes! Yes! Yes! Livet er herlig, selv om himmelens sluser åpner seg igjen. Jeg roper på Vassfis og får ham til å ta kameraet jeg har hengende rundt halsen. Så er det bare å nyte stunden. Junilaks på flue, og den er av bra kaliber etter de to første voldsomme utrasene å dømme.........

31Fluelaks_001.jpg

32Fluelaks_002.jpg

48Fluelaks_003.jpg

Riktig så trivelig ble det etterhvert, i enden av regnbuen er det ikke gull, men sølv. Gaulasølv!

82Fluelaks_010.jpg

Tøffe tak ble det også etterhvert.........

93Fluelaks_014.jpg

En lykkelig Nils Master med 8-9kg vakkert Gaulasølv i armene.

63Fluelaks_015.jpg

Med både laksekotteletter og fisk til røyking i frysen, var jeg ikke et sekund i tvil...

Denne vakre madammen skulle tilbake i elva.

30Fluelaks_017.jpg

Off you go, og pass deg for Sølvreven! :)

32Fluelaks_018.jpg

Sunray Shadow a la Master!

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me likes! Grattis så mye, juni laks på flue henger høyt B) Og du verden for en reel glede du hadde av denen fisken, når jeg snakket med deg på tlf i sted var det ikke vaskelig å høre og føle gleden du hadde! Og det fra en kar som lander noen laks i sesongen! FRESHT! nå ses vi nok før vi aner det, da skal juni laksen sitte for min del også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAKKERT :rolleyes:

Men gud så kjedelig å sitte her. Nå har jeg satt igang testen på kurset jeg har hatt i dag og det samme i morgen, også bærer det i elva uansett finvær, lite vann eller ei. Har uansett noen wobblere som må prøvekjøres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.