Gå til innhold
Fiskersiden

Oslomarka 16.01.05 (flere bilde lagt til)


erik
 Share

Recommended Posts

Dagen ble tibrakt på isen sammen med Marius (Storlaxen). Bortsett fra de vanlige smågjedene, noen mort og tusenbrødre, fikk vi en litt spesiell fangst. Ørret, 74 cm lang, 42 cm magemål 5000gram!!! Fangstmetoden var ismeite med mort, og fisken fikk is under magen rundt kl 14.30. Dessverre fikk fisken endel skader når vi måte utvide hullet, så den ligger nå i frysen. Kan forøvrig nevne at den ble kjørt på ultralett snelle, og 0,18 sene.... (Det er ikke noen vits i å spørre om hvilket vann.) Ny pers, med god margin. [ :D ]

Edit by cral:

her kommer mobilbildet, de andre bildene kommer når de kommer.

orret.jpg

erik5kg.jpg

erik5kg2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg går ut ifra at det var i det samme vannet som du hadde fått gjeddene. Trodde du at du hadde på en pen gjedde, eller kjente du at her var det noe rart? He he... Skulle likt å se fjeset ditt når du fant ut hva du hadde kroket uansett! At det var en 5-kilos Salmo Trutta, hadde du vel uansett ikke trodd? [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@rolfb: Leder vel forsåvidt konkurransen for 2004 allerede.

@matthew: Har hatt ett utrolig år, hvis du ser bort fra den jeg fikk i våres var tross alt gamlepersen min en kilo blank.

@gulli: Perfekt stålis gjorde at jeg så fisken flere meter fra hullet. Trodde først jeg hadde fått en pen gjedde, men etter å ha kjørt fisken en fem minutters tid begynte jeg å lure på hvorfor den ikke bet av snøret. Fisken kjempet omtrent som en gjedde, med tunge utras. Når jeg så bredsiden til fisken under isen mellom bena til Marius, trodde jeg knapt det jeg så. Helt vannvittig puls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2005 som sportsfiskeår må vel være redda allerede! Gratulerer![ :D ]

Egentlig er det vel ingen vits i å spørre om hvilket vann du har prestert dette i, også fordi det garantert er flere vann med slikt potensial. Å få de derimot... Var borti nesten like stor ørret i et vann sør for Mjøndalen i 1994, den angrep en kvartkilos ørret som hadde tatt på maggot-meite, men ingen kroker fikk tak i den store så den kom seg løs. Jeg vet imidlertid akkurat hvordan det føles å se sitt livs ørret gjennom et alt for lite hull, puls! [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.