Gå til innhold
Fiskersiden

Wobblere


Tequila
 Share

Recommended Posts

Veier de mye disse kaste-wobblerene?

Ser noen bruker ambassadeur, men hva slags stenger bruker dere for å få til brukbare kast, men som allikevel tåler diger nygått vårlaks?

Noen her inne som selger wobblere eller må man henvende seg til de forskjellige personene som lager de?

Endret av AlexEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier de mye disse kaste-wobblerene?

Ser noen bruker ambassadeur, men hva slags stenger bruker dere for å få til brukbare kast, men som allikevel tåler diger nygått vårlaks?

Noen her inne som selger wobblere eller må man henvende seg til de forskjellige personene som lager de?

Den snella du ser på bildet Alex kaster man nok ikke særlig langt med :) det meste foregår nok fra båt.

Du kan jo følge med på auksjonene fremover, bl.a. fra NM og h1rik. De har så mange nå, og de vil sikkert gjerne selge noen utover vinteren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den snella du ser på bildet Alex kaster man nok ikke særlig langt med <_< det meste foregår nok fra båt.

Du kan jo følge med på auksjonene fremover, bl.a. fra NM og h1rik. De har så mange nå, og de vil sikkert gjerne selge noen utover vinteren ;)

Skjønner, men må da vel gå an å fiske med dette fra land også :D Har hatt kontakt med et par wobbler-selgere, men spørs vel litt på prisen fra selgere her inne. Er "fattig" student jeg vettu :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en Velho for meg Per.

Hei,

er det noen som har erfaringer med Larke wobblere??

Veier de mye disse kaste-wobblerene?

Ser noen bruker ambassadeur, men hva slags stenger bruker dere for å få til brukbare kast, men som allikevel tåler diger nygått vårlaks?

Noen her inne som selger wobblere eller må man henvende seg til de forskjellige personene som lager de?

Som en rimelig "ny" wobblerkaster og mangeårig bruker av Ambassadeur og Calcutta skjønner jeg ikke hvorfor man på død og liv skal bruke multi snelle til å kaste wobbler. Man kaster lengre og kan variere kastene mer på trange plasser med haspelsnelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Joonas Jermu! Bare spør dersom dere lurer :)

Ryggen stemmer, men fargen? Det er i tilfelle en Joonas Jermu i en av dens mange spesialfarger, eller i en utgått farge.

Skjønner, men må da vel gå an å fiske med dette fra land også :D Har hatt kontakt med et par wobbler-selgere, men spørs vel litt på prisen fra selgere her inne. Er "fattig" student jeg vettu :P

Selvsagt - fisker mye med wobblere fra land. Søker du lenger opp i tråden finner du opptil flere beskrivelser av hvordan dette kan gjøres og hvilket utstyr folk bruker!

Angående wobblere så har jeg solgt mye privat her inne til kostpris. Om du synes 110-120 kroner er mye - vel, det er stort sett derfra og opp prisene ligger fra produsent. Mange av de kjente og i noen tilfeller gode wobblerne (f. eks. Joonas som nettopp er omtalt) starter på 17 euro og oppover til 23-24 euro, da kommer frakt, evt, toll og annet i tillegg. Du finner unntaksvis objekter ned i 8-10 euro fra ukjente produsenter, men her er risikoen for å trå feil til gjengjeld stor. Men blant disse er noen gull, så den som leter han finner...

Hei,

er det noen som har erfaringer med Larke wobblere??

Som en rimelig "ny" wobblerkaster og mangeårig bruker av Ambassadeur og Calcutta skjønner jeg ikke hvorfor man på død og liv skal bruke multi snelle til å kaste wobbler. Man kaster lengre og kan variere kastene mer på trange plasser med haspelsnelle.

Har ikke prøvd Larke ennå, men Nils Master hadde vel et prosjekt der?

Bruker selv utelukkende haspel til wobblerkasting - null problem det..! I båt helst multi, men det er jo en helt annen type fiske.

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt - fisker mye med wobblere fra land. Søker du lenger opp i tråden finner du opptil flere beskrivelser av hvordan dette kan gjøres og hvilket utstyr folk bruker!

Angående wobblere så har jeg solgt mye privat her inne til kostpris. Om du synes 110-120 kroner er mye - vel, det er stort sett derfra og opp prisene ligger fra produsent. Mange av de kjente og i noen tilfeller gode wobblerne (f. eks. Joonas som nettopp er omtalt) starter på 17 euro og oppover til 23-24 euro, da kommer frakt, evt, toll og annet i tillegg. Du finner unntaksvis objekter ned i 8-10 euro fra ukjente produsenter, men her er risikoen for å trå feil til gjengjeld stor. Men blant disse er noen gull, så den som leter han finner...

Bruker selv utelukkende haspel til wobblerkasting - null problem det..! I båt helst multi, men det er jo en helt annen type fiske.

Ikke dårlig å selge de til innkjøpspris, er jo rene frivillighetsarbeidet :)

Hadde planer om å bruke haspel når jeg fisker med wobbler, kan ikke se for meg at man kaster noe kortere med dette enn med multiplikator, snarere motsatt..

Om det er noen som har wobblere å selge så legg de ut eller send meg en pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen stemmer, men fargen? Det er i tilfelle en Joonas Jermu i en av dens mange spesialfarger, eller i en utgått farge.

Selvsagt - fisker mye med wobblere fra land. Søker du lenger opp i tråden finner du opptil flere beskrivelser av hvordan dette kan gjøres og hvilket utstyr folk bruker!

Angående wobblere så har jeg solgt mye privat her inne til kostpris. Om du synes 110-120 kroner er mye - vel, det er stort sett derfra og opp prisene ligger fra produsent. Mange av de kjente og i noen tilfeller gode wobblerne (f. eks. Joonas som nettopp er omtalt) starter på 17 euro og oppover til 23-24 euro, da kommer frakt, evt, toll og annet i tillegg. Du finner unntaksvis objekter ned i 8-10 euro fra ukjente produsenter, men her er risikoen for å trå feil til gjengjeld stor. Men blant disse er noen gull, så den som leter han finner...

Har ikke prøvd Larke ennå, men Nils Master hadde vel et prosjekt der?

Bruker selv utelukkende haspel til wobblerkasting - null problem det..! I båt helst multi, men det er jo en helt annen type fiske.

Hva med Kalossi? Har noen prøvd disse? Kan tenke meg å kjøpe både Larke og Kalossi, kanskje det er gromme ting, men det vet jo ikke en novise fra Jæren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. for meg ligner det på bilder jeg har sett av .... Joonas Jokapoika 68mm...(jfr. markering og plassering av øye og form over ryggen..) ???

Når får vi svaret????????

Litt usikker på om det kan være Jokapoika 68mm. Slik ser en Jokapoika ut! Har noen slike i bestilling!

90282_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/36017/90282.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om det kan være Jokapoika 68mm. Slik ser en Jokapoika ut! Har noen slike i bestilling!

[Mulig du har rett, jeg er bare så fryktelig sikker på at jeg har sett denne et annet sted og husker ikke hvor...men slik ser min referanse ut..

90283_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/36018/90283.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Kalossi? Har noen prøvd disse? Kan tenke meg å kjøpe både Larke og Kalossi, kanskje det er gromme ting, men det vet jo ikke en novise fra Jæren?

Hvis det er en trøst - det vet ingen andre heller før de har prøvd!

Kjenner ikke noen inkl. meg selv som har testet disse ennå, så da må det gå etter kjøp & test-metoden, så her er vi i samme båt - sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. for meg ligner det på bilder jeg har sett av .... Joonas Jokapoika 68mm...(jfr. markering og plassering av øye og form over ryggen..) ???

Når får vi svaret????????

Regner med at Longstone nå "gotter" seg over at vi enda ikke med 100% sikkerhet kan fastslå identiteten til denne wobbleren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Joonas Jermu! Bare spør dersom dere lurer :o

Sendte en epost til Joonas for bekreftelse. Han ( Klaus Lathinen) bekreftet at wobbleren er Joonas Jermu - malporo.

Ellers dukker det stadig opp noen nye wobblere i posten!

90328_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/36039/90328.jpg

Endret av Laksefiskeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte fisker!

Ser hva de andre er, ekle Bombere :P og laaange UkkoJurmu - men denne rød-hvite wobbleren på bildet da?

Undskyld den lange svartid, men ja, det er en Joonas Jermu i en udgået farve. Laksene er ikke fra i år - men I ville have nogle billeder med wobblere på!. Laksene fra i år har jeg ingen wobblerbilleder af - men i år var det som tidligere oplyst, EP og Jurmu og Peson vaaput, der ringede!. Har kun billede af den på Jurmu.

http://www.namsen.dk/Grafik/2009/10k.jpg

Den lange Ukko har fisket fantastisk et år, under specielle forhold, men jeg har ikke brugt den på det sidste.

Ellers har haft kontakt med en del finner i tidens løb og bl. a. Henry Grönroos har leveret spændende wobblere, HooGee, som har fisket godt i Namsen. Se: http://www.namsen.dk/index.php?side=248

og

http://www.namsen.dk/index.php?side=205

Fox wobbler er en anden spændende wobbler jeg har testet i Namsen til det lidt senere fiskeri. Se: http://www.laatukeskushyrynsalmi.fi/www/foxwobbler.php

P.t. har jeg gang i Murto. Se: http://www.kalastus.com/cgibin/keskustelu/board-profile.cgi?action=display_profile&profile=ppt-yleinen

og Malli 70 se: http://www.mattilanpatakka.com/

247 ;-)

Knæk og bræk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.