Gå til innhold
Fiskersiden

Kan du vikeplikt reglene?


tryta
 Share

Recommended Posts

Hørt om taxisjåføren som hadde vikeplikt, men valgte å ikke benytte den.
Høres ut som ThorEH

15/15 her.

Uansett så har regjeringa her hjemme i huset forskjørsrett samma *****.

<_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

altfor lett, hadde de vært på teorien, så hadde vel alle stått :lol:

En liten kjøretur med litt kritiske øyne vil vel bekrefte dette, alle står.

On topic:

Gratulerer!

Du har 15 riktige av 15 mulige.

Var litt smånervøs på de møtende trafikkskiltene, men tippet riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15/15

Det å ikke kunne vikeplikten for buss er du ikke alene om. Er endel 1000 som ikke kan den der... :)

Nja, jeg vet man har vikeplikt for buss, men jeg trodde det var under 40 Km/t, ikke 60. Synes det er litt urimelig at man skal måtte bremse ned fra 60 for å slippe ut en buss.

Men igjen, her i Oslo spiller det ingen rolle om man kan den regelen heller, fordi bussene kjører bare ut uansett om du stopper eller ikke. De bryr seg heller ingenting om at man sykler på innsiden hvis de skal svinge inn på en bussholdepass, da er det bare å komme seg unna eller bli dyttet opp på fortauet.....apropo det så ble jeg jo dyttet av veien en gang av en busssjåfør som var sur for at jeg syklet i kollektivfeltet, han dundret forbi med fullt horn samtidig som han presset meg ut på gresset......veldig interessant opplevelse som myk trafikant, og du kan jo si at jeg ikke har så mye til overs for busssjåfører akkurat.

Endret av Slemmo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 av 15 riktige, men spørsmål 9 som jeg røyk på er jo fremdelses sinnsvak spør dere meg.

Spørsmål:

Hva innebærer det at du har vikeplikt?

Du svarte galt:

Jeg må ikke hindre den andre trafikanten

Rett svar:

Jeg må ikke hindre eller forstyrre den andre trafikanten

Jeg kan da fa.n ikke stå til ansvar hvis den andre bilføreren blir forstyrra av at jeg er på veien?!?!?!?!? Det er da svært så individuelt hva som er forstyrrende. Hva i hel..te mener de med "eller forstyrre" ???????????? Hvis jeg stikker fronten av bilen ut i veibanen sånn han han må sakke/ stoppe, da har jeg jo brutt vikeplikta da jeg har hindra vedkommende. Men hvis jeg setter opp vinduene og skrur på høytalerne på høyt volum akkurat i det han kjørere forbi, så har jeg kanskje forstyrra ham en smule (eller kanskje ikke) men jeg har da for svarte ikke brutt vikeplikta! Dustespørsmål!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.