Gå til innhold
Fiskersiden

Tidligfisket i Bjøra 2008 - et forsøk på en slags fiskedagbok...


PerH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hyggelig at folk gleder seg :) Vi måtte være litt grusomme og ta en til (9 kg), men nå skjemmes vi litt... :)

PS. Mr Gin Tonic, jeg skal ro på en bever til deg neste uke, du skal få kose deg med den helt alene!

55039_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/21984/55039.jpg

55040_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/21984/55040.jpg

Endret av Gammel-Erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, men må innrøme at det er litt terror å lese, når man vet at man ikke selv skal begyne før den 1.juni. Men dette med bever og bjøra må ikke nevnes. Klarte under fluefiske i kveldsmørket, kunststykket å sette på bever over jernbanebrua der oppe. Puls, adrealin og løping kan ikke beskrives før jeg skjønte hva dette var. ( stod tross alt en gammel laks der som viste seg mange ganger idøgnet og som allerede var veid til + 25 kg. ) Berget flua samt endel hårtufser. De jeg fisket med lo så mye at det ikke ble noe mere fisking den kvelden. Innså da at markfiske helt klart er like godt.

Hører til med i historien at jeg den tiden bodde der oppe og en av de lokale jegerne inviterte meg på beverkjøtt etter at han skjøt den under beverjakta i bjøra. Kjøttet var ikke så værst.

Men atter en gang gratulerer med fine fisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er slett ikke misunnelig på mine fiskekompiser som reiser oppover til Namsen til 1. juni.

Slett ikke og de som påstår noe annet ljuger....... :wacko:

Tror faktisk det røkker i alt som er i kroppen nå, og det er 1 måned til jeg skal oppover! ;)

Håper jeg får sneket til meg en tur her i Rogaland den 15. eller 16. eller 17. eller 18. eller 19 før jeg reiser.

Til dere der oppe i Bjøra. Håper dere Knæker og Bræker alt som er (det er dansk for shit fishe!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Bjøralaks. Det er nå liv i elva, enda bra :)

Venter i spenning på brodern og en laksekompis fra Lundamo som skal prøve lykken der oppe på tirsdag og onsdag i neste uke. De blanker som regel ikke, så det spørs om de tyvstarter i år også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gratulerer! Måtte sporenstreks trekke tohåndsen ut av skapet og en snartur nedpå Kolbotnvannet der de har laget fiiiin ny kastebrygge og varme opp med tohåndsen....

(Vær vennlige ikke sitèr bilder og alt i innleggene - det blir dobbel tortur for det første og for det andre så blir det mye tyngre å lese innleggene nedover)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav og oter, e fant ut idag at valldøla ikkje åpna før 1juli :)

Fyy F... no blei e skuffa...

Det blir lenge, det :o

Og på toppen av det sørger internettet og mobiltelefonen for at ikke en fisk blir fanget rundt om uten du vet det, hehe.

Dette blir tungt, det kan jeg se. Du får ta deg en tur til en av junielvene i mellomtiden. Ikke så mange igjen i Hordaland, men noe burde det jo være mulig å få til :o

I mellomtiden får du kose deg med meldinger fra Bjøra :)

Leste nettopp en SMS med melding fra Oteren om at han og PerH mistet en fin en på Storskogmo igår kveld.....

Jeg teller nå timer!! På lørdag er jeg på plass, og hvis disse tusseladdene har latt det stå igjen en fisk eller to, skal dette bli gode greier :-)

Det virker som om det går ganske så bra med fisk, tiden tatt i betraktning.

Du får bare holde motet oppe :-)

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp en SMS med melding fra Oteren om at han og PerH mistet en fin en på Storskogmo igår kveld.....

Jeg teller nå timer!! På lørdag er jeg på plass, og hvis disse tusseladdene har latt det stå igjen en fisk eller to, skal dette bli gode greier :-)

Det virker som om det går ganske så bra med fisk, tiden tatt i betraktning.

Det har regnet på oss, ikke bare dråper men bøtter av uflaks. En storlaks tok mer eller mindre rett nedstrøms på wobbleren, men tror du den kom på land? NOPE!

Men utrolig deilig å kjenne tyngden av stor laks og se stanga suges nedover foran deg. Kan ikke regne med mange sjansene så tidlig i sesongen. Men nå har det vært en del nesten, så det kan vel hende neste sitter?

Svært stille på elven i morges og formiddag. Nå går jeg og legger meg nedpå, for i ettermiddag smeller detså det hyler i snelle og sene..!

Skal spare noen til deg Olav, du ser jo hvordan vi holder på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal spare noen til deg Olav, du ser jo hvordan vi holder på :)

Ettersom du bare er i kontakt med de, kan du ikke bare be de om å rusle seg nedover til Ranum og Hildrum i Namsen, ikke lange biten det. Ned til utløpet og litt til høyre, så kommer jeg og hilser på om en 4 ukers tidd :)

De kan ta det med ro og spare kreftene til jeg kommer :)

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir lenge, det :o

Og på toppen av det sørger internettet og mobiltelefonen for at ikke en fisk blir fanget rundt om uten du vet det, hehe.

Dette blir tungt, det kan jeg se. Du får ta deg en tur til en av junielvene i mellomtiden. Ikke så mange igjen i Hordaland, men noe burde det jo være mulig å få til :D

I mellomtiden får du kose deg med meldinger fra Bjøra :D

Leste nettopp en SMS med melding fra Oteren om at han og PerH mistet en fin en på Storskogmo igår kveld.....

Jeg teller nå timer!! På lørdag er jeg på plass, og hvis disse tusseladdene har latt det stå igjen en fisk eller to, skal dette bli gode greier :-)

Det virker som om det går ganske så bra med fisk, tiden tatt i betraktning.

Du får bare holde motet oppe :-)

Olav

Eg fant eg fant! Oh the joy :o

Stordalselva e tidligere, og kortere veg ;)

http://www.stordalsferien.no/index.php/sto...leri/laksefiske

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiska for første gang i stordalselva i fjor. fin elv å fiske :) Eidselva opna 1 juni

Stordalselva er veldig fin å fiske i, og muligheten for å få stor fisk er absolutt tilstede:) Jeg har personlig vært borti veldig grov laks der, men sena rauk etter 1time og 15min ca... Hove er en veldig fin sone å fiske med meps på, den anbefales:)

Ellers kan jeg anbefale Gjerde sonen i valldøla, absolutt verdt et besøk om du bor i nærheten:)

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har Jævenskjære på FS sluttet seg til oss, samt Espen. Vi er etter hvert mannsterke, så det er ingen problem å finne noen å ta en øl eller whisky med, men det har ikke kommet mer laks på land av den grunn. Det er tatt to til på Røttesmo av Gunnar Indrebø og komisene hans i går, ca. 8-9 kg begge to. Ellers i elva er det drypp stille. Den faller og er fremdeles alt for kald. Hvor er sol og varme?

Her et bilde fra plassen der Oteren og jeg mistet vår laks. Vi vet at dette kan ha vært den sjansen vi får i år i Bjøra, men vi fisker trøstig videre og håper på nye sjanser, for da viser vi ingen nåde! :)

55164_s.jpg

Jævenskjære ble litt inspirert av Gammel-Eriks fluelaks, så han fant frem synkesnøret og luftet tohåndsen. Litt rust i speyingen etter en lang vinter, men plutselig satt timingen og det gikk så det suste.

55165_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.