erik Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 Dagen ble tibrakt på isen sammen med Marius (Storlaxen). Bortsett fra de vanlige smågjedene, noen mort og tusenbrødre, fikk vi en litt spesiell fangst. Ørret, 74 cm lang, 42 cm magemål 5000gram!!! Fangstmetoden var ismeite med mort, og fisken fikk is under magen rundt kl 14.30. Dessverre fikk fisken endel skader når vi måte utvide hullet, så den ligger nå i frysen. Kan forøvrig nevne at den ble kjørt på ultralett snelle, og 0,18 sene.... (Det er ikke noen vits i å spørre om hvilket vann.) Ny pers, med god margin. [ ] Edit by cral: her kommer mobilbildet, de andre bildene kommer når de kommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lho Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 Bild? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted January 16, 2005 Author Report Share Posted January 16, 2005 Har bilder på engangskameraet mitt. Marius tok også bilder m mobil. Skal få fremkalt filmen på mandag, så kan kanskje noen legge de ut for meg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolf.B Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 Grattis med utrolig fin fangst!! Hvis du er kjapp så kan du melde den på ofas fiskekonkuranse.Ismeite med 0,18sene og mort hørtes vågalt ut da[:0] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthew Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 F*en heller erik! Du og disse markaørretene dine. Er jækla missunnelig, men grattis uansett. Drømmen er en gang å måtte utvide hullet [ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gulli Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 Jeg går ut ifra at det var i det samme vannet som du hadde fått gjeddene. Trodde du at du hadde på en pen gjedde, eller kjente du at her var det noe rart? He he... Skulle likt å se fjeset ditt når du fant ut hva du hadde kroket uansett! At det var en 5-kilos Salmo Trutta, hadde du vel uansett ikke trodd? [ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted January 16, 2005 Author Report Share Posted January 16, 2005 @rolfb: Leder vel forsåvidt konkurransen for 2004 allerede. @matthew: Har hatt ett utrolig år, hvis du ser bort fra den jeg fikk i våres var tross alt gamlepersen min en kilo blank. @gulli: Perfekt stålis gjorde at jeg så fisken flere meter fra hullet. Trodde først jeg hadde fått en pen gjedde, men etter å ha kjørt fisken en fem minutters tid begynte jeg å lure på hvorfor den ikke bet av snøret. Fisken kjempet omtrent som en gjedde, med tunge utras. Når jeg så bredsiden til fisken under isen mellom bena til Marius, trodde jeg knapt det jeg så. Helt vannvittig puls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stein Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 Gratulerer med stor og fin markaørret. Må vært gøy å få den på kroken. Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cral Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 Erik: du har addressen min, har du ikke? Tror nesten vi må utstyre deg med et billig digital kamera. Så får du bruke det i tillegg til disse engangs kameraene dine.. Btw: noen som har peiling på små GPS-sporsendere? Edit: glemte det viktigste: GRATTIS! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted January 16, 2005 Author Report Share Posted January 16, 2005 [ ] Skal sende deg noen bilder. Hvis du vil, kan du sende meg mobilnummeret ditt, så kan jeg be Marius sende deg en MMS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiskekongen Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 Grattis med en kjempefangst!! Hadde nok fått en glasshard hvis det var meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MP Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 GLEDER meg til bildene! Congrats til deg Erik! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidsen Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 Psyke sat**! Gratulerer med den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle I Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 [8D][8D][8D]Sinnsykt bra. Bøyer meg faktisk i støvet for den!![8D] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunter Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 Grattis med kanonfangst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole M Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 Grattis! [:0] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kennetch Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 Nyt dagen og gratulerer med fangsten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heitmann Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 Grattis! Måtte vært sinnsykt!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jørgen meitefan Posted January 16, 2005 Report Share Posted January 16, 2005 fy søren for en fisk ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilhelm Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 høres rått ut [ ] grattis!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TP Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 Grattis med kongefisk! TP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMS Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 2005 som sportsfiskeår må vel være redda allerede! Gratulerer![ ] Egentlig er det vel ingen vits i å spørre om hvilket vann du har prestert dette i, også fordi det garantert er flere vann med slikt potensial. Å få de derimot... Var borti nesten like stor ørret i et vann sør for Mjøndalen i 1994, den angrep en kvartkilos ørret som hadde tatt på maggot-meite, men ingen kroker fikk tak i den store så den kom seg løs. Jeg vet imidlertid akkurat hvordan det føles å se sitt livs ørret gjennom et alt for lite hull, puls! [ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 K-faktor 1,23 på vinterørret! Gratulerer med flott fangst! [ ] - Håvard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 Gratulerer så mye ja! [8D] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted January 17, 2005 Author Report Share Posted January 17, 2005 Takk, takk. Spørsmålet er vel hva jeg skal begynne med nå. Er neppe noen vits i å satse på å forbedre den der. Takk til cral for hjelp med bilder også. Det som er ekstra morsomt er at denne øretten er i enda bedre kondisjon enn den på 3,1 jeg fikk i våres. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts