Gå til innhold
Fiskersiden

Den store akvariumtråden


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

Morrsomt med akvarie.

Har nå kun ett 65l med en lett blanding i da jeg ikke har plass før huset er påbygd og pusset opp, men da skal jeg virkelig kjøpe meg ett stort ett igjen.

Har hatt et 250l med noen maller og Sebra chikelider. OG de Sebraene ynglet som bare det. >Leverte vel stadig vekk 50-60 unger til dyrebutikken stadig vekk i bytte mot fòr og andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 658
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tar røde mygglarver lett, krok nr 28 holder faktisk lenge. Tre dem på som mark. Flyteflakfiske er også artig, men best til større fisk. De tygger som regel og spytter ut igjen, så det gjelder å gi tilslag i riktig øyeblikk! Nytter ikke å følge med på TV'n samtidig, nei!

Gullfisk er daffe og lette å hale opp, ciklider er artig, men mallefisket er rått! Mange heftige utras!

Vanskelige å filetere, funker med skalpell. Jeg foretrekker å koke fiskesuppe på dem. :D:lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg jobba i kveld med å sette opp akvarie nr 2. Ganske fornøyd med første oppsett, men forandrer nok litt på plantene. Stein på grus som en kile gjennom sanden, og ei mopanirot bakerst med mange gjemmesteder. Fisken blir nok glad, ja. Stjal grus og planter fra akvarie 1 som skal settes opp på nytt når jeg får satt fisken i karet jeg satte opp i kveld.

23553_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en tur innom Akvariemagasinet i dag, visstnok Noregs største akvariebutikk. Bra med utvalg der må jeg si. Midt i saltvannsavdelinga så jeg Karl Inges våte drøm! Rundt og rundt i et stort kar svømte det en lys levende black tip reef shark, en vaskeekte Carcharhinus melanoptera på ca 70 cm. Fantastisk fin fisk!

Så nå er det bare å begynne å spare, KIS, den kostet 15 000. :)

mikeski_rtw_2.1070835720.black_tip_reef_shark.jpg

Endret av Havengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vannet i akvariet klarna, alle vannverdiene stemmer, og jeg har bygget et enkelt CO2-apparat som får plantene til å boble over av glede. Har fått redigert plantene, kjøpt noen nye og nå mangler det bare litt grus i midten der det ble for lite.

Hadde vært aller finest med en 3d-bakgrunn, men jeg fant en som passet bra inn.

23932_s.jpg

Da venter bare karet på innflytterne, i mellomtida kjører jeg på med ekstra lys for å få kraftige og fine planter.

Endret av Havengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vurderer Apistogramma hongsloi (Kakadue), Apistogramma macmasteri(McMasters) eller Apistogramma nijsseni (Panda). Panduro blir nok litt for fargeløs i det brune vannet, tror jeg. Må ha litt farge på dem når de andre artene er svart/hvit/grå. Hadde vært kjekt med 5 coryer eller ottoer også, men tror det kan bli konflikt på bare 70l når ciklidene kjører i gang. Et par mindre ancistruser som holder seg i bakgrunnen er nok bedre.

Endret av Havengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.