Gå til innhold
Fiskersiden

Oslomarka 16.01.05 (flere bilde lagt til)


erik
 Share

Recommended Posts

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

He, he - dette var virkelig KONGE! Erik gjorde alt etter boka - så det var nesten litt synd at vi ikke filmet det hele. (Tilslag og kjøring var utrolig bra.) Når jeg så ørreten gjennom stålisen - var pulsen minst like høy som Erik sin. Sena var strukket til det maksimale, og hver gang sena skled langs iskanten kom det en forferdelig lyd - jeg var sikker på at sena skulle ryke. For hvert utras fisken hadde, steg pulsen til 279 - Dette er utvilsomt den råeste thrilleren på isen jeg noen gang har vært med på!!! Grattis nok en gang Erik!!! (Til de som måtte lure på den rødnyansen på fisken - kan dette godt være blod!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av terje

****** dårlig av OFA hvis det her er bedt om at vannet ikke røpes. De ønsker fangstrapporter, men kan vel egentlig ikke forvente at så mange gidder dette hvis de ikke respekterer at ikke alle vil røpe sine favorittvann.

OFA er veldig for at man oppgir vann i fangstrapporter. Vet at rapporter uten navn på vann som regel blir sett helt bort i fra og at de kun publiserer med navn.

I dette tilfelle ser jeg ikke poenget med å holde vann hemmelig/mase om hvor. Er såpass få vann som har slik fisk og det er så tilfeldig allikevel.

Blir noe annet om man har tatt 3 kilos Ø på flue i en myrpytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra OFA:

sitat:Hei, var innom denne fiskersiden da den ble tatt og la merke til at det ikke tok mange minutter fra den var på isen til at det var full gratulasjons-tjeneste på nettet.. he he. Var ikke særlig vanskelig å fatte at dette var Nøklevann, og halve Oslo som har litt oversikt skjønte jo det med en gang.. Men siden det virket som om han ikke ville røpe vannet, la jeg ikke inn et innlegg under der da.

Men når OFA fikk inn bilder i posten her i går, stod ikke noe om at vi skulle holde dette hemmelig i brevet der!! Så da la vi det ut og godkjente fisken i fiskekonkuransen! Flotte premier! Flott fisk a gitt! Og Nøklevann er så svært, og om fiskerene holder seg til dagens fiskekortregler og fisker med ett redskap og dødt agn... så kan de ikke skade. Det er forsåvidt ikke bare der det blir tatt store aurer om dagen.. he he, vi vet om andre, men noen surfer bare innom og "skummer" fiskersiden og legger ikke ut om egen fangst... :-)

Skitt fiske videre!

Mvh

Dag Øivind Ingierd

Fiskestellkonsulent OFA

Ligger ikke på latsida der, nei! [ :) ]

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøklevann er vel kanskje det markavannet med størst vekstpotensiale for ørreten, noe k-faktoren skulle tyde på. Grunnen er enkel og heter krøkle. Skjønte med en gang hvor fisken ble tatt. Tipper potensialet kan være på kanskje oppimot 7-8 kilo her. Det er frekk fisk fra kano, land eller is! Det ryktes om tokilosabbor her også, så det er ingen grunn til å satse på 115 mm hull. Stor gjedde er det derimot tynt med. Det finnes vel knapt i Marka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.