Gå til innhold
Fiskersiden

Daiwa Saltist 50H selges.


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

Har ei snelle eller to for mye, så for å lage litt mer orden i samlingen selger jeg en Daiwa Saltist 50H med 600m+ PP

Snella er testet en gang og fremstår som ny i eske.

Veil: 2999,- + prisen for snøret (900,- +)

Selges: 2000,-

Litt info:

http://www.daiwa.com/Reel/detail.aspx?ID=60

En liten sammenligning av Saltist vs Torium:

"Here's a comparison with Shimano's Torium: The Diawa uses fewer parts demonstrating better design simplicity and less to go wrong. The Daiwa has large gears like the Torium for improved power. But, Daiwa's pinion gear is much larger than the Shimano, for power and longer service life. Diawa's sideplates are cast aluminum, not a plastic sideplate covered by stamped aluminum for the cosmetic appearance of strength. Shimano hides that weakness behind a thin shiny stamped and painted aluminum plate. The drag is better, the component parts are better on the Daiwa. Diawa makes use of better functioning shielded bearings while the Shimano's are open allowing for more maintenance issues down the road. The Shimano has a softer knob on the crank, Daiwa uses a harder material. In the areas that count the Daiwa is a better reel. Overall, it is my personal opinion that the Daiwa is a better reel and a better buy. Feel free to make your own comparisons."

56325_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/22442/56325.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge salgstråden din men har en liten kommentar til Charkbait sammenligningen du refererer. Charkbait kan ikke ikke akkurat kan sies å være objektiv når det gjelder å sammenligne Daiwa og Shimanoutstyr. Etter diverse komersielle sammenstøt med Shimano USA har han blitt en erklært Shimanohater og selger derfor heller ikke Shimano i butikken sin lenger, Daiwa derimot :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn det går altså.... Må begynne og selge unna fiskeutstyret når babyen kommer :)

Sparkebukser med plass til bleie er dyre... :lol:

Hehe fant fort ut at baby er dyrt ja :P

Ikke for å ødelegge salgstråden din men har en liten kommentar til Charkbait sammenligningen du refererer. Charkbait kan ikke ikke akkurat kan sies å være objektiv når det gjelder å sammenligne Daiwa og Shimanoutstyr. Etter diverse komersielle sammenstøt med Shimano USA har han blitt en erklært Shimanohater og selger derfor heller ikke Shimano i butikken sin lenger, Daiwa derimot ;)

Har fått med meg det ja, men ser ikke at sammenligningen hans her er så feil av den grunn, med tanke på hvordan delene på de forskjellige snellene er. Men som du sier så er han ikke subjektiv, men det er vel ingen som driver med fiske utstyr. Noen liker Shimano, andre liker Daiwa, mens jeg sier ja takk begge deler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ærlig talt ikke at den sammenligningen viser så veldig mye mer enn at det er to relativt like sneller...

Skulle gjerne kjøpt snella jeg Jan, men har hverken bruk for eller råd til den :)

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ærlig talt ikke at den sammenligningen viser så veldig mye mer enn at det er to relativt like sneller...

Er i grun enig med deg der, forskjellen er ikke større en at Saltisten har noen mindre deler, mindre plast og større "pinion" drev. MEN har ikke sagt at Torium er ei dårlig snelle. Bare en sammenligning som viser to gode sneller hvor den ene er bittelitt bedre :lol:

Skulle gjerne kjøpt snella jeg Jan, men har hverken bruk for eller råd til den :P

Når var det god nok grunn til å ikke kjøpe flere sneller?

Mvh Oz

Ellers så er det bare å ta noen søk rundt om kring på div fora og lese om snella. Gjør ikke feil ved å velge denne framfor Torium eller motsatt. Kluet er at det er ei knallgod snelle til en grei pris med tanke på at den er så godt som ubrukt og med en grei ladning PowerPro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Daiwa Saltiga'n, og er veldig fornøyd med snella.

Og JA, unger setter begrensninger på innkjøp av fiskeutstyr...

Ja, for du er jæææævla begrensa på det området.... :P

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Daiwa Saltiga'n, og er veldig fornøyd med snella.

Og JA, unger setter begrensninger på innkjøp av fiskeutstyr...

Har en saltist 20 som jeg bruker på 6-12 stanga og en Saltiga 30 surf til tyngre fiske fra land. Veldig fornøyd med begge to. Men tenkte meg ikke helt om når jeg kjøpte 50 snella, siden jeg alt har en Avet jx og ei tiagra 16 som fyller 20-50lb spekteret mer en godt nok med tanke på hvor lite jeg fisker fra båt. Så derfor selger jeg denne for heller å handle ei kraftig surfstang til Saltiga snella :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.