Gå til innhold
Fiskersiden

Den store akvariumtråden


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

Hvilke farger ciklidene har kommer jo an på oppdretten. Stor forskjell fra levering til levering i fiskesjappene, visstnok. Så på noen Panduroer forrige uke, og de var nokså matte i fargene. Sommerfuglciklidene er vel dem jeg har sett størst variasjon på.

Er ancistrusene territoriale? Har jo hatt dde før sammen med coryer uten problemer. Må vel vurdere coryer eller ottoer igjen da, helst ottoer. Men de små sommerfuglene mine jaga en stor pleco lett. Plecoen er vel kanskje mer fredsommelig av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 658
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjedelig å måtte evakuere coryene pga ancistrusene.

Det problemet tror jeg ikke jeg har hatt i mine kar, en grunn er vel kanskje jeg stort sett har hatt gibbiceps i steden for.

Holder på å lure et nytt kar inn i huset igjen.

Det ble alt for tomt i huset uten fisker, så guttungen har da fått et lite, men pappa vill ha større.

110 liter er absolutt minimun, kanskje et på ca 150 liter hadde vert noe.

Det gjelder bare å trekke i de rette trådene, så går turen til StåleG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men, stort men faktisk. Jeg har 400 liter, ikke 70 :D

Det var et stort men, ja. Back to the drawing board. Blir nok ikke 400l her i huset, men når vi flytter til noe større.........smack!

Har kar nr 4 under planlegging, et 60l Sumatrakar med Kuhliål, eine kleine stim kileflekkrasbora eller dronningrasbora og noen barber. Og et par mindre yngel/reke/sneglekar må man jo ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Da ble det en 30-liter til PC-bordet gitt! :) Fikk en for 400 spenn på Finn. :)

Vurderer å sette opp et lite Tanganyiaka-kar med en trio sneglehuslekere, enten Neolamprologus multifasciatus eller Lamprologus occelatus. Har allerede designet klar, sjølplukka kalkstein og sneglehus har jeg også. Blå, semitransparent bakgrunn med diodelist bak. Kan bli bra.

Her er forresten et bilde av det siste prosjektet jeg ble ferdig med, lavlandsbekk på Sumatra. Bakgrunn og rot er hjemmemekka, steinene er sjølplukka. Nå er karet omtrent gjenvokst, men ser realistisk ut.

38005_s.jpg

I dette karet går nå 10 kileflekkrasbora, 6 fembåndsbarber, 7 kuhliål og en Pangio Anguillaris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Flotte kar, Karl Inge! De einerøttene gjør seg virkelig. Hadde blitt enda bedre med fin sand. :blush: Jeg synes mine karbilder blir best uten blitz og lang lukkertid.

Her er et flunkende nyoppsatt kar som skal huse 4 stk sneglehuslekere fra Tanganyika, Lamprologus Ocellatus.

38639_s.jpg

Sånn ser fiskene ut:

240px-Lamprologus_ocellatus.jpg

Endret av Havengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er fire Ocellatus på plass. :lol: I dag var det første tirsdag i måneden, og man får da kaste en terning og får 10-prosentavslag etter antall øyne. Jeg slo en sekser, og fikk dem for 200 kr, opprinnelig godt over 500. :)

Den ene har laget seg en grop på høyre side av karet mens den andre hannen har laget seg en skyttergrav i hjørnet. Midt i mellom står ei dame og beundrer verkene. Her prøver den ene hannen å vise muskler til dama, den andre kan skimtes i akvarieglasset.

39465_s.jpg

Flotte fisker er det!

Endret av Havengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.