Gå til innhold
Fiskersiden

Tur i nærheten av ula....


Vango
 Share

Recommended Posts

Åpnet hytta for sesongen og jeg benyttet helgen til å teste fluefisket i området vi har hytte. Da jeg er rimelig fersk, forsøkte jeg med en oransje flue, da dette ligner litt på reke. Har fått noe fisk på reke her før.

Vanskelig sted å fiske med flye, da det er høyt fjell bak, og dårlig mulighet for baksleng. godt å være en dårlig kaster da, da man svinger stanga litt hit og dit, og får ut snøret på en merkelig måte. Det var dessverre bare småfisk hjemme i dag. 12052008193413mK2B3w52oes6.jpg?74

Startet med en berggylte. Deretter kom det noen småtorsk

12052008193415f8eot5tG3618.jpg?35

12052008193516U6B6mI175SoC.jpg?47

Så fanget gutta en skapning, uten t jeg er sikker på arten:

1205200819330918r7k77y6a7c.jpg?65

Så avsluttet vi med et bad

120520081934112f349UF1foye.jpg?54

Da to skulle jeg forsøket på bunnmeite etter flatfisk, men det ble resultatløs.

Så dog endel horngjell begge dagene, hvorav noen beit etter flua uten å ville sitte. Et par ganger kokte det også i vannet, men flua tok de ikke.

Beklager dårlige mobilbilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å se du er i gang Vango, men du kunne trengt et nytt kamera :)

Heisann!

Sommer og sol var det der nede. Når det gjelder nytt kamera så har jeg et liggende Nikon d80, ler, men tar bedre bilder med mobilen. :lol: Neida, bedre bilder neste gang.

Når det gjelder fisken, trodde jeg også ål, men den var ikke så mye lenger enn det dere ser, og andre halvdelen hadde finner som gikk langs med ryggen og under. Dessverre glapp fisken ut før jeg fikk tatt flere bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok en 5-trådet tangbrosme. Tipper den hadde 5 tråder, to av de er vanskeligere å se. 3-trådet tangbrosme er noe mer uvanlig og lever endel dypere enn 5-trådet, men likevel ikke umulig at din fisk var en slik.

Bare så du har til sammenligning:

3-trådet tangbrosme

3-trådet tangbrosme2

4-trådet tangbrosme

4-trådet tangbrosme2

5-trådet tangbrosme

Dessuten virker det som bildet jeg la i en tidligere post er av tretrådet tangbrosme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok en 5-trådet tangbrosme. Tipper den hadde 5 tråder, to av de er vanskeligere å se. 3-trådet tangbrosme er noe mer uvanlig og lever endel dypere enn 5-trådet, men likevel ikke umulig at din fisk var en slik.

Bare så du har til sammenligning:

3-trådet tangbrosme

3-trådet tangbrosme2

4-trådet tangbrosme

4-trådet tangbrosme2

5-trådet tangbrosme

Dessuten virker det som bildet jeg la i en tidligere post er av tretrådet tangbrosme.

tenkte du på den jeg fikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.